Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen

Auteur Topic: Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen  (gelezen 68417 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1240627 date=1390942633
Nu kan ik je zeggen/vertellen dat moppersmurf en ik de afgelopen 4 mndn samen toch een kleine 300 mini's hebben geschreven voor het negeren van het rode kruis en alles wat bij een afzetting meer geschreven kan worden, en we alles in het werk proberen te stellen om er iedere keer een 130 vordering uit te krijgen.

Het is jammer dat er geen bonnenquotum meer is, anders had je opslag mogen krijgen O0 Moppersmurf natuurlijk ook, anders gaat ie mopperen bij zijn chefs ;)

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1240627 date=1390942633
Nu kan ik je zeggen/vertellen dat moppersmurf en ik de afgelopen 4 mndn samen toch een kleine 300 mini's hebben geschreven voor het negeren van het rode kruis en alles wat bij een afzetting meer geschreven kan worden, en we alles in het werk proberen te stellen om er iedere keer een 130 vordering uit te krijgen.
Jullie verdienen een lintje O0


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: HIT link=msg=1240622 date=1390942318
Jammerlijk genoeg kun je deze laatste niet schrijven. In een afzetting hebben alle voertuigen deze vrijstelling, ook de voertuigen zonder papiertje. Dit is gedaan om de werkbaarheid in een afzetting niet in de weg te staan.  O0
Maar ipv het schrijven voor het rode kruis kun je wel gewoon art. 5 opmaken.  O0

Artikel 5 is maar 250 euro ofzo, in ieder geval vaak minder dan 3 mini's. En in dit soort gevallen ken ik echt geen genade want ik ben dat soort automobilisten liever kwijt dan rijk.
Maar ik kan je natuurlijk mijn diensttel.nr. geven, mocht je nou in de buurt van ASD zijn dan kan je bellen  ;) Win win: jij werkt veilig en ik maak jouw werk veiliger  098uo 098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: moppersmurf link=msg=1240353 date=1390859742
  • Als ik OGS aan heb, moet een verkeersregelaar mij voorrang te geven

Nou doe ik het werk niet meer en ga het ook nooit meer uitvoeren maar hier ben ik het absoluut niet mee eens moppersmurf en het gebeurt niet snel dat ik het niet met je eens ben.

Als ik ergens gestaan zou hebben en je een stopteken hebben gegeven dan doe ik dat niet omdat ik jou er niet door wil laten maar omdat het A: op dat moment niet mogelijk zou zijn tenzij je door de lucht zou kunnen vliegen of omdat B: het voor jou en eventuele inzittende(n) niet VEILIG zou zijn geweest om toch door te laten rijden.
Maar absoluut niet omdat ik het zo leuk zou vinden om jou stil te zetten en ik zou je ook altijd een met redenen omklede verklaring geven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


timmie_1606

  • verkeerskundige/weginspecteur/landelijk bev. verkeersregelaar
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Ik heb vorige week het ongeveer precies dat van de topictitel gedaan (ben alleen geen vkr maar dat maakt in dit voorbeeld even niet uit).
Met de auto v/h werk in de file, reed rond de 50 maar trekt 70-80, in mijn achteruitkijkspiegel zie ik een RWS voertuig over de vluchtstrook naderen met ongeveer 90.
Op het moment dat hij/zij bijna langs mij reed, zelf mijn amber verlichting aangezet om persoon er op te atenderen dat zijn snelheid boven de 50 lag...
Blijkbaar had deze persoon het niet door, want voegde daarna achter mij in en bedankte nog even middels de amber aan de voorzijde.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Ik heb 2 jaar terug een ambulance met OGS een stopteken gegeven.
Maar dat had de reden dat ik de chauffeur wilde verzoeken de geluidssignalen af te zetten in verband met de paarden die we mee hadden.
En die is gewoon zonder morren alleen met de blauwe lichten, en aangepaste snelheid gepasseerd.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: enrico1972 link=msg=1288926 date=1407803045
Nou doe ik het werk niet meer en ga het ook nooit meer uitvoeren maar hier ben ik het absoluut niet mee eens moppersmurf en het gebeurt niet snel dat ik het niet met je eens ben.

Als ik ergens gestaan zou hebben en je een stopteken hebben gegeven dan doe ik dat niet omdat ik jou er niet door wil laten maar omdat het A: op dat moment niet mogelijk zou zijn tenzij je door de lucht zou kunnen vliegen of omdat B: het voor jou en eventuele inzittende(n) niet VEILIG zou zijn geweest om toch door te laten rijden.
Maar absoluut niet omdat ik het zo leuk zou vinden om jou stil te zetten en ik zou je ook altijd een met redenen omklede verklaring geven.
Het kan aan mij liggen maar snap je nou niet wat een voorrangsvoertuig is of wil je het niet snappen? Het principe is heel simpel: IK bepaal en niet jij! Dat is niet in persoon of denigrerend maar gewoon dat wat in de wet bepaald is. JIJ gaat aan de kant, ik ga voor. Hoe duidelijk wil je het hebben? Daar is geen ruimte voor discussie, die tijd is er immers niet. Wij (blauw/ geel en rood) hebben met aanrijdtijden te maken en die worden door de regering opgelegd. Dat is dus geen keuze van onze kant maar de keuze die jij maakt bij het stemburo. Als Blauw met meer personeel beschikbaar is, kunnen we rustiger aan doen. Maar omdat we moeten bezuinigen is er dus minder blauw op straat... dus moeten we sneller rijden. Tot ergernis van de stemmer  O0 Die stemt dus voor minder  :D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Jôh. Dan klap je toch lekker op die vrachtwagen met aanhanger vol met marktkramen die we net met een momentje van achteruit insteken de ruimte aan het geven zijn?
Sta je dan met je OGS en aanrijdtijd.

Zodra we ook maar iets van OGS vernemen doen we er alles aan om ruim baan te maken voor dat voorrangsvoertuig. Maak je geen zorgen.

Maar kan me best een situatie voorstellen (zojuist beschreven zelfs) dat het toch raadzaam is even kort de chauffeur aan te spreken.
Als die er dan voor kiest me voorbij te jakkeren, prima.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Citaat van: aZuL2001 link=msg=1352392 date=1432593076
Jôh. Dan klap je toch lekker op die vrachtwagen met aanhanger vol met marktkramen die we net met een momentje van achteruit insteken de ruimte aan het geven zijn?

euh...
A) bijzondere verrichting
B) die aanhanger kan ook wel die 2 tellen wachten.. en tenzij de chauffeur van de marktkraamwagen doof is, zal ie echt wel doorhebben dat er iets met blauwe lampjes voorbij komt tetteren hoor.

kijk, ik snap dat we met zijn allen willen voorkomen dat de politie/ambulance tot zijn/haar assen in het natte asfalt belandt, maar voor de rest gaat bij mij toch echt al het overige verkeer stil.
Hier in Zeeland hebben we zelfs een paar evenementen waarbij als er een ambu komt, het hele dorp stil gezet wordt.
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Volgorde.

Marktkraamwagen is al bezig en staat al dwars op de weg.
Dan pas voorrangsvoertuig in aantocht.


En ja dan zijn we al bezig om die marktkraamwagen ruimte te laten maken.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?