top 10 irritaties van VKR's, bergers en andere professionals die op de weg staan

Auteur Topic: top 10 irritaties van VKR's, bergers en andere professionals die op de weg staan  (gelezen 11405 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998

Het is wel zo dat in rotterdam het niveau van de lesgevers droevig laag is.
Niet alleen daar. Dat komt omdat men ooit werklozen een cursusje, auto, startkapitaal en hulp aanbood om zo de uitkering te kunnen stoppen. Ik moest 25 jaar geleden de letterlijke wettekst op kunnen dreunen en de meeste van nu beheersen amper de Nederlandese taal.
Toen de markt van instructeurs verzadigd raakte, zijn ze de zelfde truc uit gaan halen voor taxichauffeurs.
O ja, let op want ze zijn nu al bezig voor de verkeersregelaars.


knokkels

  • (Evenementen) Verkeersregelaar
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Citaat van: HIT link=msg=1207367 date=1380986035

Op nummer 2 staat de overheid die gewoon nalaat om daadkracht aan een beroep te geven. Want op nr 2 staat ook de opmerking "Als ik jou negeer, dan kan jij mij toch niets maken!".  >:(

En dan staat er 50 meter verder een politieauto die die persoon naar de kant begeleidt en hem dan beboet. Wij hebben geen bevoegdheid tot beboeting, politie/marechaussee wel. Kwam goed uit met Sail overigens toen mijn collega een stopteken gaf aan het aankomende verkeer omdat er een prio 1 ambu aan kwam. Daarna werd hij aangeraakt door een auto die net nog even dacht voor de ambu langs te gaan.
Deze persoon werd na enkele tientallen meters aan de kant gezet door:
de politie wegens het hinderen van een voorrangsvoertuig
de marechaussee wegens het bijna aanrijden van mijn collega.
*ka-ching*
Sail 2013 Veluweloop Wageningen Julianadorp Power Festival Opening Hindoetempel Den Helder Vaste verkeersregelaar Den Helder Kings


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
och hemeltje lief (dat zei mijn groot moer altijd)

Als ik lui met een 2 maanden oud rijbewijs bij me heb staan en het rijbewijs moet invorderen op grond van artikel 8 WvW
of ik een bestuurder die al 40 jaar zijn rijbewijs heeft een rood matrixkruis zie negeren en ik opzij moet springen om het te overleven

Mijn top tien is een top tienduizend  98uiye

Vroeger in groot moers tijd was verkeer "het komen en gaan van goederen en personen " tegenwoordig is digitaal én "ikke ikke en de rest....."

Maar als.... als ik nou echt een top 3 moet opgeven:
1. geweld tegen VKR's, bergers en andere professionals die op de weg staan
2. liegen tegen de beambte
3. mijn collega VKR's, bergers en andere professionals die op de weg staan*

* Kijk eens in de spiegel en oordeel dan zelf of jij nou echt elk regeltje kent en altijd zo braaf bent, want met stip op 0 (das een nul) staat: wie de schoen past .... de waard vertrouwd zijn gasten .....de appel valt ......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Citaat van: HIT link=msg=1207367 date=1380986035
Psst, dat doen tot zelfs soms jouw collega's!  e050

Mijn grootste irritatie heb ik eigenlijk maar naar een andere beroepsgroep toe. Deze laten het in mijn ogen gewoon na om de dingen goed aan te leren, de rijinstructeurs. Als ik voor elke keer dat ik hoor :"Ja, maar ik heb groen en met jou heb ik niets te maken" een euro zou krijgen verdien ik meer dan mijn opdrachtgever kan betalen. 0098
Op nummer 2 staat de overheid die gewoon nalaat om daadkracht aan een beroep te geven. Want op nr 2 staat ook de opmerking "Als ik jou negeer, dan kan jij mij toch niets maken!".  >:(
Kan er me bij aansluiten als vkr-popje. Steeds weer die zelfde opmerking: ja maar, jij bent toch geen agent, dus.....zie ik ze denken (ik hoef je aanwijzing niet te volgen). Ik verwijs dan naar RVV art 82. Soms wenste ik een spijkermat te hebben om voor die doorrijders te leggen, dan staan ze vanzelf stil bij "stopteken".


