De brandweer is geen erkende installateur en de eigenaar heeft er niet om gevraagd. In dit geval had de melder misschien ook de eigenaar, beheerder, huisbaas o.i.d. kunnen bellen i.p.v. 112, zodat de eigenaar in staat werd gesteld zijn eigen probleem om te lossen.
Klopt, en de brandweer is geen erkend klusbedrijf of aannemersbedrijf. Dus worden zaken provisorisch geregeld, en is er in alle tijden vervolgactie door een erkend aannemersbedrijf of wat dan ook noodzakelijk. Daarom ligt ook ten alle tijden de verantwoordelijkheid bij de eigenaar van het pand, en dus nooit bij de brandweer.
Zou dit namelijk wel het geval zijn zou de brandweer gisteren een hele rustige dag hebben gehad. Want dan rukt er geen enkel korps meer uit voor dit soort zaken, dat risico willen ze geen eens hebben.
Dat een pandeigenaar er misschien helemaal niet mee eens is dat de brandweer dit oplost is zijn probleem. Dan zal hij ervoor moeten zorgen dat hij bereikbaar is voor dit soort zaken.
En anders gaat hij zijn huurder maar vertellen dat hij de brandweer niet had hoeven te bellen.