top 10 irritaties van VKR's, bergers en andere professionals die op de weg staan

Auteur Topic: top 10 irritaties van VKR's, bergers en andere professionals die op de weg staan  (gelezen 11406 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Citaat van: Bert65 link=msg=1355497 date=1434092935
Ik verbaas mij een beetje over het "regelgedrag" van sommige vkr's. Ze laten dus verkeersstromen langer staan omdat in de rij iemand toetert of zijn telefoon vasthoudt. Ik ben van mening dat de vkr zich bezig dient te houden met het veilig regelen van de verkeersstromen. De vkr wil graag serieus worden genomen maar ik vind dit kinderachtig gedrag en het wekt alleen maar agressie op, bij bestuurders en vkr's. Dat werkt dus niet veiligheid verhogend.

Bellers kijk ik niet eens naar, wat ze in hun auto doen, dat moeten ze zelf weten.
Toeteraars hangt af van de situatie:Sta je ergens bij een zebrapad, dan wachten ze maar even. Op een kruising word het al wat lastiger om ze te laten wachten. Mensen zijn zo ongeduldig tegenwoordig. Had van de week iemand die moest stoppen in de rij omdat we met gaatjes vullen bezig waren en daar op het midden van de weg. Dus mensen staan met de hand te vullen vanuit een vrachtwagen die midden op staat en de wals staat erachter. Tussen vullen en wals laten we even door rijden maar als de wals bezig is moeten ze toch echt even wachten. En of je dan naar Schiphol moet of naar de tandarts op dat moment is de veiligheid van de wegwerkers even belangrijker! Als men zeker weten dat men op tijd is, moet je wat vroeger van huis gaan, doe ik zelf ook. Als ik een uur rijtijd heb, ga ik minstens 1.15 min voor aanvang weg, meestal zelfs 1.5 uur.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Citaat van: DJester link=msg=1355238 date=1434006342
Iets met eigen veiligheid. Heb een week of wat terug ook een mobiele beller gehad welke eerst mijn collega 'vergat' om te zien. Bij mij mag deze dan toch echt wachten. Stilstaan is het minste risico.

Precies, als jij hem bellend doorlaat, en hij mist iets ben je toch echt de sigaar.
Ik sommeer ze altijd de telefoon af te leggen alvorens verder te rijden, zo niet zet hij hem maar effe aan de kant.
En als hij langs is en hij grijpt alsnog weer naar zn spreekijzer, dan is het zijn probleem, heb ik mijn rug vrij.

Andere incidenten zoals overmatig gas of irritant zitten te toeteren, daar zit ik niet echt niet mee.
Die zal van mij ook geen VIP-behandeling krijgen, hij wacht maar netjes dat het zijn beurt is.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Citaat van: Bert65 link=msg=1355497 date=1434092935
Ik verbaas mij een beetje over het "regelgedrag" van sommige vkr's. Ze laten dus verkeersstromen langer staan omdat in de rij iemand toetert of zijn telefoon vasthoudt. Ik ben van mening dat de vkr zich bezig dient te houden met het veilig regelen van de verkeersstromen. De vkr wil graag serieus worden genomen maar ik vind dit kinderachtig gedrag en het wekt alleen maar agressie op, bij bestuurders en vkr's. Dat werkt dus niet veiligheid verhogend.

Dit dus. Beide partijen hebben hier niks aan.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: NS1607 link=msg=1355634 date=1434175609
Precies, als jij hem bellend doorlaat, en hij mist iets ben je toch echt de sigaar.
Het is volgens mij al eerder gevraagd, maar waar baseer je dit op? Je taakstelling is het regelen van het verkeer, niet meer, niet minder.
Als jij een rij auto's een oprijteken geeft en de bestuurder van die auto zit te bellen dan levert jou dat echt geen problemen op.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Red link=msg=1355651 date=1434186710
Het is volgens mij al eerder gevraagd, maar waar baseer je dit op? Je taakstelling is het regelen van het verkeer, niet meer, niet minder.
Als jij een rij auto's een oprijteken geeft en de bestuurder van die auto zit te bellen dan levert jou dat echt geen problemen op.

