Mercedes-Benz Sprinter facelift (2013)

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter facelift (2013)  (gelezen 117963 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #140 Gepost op: 6 juni 2014, 23:44:40
Citaat van: mark hes link=msg=1273625 date=1402060626
In een instructie boekje van een auto staat dat je het apparaat rustig in moet rijden en hoge toeren moet vermijden tijdens de eerste 10.000 km.

Je zou de ambu de eerste 10.000 km. B ritten kunnen laten rijden, lijkt me iets beter dan gelijk een volle dienstregeling met A1 ritten gaan rijden met een nieuwe motor.

Ik weet niet wat turn-key precies inhoud maar naar mijn mening is het niet echt geweldig voor de techniek om een nieuw voertuig direct in de (spoed) dienstregeling op te nemen.
(ik heb 8 jaar autotechniek gestudeerd, ik weet er dus een beetje verstand van  ;))

Dat sws maar ik bedoel meer van, er zal tussen de oude en nieuwe toch wel een dergelijk verschil zitten dat men er eerst mee moet leren werken voordat men hem kan gebruiken? Klinkt mij kort, binnen 2 weken nieuwe gebruiken.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #141 Gepost op: 7 juni 2014, 00:17:15
Leren werken met een ambu??   e050

Gas rechts........rem link's.........stuur er in het midden boven??????
1:87 modelletjes:  


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #142 Gepost op: 7 juni 2014, 01:23:40
Citaat van: mark hes link=msg=1273625 date=1402060626
In een instructie boekje van een auto staat dat je het apparaat rustig in moet rijden en hoge toeren moet vermijden tijdens de eerste 10.000 km.

Je zou de ambu de eerste 10.000 km. B ritten kunnen laten rijden, lijkt me iets beter dan gelijk een volle dienstregeling met A1 ritten gaan rijden met een nieuwe motor.

Ik weet niet wat turn-key precies inhoud maar naar mijn mening is het niet echt geweldig voor de techniek om een nieuw voertuig direct in de (spoed) dienstregeling op te nemen.
(ik heb 8 jaar autotechniek gestudeerd, ik weet er dus een beetje verstand van  ;))

10.000 Kilometer is wel heel veel. Logistiek gezien denk ik dat dat bijna onmogelijk is. Turn-Key opgeleverd houd in dat je er zo mee de dienst in kunt. Alles is al compleet. Spullen, porto's, signalering. De auto zou in principe vanuit de opbouwer zo achteruit de post in kunnen en direct een spoedrit rijden. Dat bedoelen we met turn-key. Sleutel omdraaien, en gaan.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #143 Gepost op: 7 juni 2014, 01:32:01
Het inrijden is (volgens de dealers) niet meer nodig. Wel geven ze het advies om de eerste 1000km rustig aan te doen.
Nu weet ik niet hoe die voertuigen vanaf de Duitse opbouwers naar Nederland komen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #144 Gepost op: 7 juni 2014, 10:09:47
Citaat van: Jerommeke link=msg=1273789 date=1402097521
Het inrijden is (volgens de dealers) niet meer nodig. Wel geven ze het advies om de eerste 1000km rustig aan te doen.
Nu weet ik niet hoe die voertuigen vanaf de Duitse opbouwers naar Nederland komen?
Hier in Zuid-Holland Zuid werden de voertuigen eerst zelf opgehaald in Duitsland door iemand van de ambulancedienst zelf. Maar sinds de nieuwe serie worden ze per autotransporter afgeleverd.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #145 Gepost op: 7 juni 2014, 12:06:25
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1273783 date=1402097020
10.000 Kilometer is wel heel veel. ... Sleutel omdraaien, en gaan.  ;)
Ahum  ..  ik vergis me inderdaad, moest een nul minder zijn.  e050 Jij hebt wel erg veel haast.  ;)

Citaat van: Jerommeke link=msg=1273789 date=1402097521
Het inrijden is (volgens de dealers) niet meer nodig. Wel geven ze het advies om de eerste 1000km rustig aan te doen.
Maar hoe doe je 1000 tot 1500 km rustig aan met een hulpverleningsvoertuig als deze gelijk op inzet staat.  ???


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #146 Gepost op: 7 juni 2014, 12:13:36
In geval van politieauto's niet. Die gaan gewoon op uitruk. Voor motoren wordt nog wel eens iemand 2 dagen uitgemaakt die gewoon 2 dagen maximaal moet rijden tot de motor de eerste 1000 km heeft gemaakt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #147 Gepost op: 7 juni 2014, 19:13:13
Bij ons op het bureau wordt een nieuwe auto de eerste week of twee weken nog niet voor noodhulp ingezet. Maar ik snap dat je daar wel de ruimte voor moet hebben qua voertuigen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #148 Gepost op: 11 juni 2014, 12:53:31
Citaat van: DiNozzo link=msg=1273902 date=1402136016
In geval van politieauto's niet. Die gaan gewoon op uitruk. Voor motoren wordt nog wel eens iemand 2 dagen uitgemaakt die gewoon 2 dagen maximaal moet rijden tot de motor de eerste 1000 km heeft gemaakt.

Dat is bij ons ook al een aantal keren gebeurd met de noodhulpvoertuigen.
Dit om te voorkomen dat een wijkagent er mee door z'n wijk gaat tokkelen in plaats van hem goed in te rijden.
Bij motoren zit er zowiezo ook andere olie in en moet de motor na 1000km een beurt hebben, dan wordt de olie verwisseld en lopen ze alles even na.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 11 juni 2014, 22:34:23
Voor onze MMT Volvo was er veel belangstelling vanuit de chauffeurs om hem 'even' in te rijden, maar tot ieders teleurstelling werd dat al door de leverancier gedaan  >:(
@Luke: Onze ambulances gaan ook niet gelijk na afleveren de dienst in. Eerst gaan ze nog naar Barning voor inbouwen van allerhande communicatie. Daarna naar de facilitaire dienst om ze verder in te richten. Dan pas komt hij in de uitruk. Dus je kan na afleveren de "key wel turnen" en met een beetje mazzel slaat de motor dan aan, maar dan heb je verder nog een lege ambulance.