Voortgezette rijopleiding een pré bij sollicitatie?

Auteur Topic: Voortgezette rijopleiding een pré bij sollicitatie?  (gelezen 14003 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #40 Gepost op: 21 oktober 2013, 11:24:56
Citaat van: Arnoud link=msg=1212166 date=1382337806
Een rijbewijs is - zoals altijd - een eis, zodat je wettelijk gezien de rijopleiding ook daadwerkelijk mag volgen.

Ik vind het bijzonder dat jij dit zegt Arnoud, aangezien er bij sollicitatie eisen altijd het volgende staat:

- In het bezit van een rijbewijs B of bereid zijn deze binnen een jaar te halen

Zo ken ik dus ook meerdere mensen die zonder rijbewijs B zijn aangenomen en deze tijdens de opleiding zijn gaan halen. Het rijbewijs is dus een eis voor het meedoen aan de rijopleiding (logisch) maar niet voor de sollicitatie!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #41 Gepost op: 21 oktober 2013, 11:40:37
Arnoud, wellicht dat jij dat weet. Hoe moet ik de MBO opleiding HTV+P zien in het licht van een carrière bij de politie. Als ik het goed begrijp maakt het niet uit of je MBO HTV+P hebt, een andere MBO opleiding of zelfs VMBO-B t/m TL. Klopt dit? En wat is dan nog de toegevoegde waarde van deze MBO HTV+P? om bij de politie te gaan (ik denk dat vele studenten van deze Mbo-opleiding dat als doel hebben).

RemRoof
Als je van het VMBO komt zijn de meesten nog geen 18jr. De HTV-opleiding vult dat gat op tot je oud genoeg bent voor de politie.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #42 Gepost op: 21 oktober 2013, 11:55:14
Citaat van: Frank. link=msg=1212194 date=1382348437
Als je van het VMBO komt zijn de meesten nog geen 18jr. De HTV-opleiding vult dat gat op tot je oud genoeg bent voor de politie.

Maar eigenlijk maakt het geen fluit uit welke MBO-opleiding jij dan doet als ik de vorige postings goed heb begrepen. MBO-HTV heeft geen toegevoegde waarde om werkzaam te worden bij de politie.

Verder mocht je toch al instromen bij de politie als je 17 jaar bent of is dit aangescherpt? Een groot deel van de VMBO'ers is 16 jaar dus heeft dan maar 1 jaartje te overbruggen.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #43 Gepost op: 21 oktober 2013, 12:13:10
Citaat van: RemRoof link=msg=1212200 date=1382349314
Verder mocht je toch al instromen bij de politie als je 17 jaar bent of is dit aangescherpt? Een groot deel van de VMBO'ers is 16 jaar dus heeft dan maar 1 jaartje te overbruggen.
Vrijwilliger en surveillant: solliciteren vanaf 16,5 jaar (dus werkzaam vanaf 17)
Overige functies zijn vanaf 17,5/18 jaar


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #44 Gepost op: 24 oktober 2013, 09:46:40
Citaat van: silque link=msg=1212189 date=1382347496
Ik vind het bijzonder dat jij dit zegt Arnoud, aangezien er bij sollicitatie eisen altijd het volgende staat:

Omdat het traject HTV-politie in principe het tweede jaar van de opleiding instroomt, wordt de rijopleiding eerder aangeboden dan normaal. Wie geen rijbewijs heeft op het moment dat de rijlessen in de opleiding aan bod komen, loopt studievertraging op. Ze hebben dan dus geen jaar de tijd om het te halen.

Wellicht dat mijn 'zoals altijd' wat verwarrend was, maar ik bedoelde te zeggen dat je altijd een rijbewijs (al dan niet op termijn) nodig hebt om tijdens de rijopleiding achter het stuur de weg op te mogen.


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #45 Gepost op: 24 oktober 2013, 09:56:40
Citaat van: RemRoof link=msg=1212200 date=1382349314
Maar eigenlijk maakt het geen fluit uit welke MBO-opleiding jij dan doet als ik de vorige postings goed heb begrepen. MBO-HTV heeft geen toegevoegde waarde om werkzaam te worden bij de politie.

Verder mocht je toch al instromen bij de politie als je 17 jaar bent of is dit aangescherpt? Een groot deel van de VMBO'ers is 16 jaar dus heeft dan maar 1 jaartje te overbruggen.

RemRoof

Er wordt vanuit gegaan dat kandidaten vanuit HTV-politie beter voorbereid zijn op de selectieprocedure doordat ze al enigszins 'blauw geverfd' zijn. En ze stromen dus - als ze succesvol door de selectie zijn gekomen - in het tweede jaar in. Maar er leiden vele wegen naar het agent-worden en HTV politie is daar een van. Dus 'geen toegevoegde waarde' zou ik niet meteen zeggen, maar ik volg je redenatie!


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #46 Gepost op: 26 oktober 2013, 04:06:57
Citaat van: Arnoud link=msg=1213117 date=1382601400
Er wordt vanuit gegaan dat kandidaten vanuit HTV-politie beter voorbereid zijn op de selectieprocedure doordat ze al enigszins 'blauw geverfd' zijn.

Als dit het enige fundament is om de opleiding HTV-Politie te volgen, dan zou ik persoonlijk er voor kiezen om het eerst zonder deze opleiding te proberen. Blauw verven doe je pas op het moment dat een aspirant voor het eerst de straat op gaat met uniform, koppel met het een en ander er aan en een porto. Het zit in je of niet vind ik ook iets te kort door de bocht, maar als je echt geïnteresseerd bent en je wil dan is de kans groot. Op het moment dat je in opleiding bent (dus door de keuringen heen en een stageplek heb) dan zal jij je als persoon moeten bewijzen dat het agentschap in je zit, zo niet moet je een andere baan zoeken en dat krijg je dan ook uiteindelijk te horen.

Citaat van: Arnoud link=msg=1213117 date=1382601400
En ze stromen dus - als ze succesvol door de selectie zijn gekomen - in het tweede jaar in. Maar er leiden vele wegen naar het agent-worden en HTV politie is daar een van. Dus 'geen toegevoegde waarde' zou ik niet meteen zeggen, maar ik volg je redenatie!

Wat ik mij afvraag, voor welke vakken krijgt men dan een vrijstelling? Ik ben even lekker kort door de bocht vandaag maar een degelijke politieopleiding krijg je op een politieacademie en niet via een voortraject met vrijstelling in het vooruitzicht via een ROC.

De bezuinigingen gaat haar tol eisen zo te zien. ;-)

Maar goed, zonder dollen een echte agent word je niet op school, maar op straat. Simulaties zijn leuk maar de werkelijkheid is toch anders en dat zal je ook vormen.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #47 Gepost op: 26 oktober 2013, 13:42:07
Als ik mijn (net afgeronde) opleiding vergelijk met de huidige opleiding kan ik alleen maar zeggen: PO2002 was zo gek nog niet  998765


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #48 Gepost op: 26 oktober 2013, 17:34:35
Citaat van: Maxx link=msg=1213879 date=1382787727
Als ik mijn (net afgeronde) opleiding vergelijk met de huidige opleiding kan ik alleen maar zeggen: PO2002 was zo gek nog niet  998765
Tja, als ik nu zie dat studenten met weinig basiskennis (of soms nog geen portofoon kunnen bedienen) noodhulp gaan rijden, vraag ik me echt af waar de politie mee bezig is.

 :-X


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #49 Gepost op: 26 oktober 2013, 23:52:10
Intussen wijken we behoorlijk af van mijn vraag..


Rode tekst omgezet naar zwarte tekst. Om verwarring te voorkomen is het gebruik van rode tekst alleen bedoeld voor teamleden.

Red
Beheerder