blusdeken

Auteur Topic: blusdeken  (gelezen 2809 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bbq

  • Gast
Gepost op: 25 mei 2005, 14:40:07
Waar is een blusdeken nu eigenlijk voor ontwikkeld. het lijkt mij niet om alleen mensen die in de brand staan te doven. Het zijn best grote dekens.

Wat is het nadeel van een blusdeken? Op de BHV wordt er altijd op gehamerd dat dit een goed product is dat je altijd in huis moet hebben.

greez :)




ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2005, 14:47:29
Je kan 'm dacht ik ook bij vlam in de pan gebruiken.
Als je trouwens lid wordt van de brandwondenstichting krijg je er gratis eentje thuisgestuurd ;).


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2005, 17:07:17
Je kan 'm dacht ik ook bij vlam in de pan gebruiken.
Als je trouwens lid wordt van de brandwondenstichting krijg je er gratis eentje thuisgestuurd ;).
Dat gaat heel prima met vlam in de pan,nadeel is dat de meeste dekens maar voor eenmalig gebruik is


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2005, 23:37:55
Waar is een blusdeken nu eigenlijk voor ontwikkeld. het lijkt mij niet om alleen mensen die in de brand staan te doven. Het zijn best grote dekens.

Wat is het nadeel van een blusdeken? Op de BHV wordt er altijd op gehamerd dat dit een goed product is dat je altijd in huis moet hebben.

greez :)

Of hij er specifiek voor ontwikkeld is durf ik je niet te zeggen,maar het formaat is wel zo groot om er een persoon in te kunnen wikkelen.
En voor een vlam in de pan is hij ook niet overdreven groot,want je moet je handen in de deken draaien en ook bescherming voor je buik hebben hangen op het moment dat je die deken over die pan heen legt.
Het formaat is dus geen overbodige luxe in elk geval.
  Ta