Fysiek geweld tegen weginspecteurs en bergers

Auteur Topic: Fysiek geweld tegen weginspecteurs en bergers  (gelezen 30675 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #20 Gepost op: 6 januari 2014, 19:41:58
Bij een van onze evenementen is een E-VKR bijna aangereden. Deze moest ook opzij springen om niet op de motorkap te belanden. De automobilist was al eerder bij dit punt geweest en verteld dat hij nog geduld moest hebben, voordat hij het terrein op mocht. Ook bij andere posten heeft hij het geprobeerd. Eenmaal terug bij de onfortuinlijke E-VKR reed hij door, ondanks het stopteken. Een wandelaar was getuige, politie erbij gehaald, verklaring opgenomen en gesprek gehad met automobilist. Daar is uiteindelijk een boete van E500,= uitgekomen vanuit justitie en vanuit ons zwarte lijst.

Soms zou je als VKR een bodycam willen hebben om voldoende beweislast te hebben bij incidenten. Maar waarschijnlijk hangen ook daar weer de nodige haken en ogen aan, omdat je iemand heimelijk opneemt.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 6 januari 2014, 20:08:33
Citaat van: piet60 link=msg=1234583 date=1389011373
een slaande beweging terwijl bijrijder een bokshouding aannam.

Citaat van: piet60 link=msg=1234688 date=1389030724
Nee, de mannen bleven in de auto zitten.

Een slaande beweging van bestuurder in zittende houding kan ik me voorstellen. Maar een bijrijder die de ''boks-houding'' aanneemt vanaf de passagiersstoel, terwijl jij aan bestuurderszijde staat..? Dat ziet er best grappig uit..  ::)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2014, 20:05:37
Citaat
Soms zou je als VKR een bodycam willen hebben om voldoende beweislast te hebben bij incidenten. Maar waarschijnlijk hangen ook daar weer de nodige haken en ogen aan, omdat je iemand heimelijk opneemt.


Zag op tv , een onopvallende agent met een camera op z'n schouder ( weet niet of dat alleen voor de tv was of dat het standaard is )


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #23 Gepost op: 7 januari 2014, 20:12:50
Citaat van: DeMassel link=msg=1234678 date=1389028845
Als politie niet wat gezien heeft kunnen ze niets. Aldus diverse agentendoor heel NL.
Vind het een kwalijke zaak. Ik ken diverse "zaken" waarbij getuigen aanwezig zijn geweest bij situaties als op in vkr inrijden, auto stilzetten tegen benen enz.
Waarbij de blauwe tak niets deed omdat ze er niet bij waren  :'(

Zelf meegemaakt: 4 pagina's google gevuld omdat ik letterlijk opzij moest springen bij afsluiting, de spiegel raakt mij nog wel. Verderop zie ik zelfde persoon stopteken collega negeren. Politie is aanwezig geweest, verklaringen genoteerd en heeft alleen goed gesprek gehad met bestuurder. Negeren 2x aanwijzing en negeren C01 konden ze niets mee want ze waren er niet bij. En omdat ik geen letsel had zat daar ook geen opties :-X

Die ervaring deel ik niet. Hier in Twente hebben wij formulieren die wij naar de politie toesturen per mail ingevuld en wel met daarop het voorval, de gegevens van overtreder en de getuige (die heb je wel nodig). Dat gaat naar de afdeling "verkeer" en de bon volgt op het adres van het kenteken.

Bij grote evenementen waar ook motorrijders aanwezig zijn, gaat de motorrijder er gewoon achteraan op onze aanwijzing en volgt de staandehouding en de bon alsnog.

Deze manier van werken betekent voor ons dat wij serieus word omgegaan met onze "taak". Daarnaast waken wij ervoor dat er een wel overwogen besluit word gemaakt of het niet aan de vkr te wijten is dat hij/zij bijna uit de voeding gereden wordt....
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij ons niet zo vaak gebeurd dat er iemand melding maakt van niet stoppen of (bijna) aanrijding.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #24 Gepost op: 7 januari 2014, 20:40:29

Die ervaring deel ik niet. Hier in Twente hebben wij formulieren die wij naar de politie toesturen per mail ingevuld en wel met daarop het voorval, de gegevens van overtreder en de getuige (die heb je wel nodig). Dat gaat naar de afdeling "verkeer" en de bon volgt op het adres van het kenteken.

