Verzoek filmmateriaal politie assistentie

Auteur Topic: Verzoek filmmateriaal politie assistentie  (gelezen 7220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Gepost op: 16 oktober 2013, 15:12:14
Allen,
Ik ben voor de opleiding bezig met een onderzoek naar het wel of niet uitmelden van collega's in bepaalde situaties. Hiervoor is het de bedoeling dat ik ook een kort filmpje maak om te illustreren waarom ik voor dit onderwerp heb gekozen. We mogen daarbij gebruik maken van bestaand materiaal.

Omdat hier veel spotters, collega's en mensen met interesse in en voor de blauwe tak zitten ga ik de vraag dan ook bij jullie neerleggen. Ik ben op zoek naar filmpjes van politiemensen die in een 'assistentie collega' terecht komen, die (spoed)bijstand roepen en/of die in gevecht raken met één of meerdere verdachten.
Het liefst filmpjes van een beetje degelijke kwaliteit, verder heb ik maar een paar eisen: Filmpjes mogen maximaal een jaar of 10 oud zijn. Dat wil zeggen, het huidige uniform moet erop staan. Ik zoek dus geen filmpjes uit den ouden doosch of van de rijkspolitie tijd.  ;D Ook zoek ik geen AT/ME/OT/KMar, ik zoek de 'gewone' diender.

Het liefst filmpjes van 1 of 2 collega's, dus geen heel bureau dat in gevecht raakt.

Zijn er hier wellicht mensen die zulke filmpjes in hun archief hebben of ergens weten te vinden dan hoor ik dat graag, als dat niet lukt moet ik zelf iets in scene gaan zetten ben ik bang.  :-X


Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:25:42


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:26:32
Gaat het echt om een assistentie collega situatie of voldoet een "auto erbij" ook? Nou heb ik over het algemeen geen tijd om dan even te gaan filmen, maar ik zal m'n ogen eens open houden.

Wat is overigens de definitie die je gebruikt voor "uitmelden"? In eerste instantie dacht ik namelijk aan het buiten dienst zetten in bepaalde situaties, mogelijk handig om dat even te behandelen in je theoretisch kader O0


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:31:23
Zie PM.
If you can dream it, you can do it.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:31:41
Wagentje erbij is ook prima, bedankt voor het meedenken! Heb via de PM ook al wat ontvangen.
Met uitmelden bedoel ik laten weten waar je bent, als je je voertuig verlaat. Als jij dan in een noodweer situatie terecht komt waarbij je hulp nodig hebt weet de meldkamer direct waar je bent en waar de assistentie naartoe moet.

Ondanks dat we AVLS hebben is dit erg belangrijk, het systeem is lang niet altijd accuraat, werkend en zodra jij de hoek om bent of in een woning bent is het al helemaal niet meer effectief. Dat is het in een notendop.....

Overigens is het maar een klein onderzoek, het wordt geen scriptie oid.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:41:01


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:49:23
Dan is dit mogelijk een goed voorbeeld in het kader van een onbekende locatie, inclusief radioverkeer:

http://www.youtube.com/watch?v=O2vQ3jl-dTg


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:54:39
Perfect, thanks!!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2013, 20:00:59
Citaat van: silque link=msg=1210516 date=1381929134
Allen,
Ik ben voor de opleiding bezig met een onderzoek naar het wel of niet uitmelden van collega's in bepaalde situaties. Hiervoor is het de bedoeling dat ik ook een kort filmpje maak om te illustreren waarom ik voor dit onderwerp heb gekozen. We mogen daarbij gebruik maken van bestaand materiaal.

Omdat hier veel spotters, collega's en mensen met interesse in en voor de blauwe tak zitten ga ik de vraag dan ook bij jullie neerleggen. Ik ben op zoek naar filmpjes van politiemensen die in een 'assistentie collega' terecht komen, die (spoed)bijstand roepen en/of die in gevecht raken met één of meerdere verdachten.
Het liefst filmpjes van een beetje degelijke kwaliteit, verder heb ik maar een paar eisen: Filmpjes mogen maximaal een jaar of 10 oud zijn. Dat wil zeggen, het huidige uniform moet erop staan. Ik zoek dus geen filmpjes uit den ouden doosch of van de rijkspolitie tijd.  ;D Ook zoek ik geen AT/ME/OT/KMar, ik zoek de 'gewone' diender.

Het liefst filmpjes van 1 of 2 collega's, dus geen heel bureau dat in gevecht raakt.

Zijn er hier wellicht mensen die zulke filmpjes in hun archief hebben of ergens weten te vinden dan hoor ik dat graag, als dat niet lukt moet ik zelf iets in scene gaan zetten ben ik bang.  :-X
Even meedenken: in HGL wordt alles en iedereen uitgemeld (sluiten eigen initiatief). Al is het maar voor het afleveren van een dossier bij het Paleis van Justitie. In Rijnmond is (of was?) dat véél minder het geval. Controles van voertuigen in HGL: alles melden en liefst ook nog gelijk het kenteken doorgeven zodat het RTIC het gelijk kan bekijken. In Rijnmond was dat echt heel anders tot een paar jaar terug in elk geval. Is natuurlijk een afweging van risico's. Dossier afleveren bij de rechtbank zitten vrij weinig risico's in zou ik zeggen. Dan lijkt het wat radiovullend om dat elke keer te melden op de meldkamer-gespreksgroep. Daarentegen zal je maar net vergeten een 8je te drukken en dan ineens onverwacht liggen te rollen... Misschien ten overvloede, maar wat regio/eenheid-vergelijkende interviews zijn misschien leuk om te doen en te beoordelen. En niet om teveel uit te wijden, maar denk ook dat er een verband is met de radiodiscipline. HGL heeft een enorm strak sturende meldkamer, terwijl sommige regio's bijna een babbelbox hebben op het meldkamerkanaal (bij wijze van spreken), waar kentekens en de bestellingen voor de maaltijd overheen gaan... Heeft uiteraard direct te maken met het aantal inzetbare eenheden.
greetz,  Enrique


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:17:31
In Amsterdam gebeurt dit echt niet, daar is ook voor het grootste gedeelte van de dag geen ruimte voor, zo druk is het op de meldkamer gespreksgroep. Alleen als het een wat spannendere staande houding lijkt te gaan worden, wordt het soms wel gemeld. Vaak op het district, zelf heb ik het wel eens bij het HB gemeld, omdat we niet 24/7 een plot hebben bij de DCIV. Voordeel is dan wel dat men op scherp staat omdat het bijna nooit voorkomt. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet nodig om iedere staande houding te gaan melden, dan kan ik soms wel bezig blijven...

En mocht het mis gaan, dan heb ik zo'n mooie rode knop boven op de porto zitten.