"Ingehuurde kickbokser verwondt politiestudenten"

Auteur Topic: "Ingehuurde kickbokser verwondt politiestudenten"  (gelezen 21725 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 10 september 2013, 12:41:27
Juist wel een mooie discussie dit en ik moet 024 op een hoop punten gelijk geven.
Dat pappen en nathouden is echt niet meer van deze tijd het tuig dat dit over zich heen krijgt lacht daarom, letterlijk.
Dat je een paar tikken krijgt in je opleiding hoort erbij, kan op straat ook gebeuren.
Van een agent verwacht ik dat hij/zij daarop goed reageert, dus moet je het trainen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #31 Gepost op: 10 september 2013, 12:58:31
Citaat van: Breathe link=msg=1200315 date=1378809687
Juist wel een mooie discussie dit en ik moet 024 op een hoop punten gelijk geven.
Dat pappen en nathouden is echt niet meer van deze tijd het tuig dat dit over zich heen krijgt lacht daarom, letterlijk.
Dat je een paar tikken krijgt in je opleiding hoort erbij, kan op straat ook gebeuren.
Van een agent verwacht ik dat hij/zij daarop goed reageert, dus moet je het trainen.

volledig eens dat je moet trainen. Dat je daarbij een blauw oog oploopt of een bloedneus...tja... had je beter moeten opletten. Maar met name het trainen en getraind blijven is een punt waarop de politie slecht investeerd...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


guest12562

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 10 september 2013, 13:15:24
Citaat van: grizz link=msg=1200318 date=1378810711
volledig eens dat je moet trainen. Dat je daarbij een blauw oog oploopt of een bloedneus...tja... had je beter moeten opletten. Maar met name het trainen en getraind blijven is een punt waarop de politie slecht investeerd...

Die geluiden hoor ik ook, zelf geen agent, maar ik begreep dat het hele sporten er daar ook al af is gehaald en dat IBT ook steeds lastiger wordt om te halen door de beperkte training, echt zonde die bezuinigingen. Hier levert de politie wel in op hun daadkracht en begrijpelijk, want je zult je in die cultuur maar op straat moeten bewegen en dan heb ik het met name over de grotere steden, lastig zat.


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #33 Gepost op: 10 september 2013, 17:06:29

Interessant topic! Mijn vraag is een beetje vanaf de andere kant. Wanneer je als aspirant agent wél een achtergrond hebt in een verdedigingssport zoals bijvoorbeeld Krav Maga, en tijdens dit scenario in reflex teruggrijpt op die technieken om de tegenstander te overmeesteren (alsnog een flinke opgave tegen een K1-verchter, als dat echt het geval was) wordt dat dan als negatief gezien?
In eerdere topics heb ik wel afwijzende geluiden gehoord over Krav Maga omdat er IBT docenten zouden zijn die dat buitenproportioneel vinden.

Daarnaast ontopic: tijdens de reguliere trainingen van deze sport komen er ook regelmatig blessures voor, in twee jaar tijd heb ik allerlei kneuzingen, hersenschuddingen en dergelijke gezien. Terwijl er altijd een focus is op veilig trainen. Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje. Ook tijdens een scenario als in het nieuwsbericht kan dat gewoon gebeuren zonder dat er buitensporig hard verzet wordt gegeven. Ben benieuwd naar de kant van de acteur in deze oefening!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #34 Gepost op: 10 september 2013, 17:12:11
Ik heb me eens laten vertellen dat dit soort dingen bij onze KCT in de opleiding zitten, maar bij de politie?  :-X

Edit: paar schaafwondjes, bloedneusjes, blauwe plekken etc kan geen kwaad. Lees ook net dat er geen sprake zou zijn van botbreuken. Allemaal weer wat opgeblazen. Next!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #35 Gepost op: 10 september 2013, 17:27:24
Citaat van: Dinges link=msg=1200379 date=1378825931
Ik heb me eens laten vertellen dat dit soort dingen bij onze KCT in de opleiding zitten, maar bij de politie?  :-X

Edit: paar schaafwondjes, bloedneusjes, blauwe plekken etc kan geen kwaad. Lees ook net dat er geen sprake zou zijn van botbreuken. Allemaal weer wat opgeblazen. Next!

Zonder in te gaan op de daadwerkelijke gebeurtenis, ik ben er zelf niet bij geweest en kan daar niets op zeggen, kan ik wel zeggen dat dit soort dingen niet alleen bij het KCT in de opleiding zitten. Ook de politie heeft wat zwaardere jongens in dienst.  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #36 Gepost op: 10 september 2013, 17:33:48
Ja precies, bedankt voor je aanvulling. Zat inmiddels ook al wat verder te denken dat alleen onze ''gewone''  dienders. Klinkt logisch.


guest15549

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 10 september 2013, 19:17:12
Waar ik wel respect voor heb is dat van deze drie aspiranten de laatste twee waarschijnlijk hebben gezien hoe de eerste gewond raakte, maar alsnog die kamer in gingen terwijl ze een idee hadden wat er te wachten stond...

Buiten dat; zijn dit soort oefeningen/testen een deel van de opleiding, dus dat aspiranten moeten 'vechten' met goed geoefende vechtsporters?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #38 Gepost op: 10 september 2013, 19:19:55
Citaat van: JeroenV link=msg=1200378 date=1378825589
Interessant topic! Mijn vraag is een beetje vanaf de andere kant. Wanneer je als aspirant agent wél een achtergrond hebt in een verdedigingssport zoals bijvoorbeeld Krav Maga, en tijdens dit scenario in reflex teruggrijpt op die technieken om de tegenstander te overmeesteren (alsnog een flinke opgave tegen een K1-verchter, als dat echt het geval was) wordt dat dan als negatief gezien?
In eerdere topics heb ik wel afwijzende geluiden gehoord over Krav Maga omdat er IBT docenten zouden zijn die dat buitenproportioneel vinden.
Vaardigheden opgedaan buiten de politie kan je gewoon gebruiken, zolang je die vaardigheden maar proportioneel toepast.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #39 Gepost op: 10 september 2013, 19:28:15
Maak je daarnaast niet druk over het 'agressieve' imago van Krav Maga; in Amsterdam (en ook Flevoland) wordt 't door de politie onderwezen.. Gewoon omdat het makkelijk aan te leren is en extreem effectief..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי