top 10 irritaties van VKR's, bergers en andere professionals die op de weg staan

Auteur Topic: top 10 irritaties van VKR's, bergers en andere professionals die op de weg staan  (gelezen 11455 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Peter71 link=msg=1355660 date=1434188926
Maar is het aan jou om de wetgeving te hanteren?
Nee, en dat zeg ik ook niet. De vraag was of we verantwoordelijk kunnen worden gehouden om iemand die aan de telefoon zit een rijteken te geven.
Citaat van: Red link=msg=1355664 date=1434189716
Schoenmaker blijf bij je leest.
Dat willen wij ook graag, maar als wij een rijteken geven laten wij een gedraging toe. En doordat je iets toelaat kan je verantwoordelijk worden gehouden, heeft niets te maken met wat wij wel mogen en moeten maar meer wat kunnen de gevolgen zijn.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: HIT link=msg=1355665 date=1434189940
Dat willen wij ook graag, maar als wij een rijteken geven laten wij een gedraging toe.
En dat geld dan dus niet alleen voor bellen, maar mogelijk voor tal van overtredingen waar je wat van zou kunnen vinden. Je staat niet als politieagent op de kruising om op te treden tegen iedere overtreding. Je regelt het verkeer, en op dat punt ben je verantwoordelijk. Als er een aanrijding ontstaat dan doe je iets niet goed, of iemand nou zit te bellen of niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Het is me al meer opgevallen dat een verkeersregelaar te graag op de stoel van de politie gaat zitten, zeker met dit soort opmerkingen wordt dit nog eens bevestigt
Citaat van: NS1607 link=msg=1355634 date=1434175609

Ik sommeer ze altijd de telefoon af te leggen alvorens verder te rijden, zo niet zet hij hem maar effe aan de kant.


Jos.
Doe gewoon je werk, en doe gewoon het geen waarvoor je bent aangenomen. Laat zaken zoals bellen, geen gordel enz enz gewoon waar het thuis hoort, bij de politie.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: HIT link=msg=1355665 date=1434189940
Nee, en dat zeg ik ook niet. De vraag was of we verantwoordelijk kunnen worden gehouden om iemand die aan de telefoon zit een rijteken te geven.Dat willen wij ook graag, maar als wij een rijteken geven laten wij een gedraging toe. En doordat je iets toelaat kan je verantwoordelijk worden gehouden, heeft niets te maken met wat wij wel mogen en moeten maar meer wat kunnen de gevolgen zijn.

Als je buiten je boekje gaat, dus je taakstelling en werkomschrijving etc., als verkeersregelaar en er ontstaat daardoor schade en/of letsel dan ga je gewoon en terecht hangen.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Hoe los je het dan op als de 4e of 5e bestuurder zit te bellen? Als ik een oprijteken heb gegeven, hou ik het verkeer wel in de gaten, maar ga ik echt niet in elke auto kijken of men zit te bellen!  e050 Ik heb zo'n idee dat dit onder de eigen verantwoording van een bestuurder valt en dat een rechter het argument:'Maar ik mocht van de vkr gaan rijden met de telefoon in mijn hand' toch wel wat moeite zal hebben.

En denk eens aan de situatie waar een bestuurder zijn telefoon omlaag houd terwijl hij naar je toe rijd (heb ik ook wel eens gedaan als ik politie zag naderen  e050) en hem weer aan zijn oor doet als hij ter hoogte van je is of je voorbij is?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Mogelijk wordt het tijd om een topic te starten mbt de mentaliteit, het gedrag en de werkuitvoering van een beperkt aantal VKR's.

N.B. De verkeersregelaars die gewoon hun werk op een normale en vriendelijke edoch doortastende manier doen (en dat is het overgrote deel) hebben in de regel helemaal geen of aanzienlijk minder problemen dan die VKR's die graag politieman hadden willen worden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: batoutofhell link=msg=1355671 date=1434191405
Hoe los je het dan op als de 4e of 5e bestuurder zit te bellen? Als ik een oprijteken heb gegeven, hou ik het verkeer wel in de gaten, maar ga ik echt niet in elke auto kijken of men zit te bellen!  e050 Ik heb zo'n idee dat dit onder de eigen verantwoording van een bestuurder valt en dat een rechter het argument:'Maar ik mocht van de vkr gaan rijden met de telefoon in mijn hand' toch wel wat moeite zal hebben.

En denk eens aan de situatie waar een bestuurder zijn telefoon omlaag houd terwijl hij naar je toe rijd (heb ik ook wel eens gedaan als ik politie zag naderen  e050) en hem weer aan zijn oor doet als hij ter hoogte van je is of je voorbij is?
Je moest eens weten wat wij als brandweermensen langs de weg zien als we met een klus bezig zijn. Automobilisten die alles filmen met hun mobieltje, of zitten te bellen. Is mijn taak niet om daar iets van te zeggen.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Citaat van: Thor link=msg=1355672 date=1434191416
Mogelijk wordt het tijd om een topic te starten mbt de mentaliteit, het gedrag en de werkuitvoering van een beperkt aantal VKR's.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar begin dan meteen ook maar een topic hierover voor politie, brandweer, ambulance, EHBO'ers, wegwerkers, RWS , ANWB, beveiligers etc etc.
Ik denk dat voor iedereen geldt dat hij/zij hun werk op een normale en vriendelijke wijze moeten doen binnen de vastgestelde parameters. Gelukkig doet een overgrote merendeel hiervan hun werk wel goed. Rotte appels hou je toch. Wellicht zijn ze zich hiervan niet eens bewust van. 98uiye
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: HIT link=msg=1355654 date=1434187111
Hoewel ver gezocht kan het denk ik wel, de beller krijgt namelijk een rijteken terwijl hij iets doet wat volgens de regels niet mag. Tekens gaan voor regels dus de VKR geeft hem toestemming om te rijden met een telefoon nog aan zijn oor.
Ik zeg al het is ver gezocht maar er zijn uitspraken soms van rechters die ik nooit had zien aankomen omdat ze zo ver gezocht zijn.  :-X

Op het moment dat hij stil staat doet hij nog helemaal niets fout. Als hij dan vervolgens een oprijteken krijgt en gaat rijden met een mobiel in zijn hand, dan is dat zijn verantwoordelijkheid en niet die van de verkeersregelaar. Het stukje tekens gaan voor verkeersregels geldt alleen voor de voorrangssituatie. We moeten het niet spannender maken dan het is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Zo is dat! Je kan het verkeerslicht ook niet de schuld geven dat het op groen sprong terwijl er een beller stond te wachten!