Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen

Auteur Topic: Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen  (gelezen 66914 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BVR den haag

  • verkeersregelaar, medewerker tramspoorveiligheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Zo das een lekkere druk plekkie dan.
Ik sta ook in de buurt van een ambu/brandweer uitrit.
Maar de hoofdweg waar ik aan sta is dicht dus rijden ze nu niet via mijn kruising.

Kan me voorstellen dat je dan helemaal gaar bent na een dagje regelen
Soms heb ik het idee dat er in nederland als je een auto koopt. Gelijk een rijbewijs erbij kado krijgt. Kom op je wilt me toch niet zeggen dat al deze


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Citaat van: Sylvester link=msg=1206880 date=1380824281
Vandaag nog diverse keren de kruising Sontweg/Bornholmstraat in Groningen vrij gemaakt (verkeer stopzetten) ivm prio 1 voertuigen en zorgen dat ik zo sta dat het betreffende voertuig mij ziet. Dat helpt bij mij altijd prima.

*Kruising Sontweg/Bornholmstraat is voor de ambulancepost/brandweerkazerne.

En ambu's rijden er genoeg in groningen met A1
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: BVR den haag link=msg=1206903 date=1380826499
Zo das een lekkere druk plekkie dan.
Ik sta ook in de buurt van een ambu/brandweer uitrit.
Maar de hoofdweg waar ik aan sta is dicht dus rijden ze nu niet via mijn kruising.

Kan me voorstellen dat je dan helemaal gaar bent na een dagje regelen
Viel mee, ze brachten detectielussen voor de nieuwe verkeerslichten aan, dit deden ze per rijstrook en omdat 1 rijbaan, 2 rijstroken bevatte, kon het er omheen.
Gingen ze naar een andere rijbaan, dan was het even regelen en tijdens de spits even regelen voor de doorstroming. Tussendoor puur voor de veiligheid van de mannen.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Met het rondje om de kerk is (overlegd) de afspraak nu dat we ze met het parcours mee sturen. Dat is de allersnelste methode om ze veilig op hun plaats te krijgen. Tegen de route in is vanwege onoverzichtlijke bochten niet te doen en het duurt wel even voodat je iedereen gewaarschuwd hebt.  Er kan een minuut tussen de eerste en laatste ziiten en sommigen worden ingehaald.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Het lijkt mij een goede zaak dat bestuurders van hulpverleningsvoertuigen die dwarsgezeten worden door doorgeslagen verkeersregelaars daar per direct melding van maken bij de politie. Zulke verkeersregelaars horen niet op de openbare weg thuis.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1206987 date=1380869938
Het lijkt mij een goede zaak dat bestuurders van hulpverleningsvoertuigen die dwarsgezeten worden door doorgeslagen verkeersregelaars daar per direct melding van maken bij de politie. Zulke verkeersregelaars horen niet op de openbare weg thuis.
Nog beter, de politie gewoon alles laten regelen. Daar betalen we ze toch gewoon voor?


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Ja, maar niet genoeg.. Oftewel, er is een schreeuwend tekort..

Overigens zou ik het een goede zaak vinden als de taken van de epb'er teruggaan naar een motorpolitie. Maar dat vind ik ook van het 'normale verkeer regelen' bij een evenement. Niet omdat de politie dat allemaal veel beter kan, maar meer omdat je meteen een bon kan krijgen als je niet luistert. Asocialen kort zetten, zeg maar.. En het epb werk omdat het gewoon een mooi klusje is voor een motordiender.  ^-^
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1207003 date=1380875518
Ja, maar niet genoeg.. Oftewel, er is een schreeuwend tekort..

Overigens zou ik het een goede zaak vinden als de taken van de epb'er teruggaan naar een motorpolitie. Maar dat vind ik ook van het 'normale verkeer regelen' bij een evenement. Niet omdat de politie dat allemaal veel beter kan, maar meer omdat je meteen een bon kan krijgen als je niet luistert. Asocialen kort zetten, zeg maar.. En het epb werk omdat het gewoon een mooi klusje is voor een motordiender.  ^-^

Bij een rondje rond de kerk heb je dan wel gauw 10 man politie nodig.


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1207003 date=1380875518
Ja, maar niet genoeg.. Oftewel, er is een schreeuwend tekort..

Overigens zou ik het een goede zaak vinden als de taken van de epb'er teruggaan naar een motorpolitie. Maar dat vind ik ook van het 'normale verkeer regelen' bij een evenement. Niet omdat de politie dat allemaal veel beter kan, maar meer omdat je meteen een bon kan krijgen als je niet luistert. Asocialen kort zetten, zeg maar.. En het epb werk omdat het gewoon een mooi klusje is voor een motordiender.  ^-^

Of je geeft de VKR BOA bevoegdheid (na cursus), en geef motorclubs die zich aan de wet houden het regelen vanaf de motor weer terug.  998765
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: Joost link=msg=1207038 date=1380881911
Of je geeft de VKR BOA bevoegdheid
Zie ook: Boetes uitschrijven door verkeersregelaars
Ondanks dat ik ook verkeer regel, zou ik niet de bevoegdheid willen om bonnen uit te delen.