Huidige ontwikkelingen binnen RN; positief of negatief?

Auteur Topic: Huidige ontwikkelingen binnen RN; positief of negatief?  (gelezen 7839 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Gepost op: 16 oktober 2013, 16:04:38
Zoals we weten is redned aan de weg aan het timmeren door veel convenanten te tekenen in de veiligheidsregio's. Ook is er op het gebied van personeel in IJmuiden een verschuiving geweest.
De vraag is: Plukt dit zijn vruchten af of gaat het bergafwaarts?

Topic titel aangepast




Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2013, 18:15:25
Vorheen gaande files op de websites zijn door de verandering niet meer beschikbaar geworden.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2013, 18:17:19
Citaat van: Shifty link=msg=1210595 date=1381940125
Vorheen gaande files op de websites zijn door de verandering niet meer beschikbaar geworden.

http://bondsinfo.reddingsbrigade.nl  ;)


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2013, 15:33:48
Ik heb laatst de kans gehad om aanwezig te zijn bij het RVR in mijn regio en ik moet zeggen dat ik er zeer positief in sta. Ik heb het idee dat RedNed op deze manier een grote slag maakt naar het bieden van een mooie opleiding waar competente mensen geleverd worden voor o.a. watersnoodrampen. Alhoewel ik laatst met het strandwacht examen wel merkte dat het ook vooral op een vereniging aankomt om te zorgen dat een kandidaat competent is want de toetsing laat in sommige opzichten wel ten wensen over. Ik hoop dat dit nog op de lijst van verbeterpuntjes staat.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2013, 07:46:12
Ik vraag me dan alleen af waarom bepaalde opleidingen gegeven worden. Bijvoorbeeld een OvD-Red opleiding. Ik vraag me af of dat een goede ontwikkeling is. Zorg dat leden hun "mannetje" kunnen staan in een MKO of Copi als liaison. Let wel op, als ik een OvD-Red heb ik een verwachtingspatroon, gelijkend aan een OvD-G/ B/ P. Ik betwijfel of men dat niveau haalt en of er überhaupt behoefte aan is. Want als ik nu de gemiddelde lifeguard vraag voor een METHANE tijdens een incident krijg ik die niet. En dat geldy zeker ook voor de personen die het juist moeten kennen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2013, 13:03:31
Citaat van: De reddende engel link=msg=1210547 date=1381932278
Ook is er op het gebied van personeel in IJmuiden een verschuiving geweest.
Topic titel aangepast

Wat bedoel je hiermee? Is er personeel bijgekomen of ontslagen? En op welk werkgebied


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2013, 17:47:11
Een RVR moet een capabele lid van de RVR naar voren schuiven voor de OVD-Red opleiding. De besuursleden van de brigades binnen de RVR moeten de kandidaten dus al capabel genoeg achten. Als ik zo in regio NHN kijk staat daar een vrij capabele groep OVD-Red die prima in een CoPI plaats kunnen nemen. Het is niet zo dat RedNed zomaar iemand tot OVD-Red benoemt. Iemand die in een CoPI plaatst neemt moet vervolgens ook in staat zijn om de instructies die daarvandaan komen door te zetten naar de reddingsgroepen. Een OVD-Red is dus niet zomaar iemand die een jaartje of 2 strandwacht heeft gelopen.


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2013, 09:48:09
Citaat van: Lifc link=msg=1211356 date=1382180611
Wat bedoel je hiermee? Is er personeel bijgekomen of ontslagen? En op welk werkgebied

De coördinator van het landelijke beheer, oefeningen en inspecties is niet meer werkzaam bij redned. Dit was een fulltime job die nu door iemand erbij wordt gedaan. Ik wil geen namen noemen, maar er was altijd wel een redelijke strijd binnen redned, waarin deze coördinator vooral de belangen van de reddingsbrigades hoog wilde houden.

Wat ik er vooralsnog van mee heb gekregen, is dat de prijzen van de boten bij redned significant zijn gestegen! Zo erg dat het nu het overwegen waard is om ''buiten de deur'' te gaan kijken.

Daarnaast zijn er wat verschuivingen van functies en zijn er wat nieuwe gezichten welke vooral de RVR's regelen en ik geloof dat er een nieuwe fondsenwerver actief is.


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2013, 20:08:28
Dat de prijzen van boten stijgen bij Redned valt natuurlijk erg makkelijk te verklaren. Als alle onderdelen van boten duurder worden, dan moet dat natuurlijk ergens doorberekend worden. Of denk ik nu te makkelijk 998765


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2013, 09:32:18
RN ging uit van een BTW-vrijstelling op reddingsboten, terwijl dit niet (meer) het geval is. Hierdoor wordt nu BTW berekend over de boten, waar dat eerder niet het geval was.

Groeten,
Mark