Hoewel ver gezocht kan het denk ik wel, de beller krijgt namelijk een rijteken terwijl hij iets doet wat volgens de regels niet mag. Tekens gaan voor regels dus de VKR geeft hem toestemming om te rijden met een telefoon nog aan zijn oor.
Ik zeg al het is ver gezocht maar er zijn uitspraken soms van rechters die ik nooit had zien aankomen omdat ze zo ver gezocht zijn.  :-X

Enige keren dat ik bewust iemand laat wachten is als ik niet weet waar hij/zij heen wil, het kan zijn dat de kant waar men heen wil eigenlijk helemaal vrij is om door te gaan. Maar als ik dat niet kan zien dan heeft hij/zij pech.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Juist, dus als er een auto staat met defecte verlichting moet hij hem ook laten staan. Of gladde banden of... Zo kan ik nog wel een lijstje maken van zaken die de VKR op afstand wel kan constateren maar niets mee hoeft te doen.

Overigens, ook dat heb ik eerder geroepen: Zolang de auto stil staat mag er gebeld worden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: NS1607 link=msg=1355634 date=1434175609
Precies, als jij hem bellend doorlaat, en hij mist iets ben je toch echt de sigaar.
Ik sommeer ze altijd de telefoon af te leggen alvorens verder te rijden, zo niet zet hij hem maar effe aan de kant.
En als hij langs is en hij grijpt alsnog weer naar zn spreekijzer, dan is het zijn probleem, heb ik mijn rug vrij.

Andere incidenten zoals overmatig gas of irritant zitten te toeteren, daar zit ik niet echt niet mee.
Die zal van mij ook geen VIP-behandeling krijgen, hij wacht maar netjes dat het zijn beurt is.


Jos.

Sommeer ? Volgens mij heb je helemaal niets te sommeren als het om een telefoon oid gaat.je moet ervoor zorgen dat het verkeer veilig en vlot verloopt !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Red link=msg=1355655 date=1434187259
Juist, dus als er een auto staat met defecte verlichting moet hij hem ook laten staan. Of gladde banden of... Zo kan ik nog wel een lijstje maken van zaken die de VKR op afstand wel kan constateren maar niets mee hoeft te doen.
Leuke opmerking, maar we hadden het wel over iets dat snel is te zien. Als ik op 25m sta kan ik niet nagaan of hij gladde banden heeft of remlichten mist of wat dan ook. Kapotte verlichting maak ik wel altijd de chauffeur opmerkzaam op overigens.
Citaat van: Red link=msg=1355655 date=1434187259
Overigens, ook dat heb ik eerder geroepen: Zolang de auto stil staat mag er gebeld worden.
Daar hebben we het toch ook niet over? We hebben het over de mogelijke verantwoording op het moment dat wij als VKR een rijteken geven aan iemand die stilstaat te bellen en die daar dan gehoor aan geeft.

Citaat van: Thor link=msg=1355657 date=1434188560
Sommeer ? Volgens mij heb je helemaal niets te sommeren als het om een telefoon oid gaat.je moet ervoor zorgen dat het verkeer veilig en vlot verloopt !
Hebben wij niet wetgeving die juist die telefoon verbied omdat het de verkeersveiligheid negatief beïnvloed? Dus met deze opmerking geef jij juist aan dat het een taak is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: HIT link=msg=1355658 date=1434188704

Hebben wij niet wetgeving die juist die telefoon verbied omdat het de verkeersveiligheid negatief beïnvloed? Dus met deze opmerking geef jij juist aan dat het een taak is.
Maar is het aan jou om de wetgeving te hanteren?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: HIT link=msg=1355658 date=1434188704
Leuke opmerking, maar we hadden het wel over iets dat snel is te zien. Als ik op 25m sta kan ik niet nagaan of hij gladde banden heeft of remlichten mist of wat dan ook.
Het gaat om de achterliggende gedachte. Er zijn zoveel zaken te zien van afstand, maar dat hoort gewoon niet bij je taakstelling.

Schoenmaker blijf bij je leest.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.