Bij grote evenementen waar ook motorrijders aanwezig zijn, gaat de motorrijder er gewoon achteraan op onze aanwijzing en volgt de staandehouding en de bon alsnog.

Deze manier van werken betekent voor ons dat wij serieus word omgegaan met onze "taak". Daarnaast waken wij ervoor dat er een wel overwogen besluit word gemaakt of het niet aan de vkr te wijten is dat hij/zij bijna uit de voeding gereden wordt....
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij ons niet zo vaak gebeurd dat er iemand melding maakt van niet stoppen of (bijna) aanrijding.
Goed dat er wordt opgetreden tegen deze vreemde weggebruikers. Ik ben alleen bang dat, als men dit voor de rechter laat komen, de zaak geen stand houdt.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #25 Gepost op: 7 januari 2014, 20:50:23
Citaat van: Chris81 link=msg=1234972 date=1389121970
Die ervaring deel ik niet. Hier in Twente hebben wij formulieren die wij naar de politie toesturen per mail ingevuld en wel met daarop het voorval, de gegevens van overtreder en de getuige (die heb je wel nodig). Dat gaat naar de afdeling "verkeer" en de bon volgt op het adres van het kenteken.

Bij grote evenementen waar ook motorrijders aanwezig zijn, gaat de motorrijder er gewoon achteraan op onze aanwijzing en volgt de staandehouding en de bon alsnog.

Deze manier van werken betekent voor ons dat wij serieus word omgegaan met onze "taak". Daarnaast waken wij ervoor dat er een wel overwogen besluit word gemaakt of het niet aan de vkr te wijten is dat hij/zij bijna uit de voeding gereden wordt....
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij ons niet zo vaak gebeurd dat er iemand melding maakt van niet stoppen of (bijna) aanrijding.

Volgens mij heb jij wel als voordeel beëdigd BOA te zijn ( Als ik je profiel zo lees, zo niet mijn excuses voor de verkeerde conclusie ). Bij VKR's en andere wegwerkers hoor ik ook vaak hetzelfde verhaal als de meesten hier al schrijven, politie koppelt heel vaak terug dat men door er niet bij te zijn geweest ook niet kan/mag schrijven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #26 Gepost op: 7 januari 2014, 21:55:13
Citaat van: HIT link=msg=1234989 date=1389124223
Volgens mij heb jij wel als voordeel beëdigd BOA te zijn ( Als ik je profiel zo lees, zo niet mijn excuses voor de verkeerde conclusie ). Bij VKR's en andere wegwerkers hoor ik ook vaak hetzelfde verhaal als de meesten hier al schrijven, politie koppelt heel vaak terug dat men door er niet bij te zijn geweest ook niet kan/mag schrijven.

Nee, hoor ondanks dat ik in mijn dagelijkse werk niet als BOA maar als AOA werk, laat ik die pet in principe thuis bij dit soort zaken. (daarom sta ik ook eigenlijk weinig meer zelf op straat.) De afspraken zijn hier gewoon goed tussen de politie en "ons". In principe komt er altijd een eenheid ter plaatse als er gebeld word. ik durf te stellen dat 8 van de 10 overtredingen gewoon een verbaal tegemoet kunnen zien. Natuurlijk is het ook wel eens anders.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #27 Gepost op: 8 januari 2014, 18:54:01
Citaat
Volgens mij heb jij wel als voordeel beëdigd BOA te zijn.
Idd maar om nu een hele BOA cursus te volgen enkel om bonnen te schrijven (als vkr) is ook beetje duur. Miss mogelijk een beperkte BOA met betrekking tot het werkgebied, net als je die hebt als boswachter of parkeercontroleur.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 8 januari 2014, 20:35:55
Citaat van: piet60 link=msg=1235318 date=1389203641
Idd maar om nu een hele BOA cursus te volgen enkel om bonnen te schrijven (als vkr) is ook beetje duur.
Valt mee, het heeft mij nooit een cent gekost ;D


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #29 Gepost op: 8 januari 2014, 20:56:53
En als de politie actie onderneemt, wil dat nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets gebeurt.
Ik heb nooit meer wat gehoord na het afleggen van twee verklaringen en een aangifte, jammer, zelfs met vier getuigen en camerabeelden blijkbaar geen zaak die sterk genoeg is, of misschien ben ik te ongeduldig en duurt het gewoon minimaal twee jaat zoiets...... ;D