"meldkamer van de toekomst" Eén landelijke 112 meldkamerorganisatie met 10 meldkamers

Auteur Topic: "meldkamer van de toekomst" Eén landelijke 112 meldkamerorganisatie met 10 meldkamers  (gelezen 102680 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Citaat van: FF4266 link=msg=1263448 date=1398792127
Inderdaad "gozah", want volgens dat blad is het allemaal maar simpel voor de brandweer.. En wat te denken van die multi intaker die alvast ff alarmeert? Zal lekker worden, mag ik 'm als uitgifte daarna weer oppakken.. ik weet dat Nr. 1 KVT toevallig net vrij komt, maar hij niet, en dus stuurt hij NR. 2 KVT...

Ik ben niet vies van veranderingen en kan daar redelijk mee omgaan (zie de GMK Amsterdam sedert 26 Mei 2013), maar sommige zaken hier slaan nergens op..

Zoals procedures die niet toekomstbestendig zouden zijn.. Ik ben ff die draad kwijt....

Jep ik maak mij ook zorgen. Veranderingen zijn prima. Zolang veiligheid, snelheid en proffesionaliteit maar niet in het geding komen. Echter merk ik dat het steeds meer een trucje laten zien en systemen volgen wordt. Voor mij is het systeem nog steeds hulpmiddel om m'n werk te doen. Ben erg benieuwd als de politie straks overal de septer gaat zwaaien over de rode tak. Ik heb er weinig vertrouwen in helaas.


Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Citaat van: FF4266 link=msg=1263448 date=1398792127
Inderdaad "gozah", want volgens dat blad is het allemaal maar simpel voor de brandweer.. En wat te denken van die multi intaker die alvast ff alarmeert? Zal lekker worden, mag ik 'm als uitgifte daarna weer oppakken.. ik weet dat Nr. 1 KVT toevallig net vrij komt, maar hij niet, en dus stuurt hij NR. 2 KVT...

Ik ben niet vies van veranderingen en kan daar redelijk mee omgaan (zie de GMK Amsterdam sedert 26 Mei 2013), maar sommige zaken hier slaan nergens op..

Zoals procedures die niet toekomstbestendig zouden zijn.. Ik ben ff die draad kwijt....

en na na het uitvraagprotocol afgewerkt te hebben er toch voor het inmelden van de eenheid er achter komen dat inzet toch niet nodig blijkt, heb je twee eenheden over de emmer;-). Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor vrijwillige kazernes.

Maar welke procedures zijn niet toekomstbestendig? toch niet de twee-minutenregeling bij OMS-en hoop ik;-)


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: Markoio link=msg=1263466 date=1398795693
Maar welke procedures zijn niet toekomstbestendig? toch niet de twee-minutenregeling bij OMS-en hoop ik;-)

Ja, dat lichten ze helaas niet toe in die Disney film...  ;)


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Een rare vraag misschien. Maar ik zie bij alarmcategorie 1 een TS-klein staan. Betekent dat we in heel Nederland de SIV/TS4/TS2 of iets dergelijks gaan invoeren?


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
En wat te denken van redvoertuigen bij brand? Die staan er dan ook niet bij..

Nouja goed, voorlopig neem ik dat stuk nog even niet serieus tot we een stuk verder zijn in de ontwikkeling...


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Citaat van: FF4266 link=msg=1263669 date=1398853762
En wat te denken van redvoertuigen bij brand? Die staan er dan ook niet bij..

Nouja goed, voorlopig neem ik dat stuk nog even niet serieus tot we een stuk verder zijn in de ontwikkeling...

Citaat van: FF4266 link=msg=1263669 date=1398853762
En wat te denken van redvoertuigen bij brand? Die staan er dan ook niet bij..

Nouja goed, voorlopig neem ik dat stuk nog even niet serieus tot we een stuk verder zijn in de ontwikkeling...

Is bovenstaand afbeelding niet gewoon ter illustratie? Als een soort voorbeeld hoe het er uit komt te zien?
Ik heb niet de indruk dat we deze meteen heel letterlijk moeten nemen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
We krijgen dus 10 meldkamers, en vanuit deze 10 meldkamers kan overal in Nederland gealarmeerd worden. Als ik het goed begrijp..

Zijn de meldkamers wel nog (veiligheids)regio gebonden? Dus pakken ze in eerste instantie meldingen uit die regio op zich en wordt er alleen naar andere meldkamers doorgestuurd zijnde uitwijk i.v.m. bezetting of iets dergelijks? Of is het gewoon totaal random welke meldkamer een melding uit welke regio pakt?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: honderd link=msg=1295512 date=1410730764
We krijgen dus 10 meldkamers, en vanuit deze 10 meldkamers kan overal in Nederland gealarmeerd worden. Als ik het goed begrijp..

Zijn de meldkamers wel nog (veiligheids)regio gebonden? Dus pakken ze in eerste instantie meldingen uit die regio op zich en wordt er alleen naar andere meldkamers doorgestuurd zijnde uitwijk i.v.m. bezetting of iets dergelijks? Of is het gewoon totaal random welke meldkamer een melding uit welke regio pakt?

We hebben toch al een paar van dit soort meldkamers (MON, MkNN en de Yp). Die bedienen gewoon meerdere, specifieke veiligheidsregio's, daar is niets landelijks aan.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Hunter link=msg=1295575 date=1410763818
We hebben toch al een paar van dit soort meldkamers (MON, MkNN en de Yp). Die bedienen gewoon meerdere, specifieke veiligheidsregio's, daar is niets landelijks aan.

Mijn vraag is juist of deze 10 meldkamers volgens dit 'nieuwe' concept elk een aantal veiligheidsregio's voor z'n rekening neemt, of dat ze meldingen uit heel het land op zich nemen. MON zal dus meldingen blijven nemen van Oost-Nederland. Meldkamer Limurg van Noord- en Zuid-Limburg.. Maar als dat zo is snap ik het filmpje niet helemaal.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


guest12562

  • Gast
Ik merk wel dat samenvoegen een lang proces is waar nogal eens wat spaanders vallen.
Verschillen in werkwijze ombuigen naar 1 is een lange weg en daarnaast merk je toch ook dat de 'lokale' bekendheid verdwijnt wat echt geen voordeel is.

Ik hoop echt dat het in de toekomst overtuigender gaat.