Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen

Auteur Topic: Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen  (gelezen 67221 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: r.bles link=msg=1356809 date=1434647627
Dat is natuurlijk ook flauwekul om uit elkaar te trekken!!!

Bijna elke collega zal het clublied uitzetten op een evenementen terrein, moet die vkr toch met een verdraaid goede reden komen wil hij mij stil zetten!!

Vervalt de urgentie zonder clublied??

Moeten we dan elk evenement op stelten zetten??

beetje onzinnig vind je zelf niet??  98uiye
Tsja, heel strikt gezien is er zonder geluid geen sprake van de vrijstelling RVV, en zal je dus gewoon naar een verkeersregelaar moeten luisteren..


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Dus met clublied er op het terrein op.......... O0
1:87 modelletjes:  


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Citaat van: Dion link=msg=1356811 date=1434649132
Tsja, heel strikt gezien is er zonder geluid geen sprake van de vrijstelling RVV, en zal je dus gewoon naar een verkeersregelaar moeten luisteren..

Was er niet ergens een draadje dat de politie, ook zonder ogs, ontheffing voor het rvv?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Maar r.bles werk op een gele auto, en die hebben geen algehele ontheffing zonder OGS.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Gaat weer lekker over de letter van de wet in plaats van de geest van de wet.

Succes.
 :-X
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: Dion link=msg=1356811 date=1434649132
Tsja, heel strikt gezien is er zonder geluid geen sprake van de vrijstelling RVV, en zal je dus gewoon naar een verkeersregelaar moeten luisteren..
Onjuist! Zonder geluid ben je geen voorrangsvoertuig, maar de A1-urgentie is dan nog wel van toepassing en daarmee is er dus wel een vrijstelling RVV.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1356849 date=1434662881
Onjuist! Zonder geluid ben je geen voorrangsvoertuig, maar de A1-urgentie is dan nog wel van toepassing en daarmee is er dus wel een vrijstelling RVV.
BULL! een stier zonder ballen maar met lul is geen stier/ zonder lul maar mèt ballen is het ook geen stier. Een stier is alleen een stier als hij een lul en ballen heeft. Tot zover de beeldspraak.

Een touran met OGS is een voorrangsvoertuig. Zonder G of zonder O is het een touran en dus niks. Alleen met OGS heb je voorrang en in dat kader schaar ik mij dus geheel achter de VKR.

ALS! Let op ALS de diender achter het stuur besluit zonder geluid maar met optisch signaal te rijden dan is dat ZIJN/ HAAR verantwoording. Als je het achteraf kan uitleggen dan is dat prima  O0 Maar bedenk je dat wel vooraf. En zadel een ander niet op met jouw (OGS) probleem en los het dus zelf NETJES op.

TOt zover moppersmurf
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Het is feitelijk heel simpel. Er zullen maar weinig vkr's zijn die zonder een goede reden een HV, met toeters en bellen, zullen tegen houden. Als we dat doen, is er meestal wel een goede reden hiervoor! Het is niet omdat we het jullie niet gunnen dat je voorrang hebt, of dat we wannabee politie zijn, er ismeestal wel iets aan de hand, waar we jullie even van op de hoogte willen brengen, al dan niet met advies over een andere route of even de toeters uit zetten.

Ik had gisteravond een politie auto die even bij de afgezette overweg kwam kijken, met de mededeling dat het eigenlijk een uitrukroute was. Heb gezegd dat als het moet ze er langs konden. Heren waren bezig met software e.d in de kast van de overweg. Bomen dus dicht en beveiliging uit, maar met AHOB's konden ze er nog steeds overheen. Gelukkig niet nodig geweest.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: batoutofhell link=msg=1356868 date=1434670158
Als we dat doen, is er meestal wel een goede reden hiervoor!
Wederzijds respect dus. Jij begrijpt mijn noodzaak om OGS te voeren, ik zal moeten begrijpen dat jij mij OGS negeert.

Maar ken je het programma de zwaktste schakel? Auto v.s. VK? Heel zwart/ wit gezien: ik ga voor!

Daarbij roep ik wel hèèl direct luid en duidelijk: IK heb alle respect voor de VK's. En ik zal altijd op alle mogelijke manieren dus ook duidelijk maken dat ik écht voor moet gaan. Helaas weet ik ook dat er genoeg klootzakken in het blauw zijn die dat voor mij verkloten. want ik heb genoeg ervaring met dienders die niet weten waar het "gas-geven" ophoudt, wat een branche richtlijn inhoudt en .... nee! nu hou ik echt op.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: moppersmurf link=msg=1356860 date=1434666905
BULL! een stier zonder ballen maar met lul is geen stier/ zonder lul maar mèt ballen is het ook geen stier. Een stier is alleen een stier als hij een lul en ballen heeft. Tot zover de beeldspraak.

Een touran met OGS is een voorrangsvoertuig. Zonder G of zonder O is het een touran en dus niks. Alleen met OGS heb je voorrang en in dat kader schaar ik mij dus geheel achter de VKR.

ALS! Let op ALS de diender achter het stuur besluit zonder geluid maar met optisch signaal te rijden dan is dat ZIJN/ HAAR verantwoording. Als je het achteraf kan uitleggen dan is dat prima  O0 Maar bedenk je dat wel vooraf. En zadel een ander niet op met jouw (OGS) probleem en los het dus zelf NETJES op.

TOt zover moppersmurf
Aparte beeldspraak ;D

Je schrijft exact op wat ik zeg. Als je een A1 urgentie hebt en je gebruikt je (O)GS niet, dan ben je geen voorrangsvoertuig. Krijg je een aanrijding, dan ben je de (stieren)lul.

Echter blijft je vrijstelling RVV staan, ook al gebruik je alleen OG, want die is gekoppeld aan je urgentie, niet aan je lampje. Rij ik door rood tijdens een A1-rit zonder GS of zonder OGS in z'n geheel, en ik wordt geflitst. Dan zal de beschikking alsnog geseponeerd worden, dat probeer ik uit te leggen.