"meldkamer van de toekomst" Eén landelijke 112 meldkamerorganisatie met 10 meldkamers

Auteur Topic: "meldkamer van de toekomst" Eén landelijke 112 meldkamerorganisatie met 10 meldkamers  (gelezen 102962 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Ik moet maar eens een offerte sturen voor meldkamer software ;D
Arts  www.alphalog.nl


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Maar houd dat dan ook in dat alle hulpdiensten op dezelfde manier worden geallermeerd? (bijv ene regio heeft nu ambu op p2000 en andere niet).. Opzich wel een logisch plan...
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Haha, wat een plan. Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren, gebieden zijn soms nu al te groot. Daarnaast is plaatselijke bekendheid in een regio erg belangrijk.

Ik zou dat maar niet als argument voeren tegen dit plan. Vanaf september dit jaar zit de meldkamer van regio IJsselland in Apeldoorn, waar centralisten van N-O Gelderland dus ook telefoontjes aannemen uit IJsselland. Ik kan me niet voorstellen dat de plaatselijke bekendheid van een centralist die zijn hele leven in Apeldoorn gewoond heeft, erg goed is als het gaat om bijv. Zwolle of Kampen.. Dit was een afspraak van burgemeester Meijer van Zwolle en nog een andere, die ik zo niet weet.

Het is dus de tweede keer dat iemand die geen ervaring heeft met hoe het in de praktijk gaat, een beslissing maakt over iets wat vele gevolgen heeft.

Het gaat overigens over 3 meldkamers.

Bron: Een bekende die de officiële brief van Ter Horst gekregen heeft
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gaan de centralisten dan ook onder de rijks CAO vallen? Ik proef dat de KLPD achter dit beleid zit? Zit ik er naast?


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Hoe zit het dan met de alarmingen, ik heb vernomen dat de alameringen allemaal hetzelfde worden over heel nederland bijv: P1 Oms-brandmelding enz.. ik kan me dan voorstellen dat alles hetzelfde word geallarmeerd.. dus ook alle ambus over p2000 oid?
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Ik zou dat maar niet als argument voeren tegen dit plan. Vanaf september dit jaar zit de meldkamer van regio IJsselland in Apeldoorn, waar centralisten van N-O Gelderland dus ook telefoontjes aannemen uit IJsselland. Ik kan me niet voorstellen dat de plaatselijke bekendheid van een centralist die zijn hele leven in Apeldoorn gewoond heeft, erg goed is als het gaat om bijv. Zwolle of Kampen.. Dit was een afspraak van burgemeester Meijer van Zwolle en nog een andere, die ik zo niet weet.

Henk Jan Meijer zou misschien wel willen dat hij dit in z'n eentje zou kunnen beslissen, maar het ligt toch echt anders. Als korpsbeheerder van de regiopolitie IJsselland is Meijer wel betrokken bij de samenvoeging van Zwolle en Apeldoorn, maar ook niet meer dan dat.  Jou verhaal lijkt op iets met een klok en een klepel....
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Hoe zit het dan met de alarmingen, ik heb vernomen dat de alameringen allemaal hetzelfde worden over heel nederland bijv: P1 Oms-brandmelding enz.. ik kan me dan voorstellen dat alles hetzelfde word geallarmeerd.. dus ook alle ambus over p2000 oid?

Als alle alarmeringen hetzelfde worden, wil dat toch niet zeggen dat ze over P2000 gaan? In verscheidene regio's worden ambulances niet meer gealarmeerd over P2000 en dat schijnt goed te bevallen..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Wordt het geen hoog tijd om al deze mensen met hun vreemde politieke ideeën naar huis te sturen...?  :-X


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Henk Jan Meijer zou misschien wel willen dat hij dit in z'n eentje zou kunnen beslissen, maar het ligt toch echt anders. Als korpsbeheerder van de regiopolitie IJsselland is Meijer wel betrokken bij de samenvoeging van Zwolle en Apeldoorn, maar ook niet meer dan dat.  Jou verhaal lijkt op iets met een klok en een klepel....



Zoals ik al zei, er was nog een ander die hierin mee besliste. Bovendien is het echt niet in goed overleg gegaan met de medewerkers van de meldkamer in Zwolle, er zijn ook collega's die dan ontslag moeten nemen, enkel en alleen omdat de reistijd te lang is. En de enige die er nog wat tegen schijnt te kunnen doen is de commissaris van de koningin  :-\
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Dan ga ik voor 12 (voor elke provincie één) of 6 (voor elke twee provincies één) meldkamers.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps