opslag blussers

Auteur Topic: opslag blussers  (gelezen 5223 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2005, 17:01:22
Bij Een Co2 Blusser Wordt Een Waarde Genoemd Van 80 Graden, Waarbij De Overdrukventiel Eruit Springt.. Maar Onthou Wel, Dat Dit Maar Een Waarde Is..  ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 1 juni 2005, 21:13:19
Dat is haast niet te voorkomen,maar het voorbeeld wat Annemiel aangeeft hoor je steeds minder.Aangezien een CO2blusser om de 10 jaar stoomwezengekeurd moet zijn,en dan vallen zwakke flessen direct door de mand.Meestal breekt dat veiligheidsventiel eruit,en daar merk je niks van.

Zet een brandblusser niet in het water,want dan gaat hij echt roesten  ;)

Als de blussers wel met de juiste regelmaat bij het stoomwezen geweest zijn wel ja. Maar ze hangen er zat bij bedrijven waar de perskeur al een paar jaar verlopen is,dus dat is in dit geval maar de vraag.

Verder heb ik even de grafiek erbij gezocht,en bij een blusser die niet overvuld is zal de veiligheid er bij ±75 graden uit moeten knallen. Dan is er een druk van 225 bar opgebouwd en dat is de barstdruk van de veiligheid.

Ik zou dus eerst maar eens een poosje een thermometer in die ruimte hangen als het weer lekker zomer is!
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 2 juni 2005, 11:29:54
Als de blussers wel met de juiste regelmaat bij het stoomwezen geweest zijn wel ja. Maar ze hangen er zat bij bedrijven waar de perskeur al een paar jaar verlopen is,dus dat is in dit geval maar de vraag.

Als het goed is zou dit euvel steeds minder moeten gaan worden,aangezien het stoomwezenkeur en revisie gelijk zijn getrokken  ;)
Kun je nog aan de klant vragen of hij dat geld er aanwil besteden,vaak is nieuw plaatsen goedkoper


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 2 juni 2005, 12:38:26
Als het goed is zou dit euvel steeds minder moeten gaan worden,aangezien het stoomwezenkeur en revisie gelijk zijn getrokken  ;)
Kun je nog aan de klant vragen of hij dat geld er aanwil besteden,vaak is nieuw plaatsen goedkoper

En kunnen de oude mee naar huis..... :-X ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 2 juni 2005, 13:13:00
En kunnen de oude mee naar huis..... :-X ;D
dat gebeurt ook vaak ja  ;D


bbq

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 2 juni 2005, 16:32:32
Als de blussers wel met de juiste regelmaat bij het stoomwezen geweest zijn wel ja. Maar ze hangen er zat bij bedrijven waar de perskeur al een paar jaar verlopen is,dus dat is in dit geval maar de vraag.

Verder heb ik even de grafiek erbij gezocht,en bij een blusser die niet overvuld is zal de veiligheid er bij ±75 graden uit moeten knallen. Dan is er een druk van 225 bar opgebouwd en dat is de barstdruk van de veiligheid.

Ik zou dus eerst maar eens een poosje een thermometer in die ruimte hangen als het weer lekker zomer is!


ik raak even de draad kwijt.

je hebt het over een perskleur, ik weet niet wat dat is.

Verder lees ik over revisie van blussers en het stoom wezen die dit dan weer moeten controleren.

Als ik het goed begrijp moet je dus je blussers laten controleren en onderhouden door een erkend bedrijf die ook revisie kan uitvoeren. die op hun beurt dan weer gecontroleerd worden door het stoomwezen ik neem aan met steekproeven bij bedrijven. Of zie ik het nu niet goed. :D


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 2 juni 2005, 17:57:05
Het stoomwezen keurt een co2 cilinder omdat dat een drukvat is. Is verplicht.
Een co2 blusser moet na 10 jaar geperst worden,en dat loopt gelijk met de revisie.

Maar ondanks dat perskeur hangen ze vaak zak goedgekeurd maar met verlopen perskeur aan de muur bij de klant....helaas doen sommige bedrijven dat nog.
  Ta


bbq

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 juni 2005, 20:04:08
Het stoomwezen keurt een co2 cilinder omdat dat een drukvat is. Is verplicht.
Een co2 blusser moet na 10 jaar geperst worden,en dat loopt gelijk met de revisie.

Maar ondanks dat perskeur hangen ze vaak zak goedgekeurd maar met verlopen perskeur aan de muur bij de klant....helaas doen sommige bedrijven dat nog.

Annemiek,
je schrijft dan een co2 een drukvat is maar dat is een poederblusser toch ook? Revisie dan stel ik me voor dat ze de blusser dus schoonmaken en nalopen op gebreken. Wat doen ze eigenlijk als een co2 geperst moet worden? Het laatste wat je schreef (met een verlopen perskeur hangen ze vaak zak goedgekeurd) wat bedoel je hier?

groetjes  ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 2 juni 2005, 23:09:49
Annemiek,
je schrijft dan een co2 een drukvat is maar dat is een poederblusser toch ook?

Klopt,een poederblusser is ook een drukvat (maar dan veel minder druk) en moet tegenwoordig ook geperst worden bij de revisie. Er is alleen geen bedrijf in NL die dat doet/kan.

Citaat
Revisie dan stel ik me voor dat ze de blusser dus schoonmaken en nalopen op gebreken. Wat doen ze eigenlijk als een co2 geperst moet worden?

Bij revisie wordt de romp van binnen geinspecteerd en afgeperst op z'n testdruk om te controleren of de romp geen zwakke punten heeft gekregen in de loop der jaren.

Citaat
Het laatste wat je schreef (met een verlopen perskeur hangen ze vaak zak goedgekeurd) wat bedoel je hier?

groetjes  ;)

We treffen helaas vaak genoeg blussers aan bij klanten die door een collega-bedrijf goedgekeurd zijn terwijl de perskeur van de blusser al een aantal jaar verlopen is.
Die perskeur is 10 jaar geldig en staat aangegeven als bijv: 99 (rondje met leeuwtje erin) 09.
Als een blusser nou gekeurd is door het stoomwezen tot 02 dan mag er geen onderhoudssticker op komen in 05 dat de blusser goedgekeurd is.

Stoomwezen is een instantie die deze druktesten uitvoert en is dus géén onderhoudsbedrijf. Zij zien een co2 blusser als een drukvat en niet als brandblusser.
  Ta


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 2 juni 2005, 23:29:23
volgens mij krijg je ook een probleem met je verzekering als een niet afgeperste blusser ontploft en er ontstaat daardoor letsel...... :-X

Wie is er dan verantwoordelijk?? Het bedrijf die de blussers keurde of het bedrijf waar ze hangen??  ??? ??? ???

(Of de brandweer die het bij een controle niet opgevallen is... :-X ???)