De politie in Oostenrijk

Auteur Topic: De politie in Oostenrijk  (gelezen 3210 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2005, 09:51:57
Dan moet je eens een keer in Italië gaan kijken... daar lopen ze helemaal in apepakkies :-)


Maar dat wil nog niet zeggen dat het lieverdjes zijn :-X :-X
Ik heb wel eens verhalen gehoord........

Een Oostenrijkse ''Hoera-pet'' ik dacht dat die dingen alleen in het Oostblok voorkwamen??!!  ;)

Volgens mij hebben ze al die petten voor een prikkie overgekocht uit de oostblok surplus. Zo'n omschakeling kost natuurlijk geld ;).


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 1 juni 2005, 17:08:41
Ik weet het niet. Ik weet wel dat de straffen in Oostenrijk strenger zijn dan hier.

Pierre


Sven

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 1 juni 2005, 21:35:48
Ik vind het wel zonde dat men dit soort korpsen opheft. De Rijkswacht in Belgie is ook verdwenen en nu verdwijnt er weer een Europees Gendarmeriekorps.

In Nederland zal de ontwikkeling waarschijnlijk anders lopen. De Nederlandse Gendarmerie (Koninklijke Marechaussee) zal door een nieuw wetsvoorstel gelijke bevoegdheden krijgen als de politie (24-uurs bevoegdheid). Zo'n militair politieapparaat is alleen maar een extra zekerheid voor een regering en is bij uitstek geschikt voor politioneel optreden binnen een zeer hoge geweldsspiraal. Tevens is een gendaremeriekorps flexibeler en internationaal inzetbaar en dat is met een steeds groter wordend Europa noodzakelijk.

Jammer dus dat Oostenrijk deze beslissing heeft genomen, alhoewel ik weinig weet van de Oostenrijkse binnelandse politiek.