14+netnummer vanaf 1 januari 2014 voor alle Nederlandse gemeentes

Auteur Topic: 14+netnummer vanaf 1 januari 2014 voor alle Nederlandse gemeentes  (gelezen 3269 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Heerenveen 250e aansluiting 14+netnummer

Gepubliceerd op 24 september, 2013

Heerenveen is als 250e gemeente aangesloten op het 14 plus netnummer. Dit houdt in dat de gemeente naast het telefoonnummer (0513) 617 617 ook bereikbaar is op 14 gevolgd door het netnummer. Voor de gemeente Heerenveen is dit het nummer 14 0513. Directeur Larissa Zegveld van KING reikte op dinsdag 24 september een certificaat uit aan burgemeester Tjeerd van der Zwan.

14 0513

Burgemeester Tjeerd van der Zwan: “Wij zijn blij met de aansluiting op het 14 plus netnummer. Het nieuwe telefoonnummer 14 0513 is eenvoudig te onthouden en zorgt er daardoor voor dat onze inwoners, bedrijven en instellingen snel en gemakkelijk contact op kunnen nemen met de gemeente”. Alle gemeenten in Nederland krijgen vanaf 1 januari 2014 eenzelfde telefoonnummer: 14 gevolgd door het netnummer. Op die manier is voor iedereen duidelijk hoe de gemeente te bereiken is. Heerenveen blijft ook gewoon bereikbaar op telefoonnummer (0513) 617 617.

Belkosten

Qua belkosten maakt het niet uit of inwoners bellen met een lokaal netnummer of een 14+netnummer, zoals 14 0513. De tarieven zijn gebaseerd op het lokale beltarief. Het 14+netnummer kan altijd en overal binnen Nederland worden ingetoetst.

Landelijk nummer

De nieuwe telefoonnummers die bij alle gemeenten ingevoerd worden, zijn onderdeel van het landelijke dienstverleningsconcept Antwoord©. Met dit concept verbeteren gemeenten en andere overheden hun dienstverlening aan inwoners en bedrijven. Het doel is om sneller en begrijpelijker, maar vooral ook het juiste antwoord te geven via telefoon, e-mail, internet en balie. Het 14 plus nummer is uitsluitend in Nederland te gebruiken.




Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #1 Gepost op: 25 september 2013, 12:59:42
Ik vraag me dan alleen af hoe dit gaat werken met diverse gemeentes met hetzelfde netnummer?


Gast

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 september 2013, 13:03:25
Citaat van: Arno-BN link=msg=1204279 date=1380106782
Ik vraag me dan alleen af hoe dit gaat werken met diverse gemeentes met hetzelfde netnummer?

Ja, want de gemeente Opsterland heeft ook 0513 als netnummer.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 september 2013, 13:18:22
Door te bellen met het 14+netnummer komt de burger uit bij het Klant Contact Centrum van de gemeente (KCC), waar hij terecht kan met al zijn vragen. Het KCC zorgt er vervolgens voor dat de beller bij de juiste medewerker terecht komt.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #4 Gepost op: 25 september 2013, 13:45:45
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1204281 date=1380107005
Ja, want de gemeente Opsterland heeft ook 0513 als netnummer.
Den Haag en omliggende gemeenten ook. Dat wordt opgelost door een keuzemenu. 'Belt u voor Den Haag kies 1, Belt u voor Rijswijk kies 2, belt u voor wassenaar kies 3, belt u voor Voorburg-Leidschendam kies 4; +engelstalig'. Simpel toch?


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #5 Gepost op: 25 september 2013, 16:47:19
Citaat van: Gemeente Dongen
Wie krijg ik aan de telefoon als ik 14 0162 bel?

De gemeenten Dongen, Oosterhout, Geertruidenberg en Drimmelen hebben alle vier 0162  als netnummer. Zij werken samen. Zodra u belt, komt u terecht bij een computer die vraagt welke gemeente u wenst te spreken. Zodra u de naam heeft ingesproken krijgt u een medewerker aan de telefoon.
http://dongen.nl/Over_de_Gemeente/Dongen_heeft_Antwoord

Blijkbaar werkt spraakherkenning goed genoeg zodat het ook ingesproken kan worden.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid