GRIP 3 gevaarlijke stof (mosterdgas 50 woningen ontruimd) Bijsterveld - Ede 18-10-2013

Auteur Topic: GRIP 3 gevaarlijke stof (mosterdgas 50 woningen ontruimd) Bijsterveld - Ede 18-10-2013  (gelezen 39878 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Faalhaas link=msg=1211170 date=1382122675
De CBRN Response eenheid van Defensie is op locatie de metingen aan het doen. Op 'verdekte' locatie staat verder 101-CBRN verdcie te wachten, om verder geen paniek te zaaien.  ;)
Vroeg me al af of deze ingezet werd. Is wel een klusje voor deze jonge eenheid dacht ik zo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Volgens twitter:

Ted Walker ‏@TedWalkerFoto 11m

'Juridische go' is onderdeel van de GRIP procedure. Incident #bijsterveld is GRIP 3. Rechter Commissaris moet die 'Go' of 'No go' afgeven.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Roare link=msg=1211130 date=1382114382
Geen P2000 meldingen van de brandweer te zien. Komt dat omdat het mosterdgas betreft en het strikt geheim moest blijven, zodat er in de beginfase geen mensen op af kwamen?
Ik kan geen betere verklaring bedenken, er staat in ieder geval genoeg materieel.

Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1211158 date=1382120782
Nieuwsgierig aagje hier: welk GRIP niveau zou dit opleveren (of al opgeleverd hebben intern)? Gezien dit toch wel een redelijk grote multi disciplinaire inzet is (Brandweer, politie, GHOR, defensie, gemeente, provincie(?), justitie)?
Ik kan daar geen uitspraken over doen omdat het kennelijk vertrouwelijk is, maar... trek zelf je conclusie:
Citaat
Een beleidsteam onder leiding van burgemeester Cees van der Knaap geeft leiding aan de operatie.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918

Minimaal GRIP 2, wellicht zelfs GRIP 3
ik las diverse tweets over een stille grip 3
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Citaat van: Roare link=msg=1211130 date=1382114382
Geen P2000 meldingen van de brandweer te zien. Komt dat omdat het mosterdgas betreft en het strikt geheim moest blijven, zodat er in de beginfase geen mensen op af kwamen?
17:41:2218-10-1311BRANPRIO 2 BEVELVOERDER LTFO ONTSMETTINGSEENHEID TELEFONISCH CONTACT AC AUB.
0103002 BRW Zaanstreek-Waterland ( LTFO Ontsmettingseenheid )

17:47:3318-10-1311BRANLTFO ONTSMETTINGSEENHEID TELEFONISCH CONTACT AC AUB
0103002 BRW Zaanstreek-Waterland ( LTFO Ontsmettingseenheid )

Meer dan dit is er niet van te maken. Rond 18:30 vertrokken richting Ede.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: CLUT link=msg=1211177 date=1382124245
Volgens twitter:

Ted Walker ‏@TedWalkerFoto 11m

'Juridische go' is onderdeel van de GRIP procedure. Incident #bijsterveld is GRIP 3. Rechter Commissaris moet die 'Go' of 'No go' afgeven.

Jaja en de koning moet ook nog even tekenen ;D (Oftewel dit is complete onzin...)


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
crisisGM ‏@crisisGM 2m
Persgesprek ook live te volgen via website gemeente #Ede http://bit.ly/19Yc2zc  #Bijsterveld

crisisGM ‏@crisisGM 7m
TV Ede zendt het persgesprek vanuit gemeentehuis in #Ede live uit via  website http://bit.ly/9MAqgg
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: -Joost- link=msg=1211183 date=1382124558
Jaja en de koning moet ook nog even tekenen ;D (Oftewel dit is complete onzin...)
Wacht even met je conclusie... En nee, Wim-Lex mag gewoon op de bank blijven hangen.


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Citaat van: GLZ link=msg=1211178 date=1382124256
Ik kan geen betere verklaring bedenken, er staat in ieder geval genoeg materieel.
Ik kan daar geen uitspraken over doen omdat het kennelijk vertrouwelijk is, maar... trek zelf je conclusie:

Jij bent woordvoerder? ;)


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Livestream: meneer (bewoner/eigenaar?) heeft voor zijn dood een brief naar zijn broer gestuurd waarin hij meldde dat er gevaarlijk materiaal lag opgeslagen.