Diversiteit Veiligheidshesjes POLITIE

Auteur Topic: Diversiteit Veiligheidshesjes POLITIE  (gelezen 51865 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 15 september 2013, 16:03:32
In de (voormalige) regio Kennemerland zijn ook zogenaamde SGBO hesjes met daarop grote nummers. Deze kunnen o.a. gebruikt worden door motorrijders indien er grote calamiteiten zich voordoen (op bijv. Schiphol).
Motorrijders gebruiken dan niet het wijkteamroepnummer maar gaan als Mike ** rijden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #21 Gepost op: 15 september 2013, 16:08:16
Citaat van: BartStudentFO link=msg=1201641 date=1379238194
Deze hesjes zijn voor mij onbekend. Is er een foto waar zo een hesje (deels) op staat afgebeeld?
Helaas, geen foto's van.
ze zaten in een grote grijze kist die door logistiek bij ons was neergezet. zijn ook niet gebruikt.
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #22 Gepost op: 15 september 2013, 19:29:47
Citaat van: Speedy link=msg=1201677 date=1379245818
Functie van de hesjes is om aan te geven wat functie van de persoon is, en om op te vallen tussen andere collega's en hulpverleners. Of het dan geel, blauw of oranje hesje is maakt toch niet uit?  ;)

De kleur draagt juist bij aan de herkenbaarheid van een persoon met een bepaalde functie ;) en in een wirwar van gele hesjes is het lastig om bijvoorbeeld de OvD te vinden wanneer deze ook geel draagt.

En ik doel meer op het feit dat zoveel verschillende uitvoeringen zijn en de eenheid dus erg ver te missen is.
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #23 Gepost op: 21 september 2013, 22:31:47
Citaat van: Jerommeke link=msg=1201703 date=1379253812
In de (voormalige) regio Kennemerland zijn ook zogenaamde SGBO hesjes met daarop grote nummers. Deze kunnen o.a. gebruikt worden door motorrijders indien er grote calamiteiten zich voordoen (op bijv. Schiphol).
Motorrijders gebruiken dan niet het wijkteamroepnummer maar gaan als Mike ** rijden.

Zijn er wel fotos van deze SGBO hesjes?

En hierbij een nieuwe lichting hesjes met ook weer nieuwe teksten!

Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 22 september 2013, 03:26:06
Citaat van: BartStudentFO link=msg=1203342 date=1379795507
Zijn er wel fotos van deze SGBO hesjes?

En hierbij een nieuwe lichting hesjes met ook weer nieuwe teksten!



Gele RWS hesjes met grote tweecijferige nummers erop. Niets bijzonders ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #25 Gepost op: 30 september 2013, 17:05:25
Een beetje off toppic,

Ik kreeg anderhalf jaar geleden van een maatje cq collega een gele band voor op de bovenarm, zoals een aanvoerdersband bij voetbal.
Hier stond een zwarte politie logo op met daarbij de tekst politie, dit ook in het zwart. Daarnaast ook er half overheen gedrukt de tekst Politie welke reflecterend is bij lichtval.

Helaas geen foto van en heb deze band aan een directe collega van mijn wijkteam gegeven toen ik stopte bij de baas, zal vragen voor een foto en kan ik deze ter verduidelijking hier eens plaatsen.

Ik neem aan dat een handige dit heeft afgezien van de Belgische en Franse collega's, die dragen ze ook maar dan in het rood.

Ik heb deze band meermaals gebruikt bij burger acties, ik werkte namelijk veel in burger en het leek me wel handig.
Achteraf kan ik ook wel zeggen dat het vrij handig is, zeker bij openbare orde dan wel overige zaken waar je als burgereenheid als eerste ter plaatse komt. Vaak wel de opmerking gehad dat je toch ook het gele hesje mee kon nemen, dit deed ik daarvoor ook regelmatig, maar waar laat je die op een warme zomerdag? Je hebt al genoeg mee, pepper, handboeien en dienstwapen, wapenstok nam ik nooit mee, is ook niet echt nodig als burgereenheid. Daarnaast pen en papier, porto die je nog ergens moet wegmoffelen ed.
Zo'n opgevouwen hesje is toch dikker dan je denkt.  ^-^

Iemand hier een mening over, betreft de band ipv hesje voor burger teams?
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 30 september 2013, 18:58:31
Citaat van: Security guard link=msg=1205661 date=1380553525
Iemand hier een mening over, betreft de band ipv hesje voor burger teams?

Persoonlijk zie ik er de nut en de noodzaak niet van...
Ik heb een ID-houder met (breek-)ketting voor om m'n nek en een geel hesje. Zo'n band is helemaal niet ingeburgerd in Nederland en zodoende let een burger daar (in mijn opinie) niet voldoende op
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #27 Gepost op: 1 oktober 2013, 13:20:05
Ik ben benieuwd naar een foto van deze band en het probleem is dat zo een band naar mijn idee in NEderland geen officieel legitimatie/herkeningsteken is. In Belgie en Frankrijk is dit wel het geval.
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #28 Gepost op: 1 oktober 2013, 13:27:57

Bron: Politiemuseum Tilburg

Was het zo een band?

EN bij het Cameratoezicht op de fiets hebben ze ook banden:


Maar een hesje geeft mijn voorkeur. Deze zijn ingeburgerd en beter zichtbaar dan een enkele band.
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #29 Gepost op: 1 oktober 2013, 23:59:40
Citaat van: Bart015 link=msg=1205987 date=1380626877

Bron: Politiemuseum Tilburg

Was het zo een band?

EN bij het Cameratoezicht op de fiets hebben ze ook banden:


Maar een hesje geeft mijn voorkeur. Deze zijn ingeburgerd en beter zichtbaar dan een enkele band.

Wellicht wat offtopic, maar ik gebruik ook zo'n band, echter als BHV, tijdens onze evenementen. Ik draag ook altijd al genoeg mee, maar wil bij een calamiteit wel enige herkenbaarheid. Zodra ik bij een hesje kan, of deze krijg aangerijkt, zal ik deze meteen aan trekken. Wellicht geld dat hier niet zo.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV