Beoordeling overwicht?

Auteur Topic: Beoordeling overwicht?  (gelezen 7533 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest15549

  • Gast
Gepost op: 11 september 2013, 16:59:03
Hallo,

Ik heb vorige week deel B van het selectieonderzoek gedaan, ik krijg deze week of volgende week het rapport binnen maar sinds ik deel B deed twijfel ik ergens over..

Tijdens het rollenspel heb ik het gevoel dat ik minder overwicht heb laten zien dan ik eigenlijk heb. Ik zal niet de casus zelf vertellen aangezien dat niet wenselijk is, maar op een gegeven moment ging de acteur in het rollenspel iets te ver, als in gedragen op een manier dat ik het niet zou moeten pikken. Uiteindelijk lukte het mij om de acteur te kalmeren en toen luisterde hij weer.

Wat is het minimum aantal competentiepunten dat je voor overwicht moet hebben en kun je een beetje inschatten wat het aantal punten zou zijn, uitgaande van hoe het rollenspel ging?




Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1 Gepost op: 11 september 2013, 18:18:26
Ik heb me ook helemaal sufgepiekerd over deel B. Als je het al hebt gedaan zou ik het gewoon rustig afwachten en het rapport doorlezen. Het is vanuit jezelf heel moeilijk om het onderzoek te beoordelen. Er zitten mensen bij die denken dat ze het heel goed hebben gedaan, maar die volledig worden afgekeurd. Maar ook die denken dat ze het hebben verpest en er doorheen zijn. Wacht gewoon af, dan zie je het vanzelf.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 11 september 2013, 18:21:12
Je wordt op een bepaalde manier uit je gemak gebracht. Dat betekend dat je misschien niet laat zien wat je wil laten zien maar wel dat je reageert zoals je normaal gesproken ook snel zou reageren.

Afwachten is het enige wat je nu nog kan doen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #3 Gepost op: 11 september 2013, 18:49:47
Ook ik had het gevoel dat ik niet alles uit mijn rollenspel had gehaald. Na een korte evaluatie met de beoordelaar had ik dat ook toegelicht en beargumenteerd. Heb nog altijd het gevoel dat dat me beoordeling ten goede is gekomen.

Druk maken heeft geen nut, een psycholoog kijkt meestal naar het overall plaatje. Dus niet enkel naar je rollenspel.


guest15549

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 september 2013, 23:21:23
M'n voorgevoel klopte, 1 punt te weinig...


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2013, 23:38:59
Dus je hebt de selectie niet gehaald?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


guest15549

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 14 september 2013, 01:25:05
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1201352 date=1379108339
Dus je hebt de selectie niet gehaald?

Klopt, negatief advies..

Ik heb het rapport toch opgestuurd, het valt altijd te proberen.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #7 Gepost op: 14 september 2013, 09:56:25
Helaas, je kunt het opsturen maar ik kan je nu al vertellen dat dat geen nut heeft.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


J.ennifer

  • Aspirant VP / Zeeland West Brabant & BOA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #8 Gepost op: 14 september 2013, 12:41:02
Echt jammer! Volgende keer beter, ik moet nu wachten tot ik word uitgenodigd voor het korpsgesprek.. Super spannend
Herinneringen die je later wilt hebben, die moet je nu maken


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #9 Gepost op: 16 september 2013, 10:14:33
Spijtig! Maar er wordt inderdaad naar het overall plaatje gekeken en dan krijgen de psychologen een goed beeld van het overwicht dat je daadwerkelijk hebt (en dus niet alleen het overwicht dat je in het rollenspel hebt getoond).