waar op letten bij ontruiming

Auteur Topic: waar op letten bij ontruiming  (gelezen 5869 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2005, 23:05:08
hoezo ?


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2005, 15:00:30
Hoeveel bedrijven ken jij die een perfecte registratie hebben van het aantal werknemers/ bezoekers?!?

Volgens mij bestaan die niet. ::)
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 11 juli 2005, 15:06:37
Hoeveel bedrijven ken jij die een perfecte registratie hebben van het aantal werknemers/ bezoekers?!?

Volgens mij bestaan die niet. ::)

Nou,er zijn veel bedrijven die een prima registratiesysteem hebben.Zolang de werknemers braaf aan het begin van de werkdag zich inmelden,en aan het einde van de dag zich weer uitmelden.Dan gaat alles perfect.

Maar laat niet iets gebeuren,want je kunt er gif op in nemen dat niemand tijdens een evacuatie zich uitklokt.Dus volgens je uitdraai zitten er heel veel mensen nog binnen,of zijn niet aanwezig.Ga maar uitzoeken wie waar is  :-X :-X


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #13 Gepost op: 11 juli 2005, 15:11:57
Een prima registratiesysteem is geen perfect registratiesysteem. ;D

Je kan een mooi systeem hebben met poortjes, zodat iedereen eerst moet inklokken etc, maar laat je ze ook één voor één uitklokken bij een ontruiming.

Bij ons werkt dat niet, dus gaan wij uit van aangewezen, geinstrueerde ontruimers. Zij melden of iedereen van hun deel weg is.
Daarna controleren zij op de verzamelplaats of ze inderdaad iedereen hebben.

so wie so volgt er nog een controle door BHV'ers.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 11 juli 2005, 20:34:19
Ons systeem is zeker niet 100% sluitend, maar iedereen die de lokatie betreedt of verlaat moet door tourniquets die vrijgegeven worden door de persoonlijke electronische badge. Bezoekers, en werknemers die hun badge vergeten zijn, krijgen een electronische bezoekersbadge.

Op een willekeurig moment is met vrij hoge zekerheid te zeggen wie van de 2500 werknemers er op de lokatie is.

Als het fout gaat, dan vluchten mensen naar buiten, maar de meeste blijven op de lokatie.

Er zullen altijd mensen zijn die over te hekjes springen en dus niet via de tourniquet de lokatie verlaten.

Een veel groter probleem is te weten wie er op dat moment in het betreffende gebouw aanwezig was.
Mensen lopen in en uit zonder dat deze bewegingen electronisch worden geregistreerd.