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
1) Het niet opvolgen van de tekens.
2) Het aangaan van de discussie en zo hinderlijk zijn voor het overige verkeer.

Je wordt door mij gewoon opgeschreven op dat moment, aangifteformulier wordt ingevuld en we wachten de brief dat het niet in behandeling wordt genomen wel weer af.

Gelukkig werken wij in de gemeente (en buurgemeentes) waar ik sta veel samen met de politie en hebben wij ook korte lijntjes hiermee. Op de 'grotere evenementen' zijn zij meestal wel met 1-2 motoren aanwezig en schrijven direct na het doorgeven van onze kant (natuurlijk mét getuige). Een erg fijne samenwerking moet ik zeggen.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Citaat van: Jims link=msg=1207303 date=1380963840
Je kan ook een dagboek bijhouden en het voor jezelf uitschrijven.

Dan heb je als VKR toch wel heel veel papier nodig om al je verhalen op kwijt te kunnen.  ;D ;D


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Citaat van: HIT link=msg=1207367 date=1380986035
Psst, dat doen tot zelfs soms jouw collega's!  e050

Mijn grootste irritatie heb ik eigenlijk maar naar een andere beroepsgroep toe. Deze laten het in mijn ogen gewoon na om de dingen goed aan te leren, de rijinstructeurs. Als ik voor elke keer dat ik hoor :"Ja, maar ik heb groen en met jou heb ik niets te maken" een euro zou krijgen verdien ik meer dan mijn opdrachtgever kan betalen. 0098
Op nummer 2 staat de overheid die gewoon nalaat om daadkracht aan een beroep te geven. Want op nr 2 staat ook de opmerking "Als ik jou negeer, dan kan jij mij toch niets maken!".  >:(

En dat niet alleen.
Ze moeten ook eens wat duidelijker maken wat een C-01 bord betekend.
Dat weten er heel veel niet.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998

En dat niet alleen.
Ze moeten ook eens wat duidelijker maken wat een C-01 bord betekend.
Dat weten er heel veel niet.


Jos.
Dat hebben de mensen gewoon moeten en, geloof me, toen ze hun theorie moesten doen kenden men het bord en ook de tekens die worden gegeven door een vkr. Daarna is men overgeschakeld op de automatische piloot.

Ik kan mij overigens ook erg goed vinden in de opmerking van Moppersmurf.


J.H.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Als ik aan het rijden ben voor mijn werk heb ik ook regelmatig maling aan de borden C01, C6 en in Rotterdam ook G6. Maarja, je moet wat als je bij een station moet zijn. Ik heb hier dan wel een ontheffing voor. (Net als voor C2, C4, C6 tm C10, C12. C16 tm C19 nog wat borden in de D serie en E serie)


Marcel

  • Directiechauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Citaat van: BVR den haag link=msg=1207135 date=1380906073

Bij mij zijn het:
Juist meer gas geven bij het vaart minderen gebaar. (die staat daarna bij mij langer stil)
Getoeter uit de rij. (die staat daarna bij mij langer stil)
Om een afslaande auto heen rijden en gas er op. (die staat daarna bij mij langer stil)
Stilstaand toeren maken(gas op laten komen) (die staat daarna bij mij langer stil)
Bouw verkeer(wielkraantjes, vrachtwagens, knikmops-en, busjes enzo) die maling hebben aan alles*.
Dat wil zeggen:
Het werkvak in/uit rijden zonder alarmlichten en/of amber te voeren.
Gewoon door drukken(ik ben groter dus ik heb voorrang.
Rijden met uitstekende en/of slingerende delen of lading.
Dwars over de kruising of tegen het verkeer in rijden.

Dat zijn er al een hoop om te beginnen ik hoor graag van jullie.

Wie zich bij mij aso gedraagt krijg van mij wat langer bedenktijd.
Ik stoor me daar totaal niet aan.