OGS uit meerdere richtingen op een kruising zijn er protocollen of afspraken?

Auteur Topic: OGS uit meerdere richtingen op een kruising zijn er protocollen of afspraken?  (gelezen 4075 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Citaat van: silque link=msg=1207302 date=1380963835
Ik lees een aantal dingen zoals: ze communiceren met elkaar, als ze naar een reanimatie gaan de ambu voor laten, dat lossen verkeersregelaars wel op.....

Laten we vooropstellen, we hebben geen directe verbinding met hulpdiensten onderling dus die valt af. Of we naar een reanimatie gaan zal niemand weten behalve de bemanning van het voertuig, evenals of we naar dezelfde melding gaan of dat we allebei een andere melding hebben. Daarom is het ook zaak dat niemand het verkeer gaat sturen, dat lossen de hulpdiensten onderling prima zelf op. Hier zijn namelijk geen afspraken over.

Vaak zal het op basis van first come first serve gaan.

Lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat verkeersregelaars dit bepalen. Geen protocollen o.i.d. voor dit soort situaties, het komt zó sporadisch voor, niet nodig. Sluit me aan bij je post.
If you can dream it, you can do it.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Sterker nog, afhankelijk van de situatie is het goed mogelijk dat ik de verkeersregelaar zou negeren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Deze discussie is zonder de vkr
1:87 modelletjes:  


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Chauffeurs van hulpverleningsvoertuigen zijn oud en wijs genoeg om dit snel onderling uit te laten maken. Met een paar gebaren is dit zo opgelost. Iedere andere bemoeienis kan juist voor brokken zorgen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: silque link=msg=1207302 date=1380963835
Ik lees een aantal dingen zoals: ze communiceren met elkaar, als ze naar een reanimatie gaan de ambu voor laten, dat lossen verkeersregelaars wel op.....

Laten we vooropstellen, we hebben geen directe verbinding met hulpdiensten onderling dus die valt af. Of we naar een reanimatie gaan zal niemand weten behalve de bemanning van het voertuig, evenals of we naar dezelfde melding gaan of dat we allebei een andere melding hebben. Daarom is het ook zaak dat niemand het verkeer gaat sturen, dat lossen de hulpdiensten onderling prima zelf op. Hier zijn namelijk geen afspraken over.

Vaak zal het op basis van first come first serve gaan.
Prima verwoord  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Was het hier niet de regel dat bij alle gelijkwaardige verkeersdeelnemers, dus autoverkeer of voorrangsvoertuigen met spoed, de verkeersregels gelijk aan elkaar zijn? Hiermee wil ik zeggen, als een auto van rechts komt geef je die voorrang. Als een ambulance met spoed van rechts komt en je wilt zelf als brandweer met spoed rechtdoor dat je dan de ziekenauto voorrang geeft?


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Ik heb dat wel vaker gehoord, maar zie geen heil in die regel; de regels omtrent een voorrangsvoertuig zijn zo dwingend en absoluut, dat je mi niet terug kan vallen op 'rechts heeft voorrang'. Bij toeters en bellen is dat namelijk niet zo en de chauffeur zal dat ook altijd volhouden.

Dergelijke aanrijdingen worden, denk ik, voornamelijk afgehandeld ogv art 5; te snel de kruising over, etc..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי