Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen

Auteur Topic: Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen  (gelezen 66900 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Live link=msg=1240401 date=1390903228
hmmm, op 1 puntje na dan, ik begrijp wat je wil zeggen, maar toch is het als verkeersregelaar niet zo netjes om iedereen die niet in een wagen met blauwe pitten rondrijdt bij voorbaat al deze diskwalificatie mee te geven...  ;)

Je hebt gelijk, maar het is wel zo. Een VKR gaat boven verkeerslichten of andere bebording, een politieauto volgen ( zonder volgopdracht ) geeft je niet het recht om die vkr te negeren en toch gebeurt dat.
"Mijn verkeerslicht staat op rood!!!!" daaraanvast hoort "Maar mijn verkeerslicht staat op groen!!!" :-X
"Dat bord geeft mij voorrang en daar heb jij niets over te zeggen", :-X
"Ja maar hij rijd ook gewoon door ( en ja dan wordt er gewezen op die ene agent die doorrijd )" :-X

Dus tegen die 2% van de mensen die wel op let, sorry voor mijn opmerking maar ga een dagje mee draaien en je snapt de opmerking wel.  0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Verkeer wat linksaf wilt slaan op een kruising in Utrecht tijdens een VKR-examen, waar je helemaal niet linksaf mag slaan ... "ik moet hier links!" .. "Doorrijden aub, u MAG hier niet linksaf" "Ja maar dat doe ik altijd, anders moet ik omrijden!" ...(auto's erachter TOETTT TOETTT)

Door gewenning en omdat het altijd goed lopen te sputteren als de regels moeten worden gevolgd, dat doorbreekt de routine EN het zichzelf toegeëigende recht om daar wél linksaf te slaan.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1240450 date=1390917121
dat doorbreekt de routine EN het zichzelf toegeëigende recht om .......
dat is toch altijd het probleem voor de VKR (en monteur TVM vaak ook bij opzetten van afzetting)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: DeMassel link=msg=1240454 date=1390917605
dat is toch altijd het probleem voor de VKR (en monteur TVM vaak ook bij opzetten van afzetting)

Niet alleen bij het opzetten, als een afrit eruit ligt omdat er onderaan gewerkt wordt moet jij eens zien hoeveel auto's toch de afrit afkomen en weer achteruit naar boven kunnen. "ja, maar ik zag toch niemand werken dus ik dacht ik kan er wel langs" is dan vaak de reactie.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: HIT link=msg=1240486 date=1390923384
Niet alleen bij het opzetten, als een afrit eruit ligt omdat er onderaan gewerkt wordt moet jij eens zien hoeveel auto's toch de afrit afkomen en weer achteruit naar boven kunnen. "ja, maar ik zag toch niemand werken dus ik dacht ik kan er wel langs" is dan vaak de reactie.  :-X
Lijkt me GAAF! Vooral op de snelweg en als ik ze dan tegenkom! Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag rijbewijs  ;D

rijden door rood kruis, achteruitrijden op een snelweg, beetje mazzel ook nog over de vluchtstrook  098uo. Dat kan zo maar eindigen in 3 mini's of een invordering en daarbij nog een dikke 130 WVW. Uiteraard wel vriendelijk afsluiten met "prettige dag" want anders gaan ze klagen  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Citaat van: HIT link=msg=1240486 date=1390923384
Niet alleen bij het opzetten, als een afrit eruit ligt omdat er onderaan gewerkt wordt moet jij eens zien hoeveel auto's toch de afrit afkomen en weer achteruit naar boven kunnen. "ja, maar ik zag toch niemand werken dus ik dacht ik kan er wel langs" is dan vaak de reactie.  :-X

ik bedoelde het monteur gedeelte niet als een monteur die aanwezig blijft tijdens werk. Maar ook de aanwezigen in een werkvak hebben er idd ook last van
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Citaat van: moppersmurf link=msg=1240490 date=1390923720
Lijkt me GAAF! Vooral op de snelweg en als ik ze dan tegenkom! Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag rijbewijs  ;D

rijden door rood kruis, achteruitrijden op een snelweg, beetje mazzel ook nog over de vluchtstrook  098uo. Dat kan zo maar eindigen in 3 mini's of een invordering en daarbij nog een dikke 130 WVW. Uiteraard wel vriendelijk afsluiten met "prettige dag" want anders gaan ze klagen  >:D

Kom eens wat vaker bij een afsluiting of een rood kruis staan, en je kan prettige dag zeggen tot je schor bent..... 0098


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: moppersmurf link=msg=1240490 date=1390923720
Lijkt me GAAF! Vooral op de snelweg en als ik ze dan tegenkom! Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag rijbewijs  ;D

rijden door rood kruis, achteruitrijden op een snelweg, beetje mazzel ook nog over de vluchtstrook  098uo. Dat kan zo maar eindigen in 3 mini's of een invordering en daarbij nog een dikke 130 WVW. Uiteraard wel vriendelijk afsluiten met "prettige dag" want anders gaan ze klagen  >:D

Jammerlijk genoeg kun je deze laatste niet schrijven. In een afzetting hebben alle voertuigen deze vrijstelling, ook de voertuigen zonder papiertje. Dit is gedaan om de werkbaarheid in een afzetting niet in de weg te staan.  O0
Maar ipv het schrijven voor het rode kruis kun je wel gewoon art. 5 opmaken.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: Berger link=msg=1240611 date=1390941643
Kom eens wat vaker bij een afsluiting of een rood kruis staan, en je kan prettige dag zeggen tot je schor bent..... 0098

Nu kan ik je zeggen/vertellen dat moppersmurf en ik de afgelopen 4 mndn samen toch een kleine 300 mini's hebben geschreven voor het negeren van het rode kruis en alles wat bij een afzetting meer geschreven kan worden, en we alles in het werk proberen te stellen om er iedere keer een 130 vordering uit te krijgen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1240627 date=1390942633
Nu kan ik je zeggen/vertellen dat moppersmurf en ik de afgelopen 4 mndn samen toch een kleine 300 mini's hebben geschreven voor het negeren van het rode kruis en alles wat bij een afzetting meer geschreven kan worden, en we alles in het werk proberen te stellen om er iedere keer een 130 vordering uit te krijgen.

Hulde, vanaf maart heb ik de  koffie klaar staan!!!!!  O0 ^-^

ps, we zijn nu dit topic met een ander topic aan het vervuilen :P
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.