Voortgezette rijopleiding een pré bij sollicitatie?

Auteur Topic: Voortgezette rijopleiding een pré bij sollicitatie?  (gelezen 13912 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2013, 19:12:48
Citaat van: silque link=msg=1211465 date=1382201387
En de korpsen moeten je nog aannemen, er moet dus wel plek zijn.

@Security guard, ik had het inderdaad over de BROA (en de invulling hiervan) die niet meer bestaat als zodanig.

Ja er is plek, en wanneer je door de selectie komt wordt je aangenomen ;)


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2013, 19:14:16
Citaat van: Security guard link=msg=1211480 date=1382202128
Ja gelezen en begrepen.  O0

Maar even on toppic, ik vind dit toch wel een kwalijke kwestie, iemand die bazuint dat zijn rijopleiding toch wel een pre is om bij de politie te komen.

Ik vind het goed dat TS hier een toppic over gestart heeft want ik denk dat dit gewoonweg foute boel is.

Ik kan me ook voorstellen dat veel jonge ROC studenten hier gehoor aangeven, volgzaam en dienstbaar... Zolang je maar betaald...

Het gehoor hieraan valt nog erg mee ;)


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #22 Gepost op: 20 oktober 2013, 10:48:54
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1211490 date=1382202768
Ja er is plek, en wanneer je door de selectie komt wordt je aangenomen ;)
In welke eenheden zijn er vacatures dan?
If you can dream it, you can do it.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #23 Gepost op: 20 oktober 2013, 10:53:41
Citaat van: Jims link=msg=1211893 date=1382258934
In welke eenheden zijn er vacatures dan?

De politie houd meerdere plekken vrij voor HTV-P studenten. School heeft contract met PA Apeldoorn. Stage's zijn altijd in voormalig IJsselland geweest. Eenheid Oost-Nederland dus.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #24 Gepost op: 20 oktober 2013, 11:26:52
Citaat van: Security guard link=msg=1211467 date=1382201411
Maar gelukkig krijgen dienders om de 2 jaar een rijtest, weer even de puntjes op de I zetten, niets verkeerds mee.

Ja op papier wel, in de praktijk gebeurt dit niet. Ik denk dat 1x in de 5 jaar niet eens gehaald gaat worden....

Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1211898 date=1382259221
De politie houd meerdere plekken vrij voor HTV-P studenten. School heeft contract met PA Apeldoorn. Stage's zijn altijd in voormalig IJsselland geweest. Eenheid Oost-Nederland dus.

Dat zou mooi zijn, al ben ik bang dat het een fabeltje is. Ik heb namelijk begrepen dat de politie helemaal geen plaatsen vrij houdt en dat het (succesvol) afronden van de HTV-P opleiding of het politie 'brugjaar' absoluut geen garantie op een plaatsing geeft.
 
Daarom vind ik het een kwalijke zaak van de school, je hebt een groep studenten die ontzettend graag bij de politie willen en daar alles voor over hebben. Ik durf te wedden dat een groot gedeelte gewoon wil betalen voor die rijopleiding omdat ze denken nóg meer kans te maken, terwijl dit dus echt onzin is. Makkelijk verdienen in ieder geval!!! Zoals ik al zei neemt de politie zelfs mensen aan die niet eens een rijbewijs hebben.

Bovendien, als jij zegt dat er plekken vrijgehouden worden; waarom moeten ze dan die rijopleiding doen? Die plekken zijn er toch ook zonder die rijopleiding?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2013, 11:30:23
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1211490 date=1382202768
Ja er is plek, en wanneer je door de selectie komt wordt je aangenomen ;)
Dat zal voor elke sollicitant zijn  :) ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #26 Gepost op: 20 oktober 2013, 11:53:08
Citaat van: silque link=msg=1211904 date=1382261212
Dat zou mooi zijn, al ben ik bang dat het een fabeltje is. Ik heb namelijk begrepen dat de politie helemaal geen plaatsen vrij houdt en dat het (succesvol) afronden van de HTV-P opleiding of het politie 'brugjaar' absoluut geen garantie op een plaatsing geeft.
 
Daarom vind ik het een kwalijke zaak van de school, je hebt een groep studenten die ontzettend graag bij de politie willen en daar alles voor over hebben.
Volgens mij is er toch echt een toezegging vanuit de politie dat deze studenten door mogen stromen naar de politie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 20 oktober 2013, 13:36:12
Ik heb zelf ook zo'n mooi voortraject gedaan bij het ROC... De nasmaak die is blijven hangen is dat ik er qua politie-sollicitatie niet veel mee ben opgeschoten. Geen voordelen, geen voorrang bij sollicitatie en gewoon een hoop geld kwijt voor twee jaar school. Nét geen recht op OV (ook niet tijdens de stage) en een hoop lesgeld en geld voor boeken kwijt.

Ook deze mooie rij-opleiding doet mij het zelfde vermoeden... Mooie praatjes en puntje bij het paaltje heb je er geen reet aan.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


guest12006

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2013, 13:49:07
Citaat van: Red link=msg=1211915 date=1382262788
Volgens mij is er toch echt een toezegging vanuit de politie dat deze studenten door mogen stromen naar de politie.
Op de PA in Apeldoorn zijn iets meer dan een maand geleden 3 studenten van de HTV-P opleiding begonnen, ze hebben de normale selectieprocedure (deel A, deel B, korpsgesprek, medisch- en antecedentenonderzoek) gehad. Ze hebben hun politiestage gehad in Apeldoorn, maar zijn uiteindelijk bij eenheid Midden-Nederland (voormalig Utrecht) ingestroomd. Ze zitten nu in tertiel 4 en beginnen straks met de noodhulp.

Zelf heb ik de HTV opleiding gedaan en merk wel dat ik in het eerste tertiel een voorsprong op mijn klasgenoten had, maar dat dit nu in tertiel 2 vrijwel weg is. Achteraf ben ik blij dat ik géén jaar verkorting heb gekregen omdat ik persoonlijk niet denk dat de politiestages 1 jaar op de academie kunnen vervangen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #29 Gepost op: 20 oktober 2013, 14:02:29
Citaat van: Jeroen89 link=msg=1211957 date=1382269747
Op de PA in Apeldoorn zijn iets meer dan een maand geleden 3 studenten van de HTV-P opleiding begonnen, ze hebben de normale selectieprocedure (deel A, deel B, korpsgesprek, medisch- en antecedentenonderzoek) gehad. Ze hebben hun politiestage gehad in Apeldoorn, maar zijn uiteindelijk bij eenheid Midden-Nederland (voormalig Utrecht) ingestroomd. Ze zitten nu in tertiel 4 en beginnen straks met de noodhulp.

Zelf heb ik de HTV opleiding gedaan en merk wel dat ik in het eerste tertiel een voorsprong op mijn klasgenoten had, maar dat dit nu in tertiel 2 vrijwel weg is. Achteraf ben ik blij dat ik géén jaar verkorting heb gekregen omdat ik persoonlijk niet denk dat de politiestages 1 jaar op de academie kunnen vervangen.

Ik vind dat heel bijzonder...  :'(