Vragen omtrent Grijze beveiligingspas

Auteur Topic: Vragen omtrent Grijze beveiligingspas  (gelezen 18629 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #20 Gepost op: 3 oktober 2013, 16:00:22
Goed om te lezen dat het wel kan Gijs. Het kan dus nog wel  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #21 Gepost op: 3 oktober 2013, 18:05:33
Citaat van: Gijs link=msg=1206760 date=1380808288
zelfs werd de aard van de werkzaamheden gecontroleerd, opdat er geen werkzaamheden werden verricht buiten beveiligingswerkzaamheden om.

Zo.... En wat nu als er door de beveiligers ook schoonmaakwerkzaamheden (ik noem maar even een voorbeeld) werden verricht, wat zou daar dan het probleem van zijn? Welke wet (naam + artikel?) zou er dan worden overschreden?


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #22 Gepost op: 3 oktober 2013, 18:10:11
Citaat van: enrico1972 link=msg=1206716 date=1380802148
Je kan als je 2 of meer werkgevers hebt wel tegen elk vertellen ik werk op die en die dag van zo laat tot zo laat enz enz maar geloof mij nou zo veel gaat een werkgever echt niet van weet ik veel hoe veel mensen netjes opschrijven en bijhouden.

Dat geloof ik, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat jij als werknemer het volgens de ATW nog steeds moet melden. Het is vervolgens aan de werkgevers om daar iets mee te doen.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1206716 date=1380802148
Waar het voor dat bedrijf om gaat is ik hem voor jou op dag X een dienst van tijd Y tot tijd Z. Kan je die werken ?
En daar wil men een JA of NEE op horen zodat men de dienst ingevuld heeft en weer verder kan.

Wat de werknemers ook niet "ontslaat" om hun werkgevers er op te wijzen wanneer de ATW dreigt te worden overtreden!

Citaat van: enrico1972 link=msg=1206716 date=1380802148
Beveiligingspas in het algemeen gezegd.
Het wordt gewoon tijd dat men een pas op naam krijgt en dat het bedrijf waar jij voor kan gaan werken dat die bijgeschreven wordt op de pas.

Alleen gaat dat niet op korte (en ik denk ook niet op lange) termijn gebeuren.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #23 Gepost op: 3 oktober 2013, 19:13:22
Scorpio,
hoe luidt de opdracht en wat is overeengekomen tussen de opdrachtgever en het bedrijf , waar de beveiliger in dienst is en werkzaamheden voor uitvoert.
Ja en dan eigen initiatief van de beveiliger wordt ook niet op prijs gesteld. (opdrachtgever ziet dan Euro's gaan) en bij eventuele gevolgen als ziekte, schade of anders zal het bedrijf van de werkgever ook niet blij zijn.

Het spreekwoord luidt niet voor niets: Schoenmaker blijft bij je leest.
Bij instappen begint de inzet.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #24 Gepost op: 3 oktober 2013, 23:59:04
Citaat van: Gijs link=msg=1206855 date=1380820402
hoe luidt de opdracht en wat is overeengekomen tussen de opdrachtgever en het bedrijf , waar de beveiliger in dienst is en werkzaamheden voor uitvoert.
Ja en dan eigen initiatief van de beveiliger wordt ook niet op prijs gesteld. (opdrachtgever ziet dan Euro's gaan) en bij eventuele gevolgen als ziekte, schade of anders zal het bedrijf van de werkgever ook niet blij zijn.

Het spreekwoord luidt niet voor niets: Schoenmaker blijft bij je leest.

Gijs, jij hebt het over een arbeidsinspectie die zou controleren of beveiligers geen andere werkzaamheden als beveiliging uitvoeren. Maar waarom zouden zij daar op controleren? Dan moet er toch een wet zijn op basis waarvan zij dat doen? Jij hebt het nu over de opdrachtgever en de werkgever, die het wellicht niet leuk vinden (maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat dit zo overeengekomen is). Ik zie niet in wat de arbeidsinspectie hier mee te maken heeft?

Bovendien is het niet aan de arbeidsinspectie om te oordelen of bepaalde handelingen al dan niet onder de noemer "beveiligingswerkzaamheden" geschaard moeten worden, dit is een taak van de politie. En ik benoemde even een voorbeeld als schoonmaakwerkzaamheden, wat in de praktijk natuurlijk niet zo snel voor zal komen. Maar beveiligers voeren regelmatig werkzaamheden uit die niet noodzakelijk onder de noemen "beveiligingswerkzaamheden" geschaard worden. Zo zit bij veel bedrijven gewoon de receptionist(e)/Telefonist(e) beneden bij de deur, en voert daar toegangscontrole uit. Dat valt dus niet onder de noemen "beveiligingswerkzaamheden". Maar er zijn ook bedrijven die ervoor kiezen om dit door een beveiligingsbedrijf uit te laten voeren. Sommige beveiligingsbedrijven hebben zusterbedrijven die daarvoor dan servicemedewerkers inzetten, maar er worden ook gewoon beveiligers op ingezet. En wanneer er beveiligers rondlopen in een bedrijf, zijn zij veelal ook de BHV en EHBO, maar ook dat zijn geen beveiligingswerkzaamheden.

En dan zou dat volgens jou dus niet mogen? En de arbeidsinspectie controleert daarop? Of bedoel jij wat anders, zo ja, wat dan?