GRIP 2 Zeer grote brand (5 panden, 1 persoon overleden) Kelders - Leeuwarden 19-10-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (5 panden, 1 persoon overleden) Kelders - Leeuwarden 19-10-2013  (gelezen 172243 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Is niet flauw bedoeld, hoeveel keuzes wil je hebben bij zo'n ontwikkeldde brand, in zo'n pand in dit gedeelte van je verzorgings gebied, met voldoende bluswater binnen hand bereik? Stop dit incident in de leerboeken operationeel bevelvoerder en er is maar één goed antwoord.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


lappej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Citaat van: Diamondback link=msg=1211540 date=1382204597
En wat gaan ze met die crashtender eigenlijk doen?

Iets met heel veel water met een hele grote worplengte gok ik....

@pompbediende:

Helaas. Er is geen andere optie voor de bvd. LD. Al het andere is een duur en nodeloos publieksstraaltje.
Denk ik wel! Staan momenteel 3 hoogwerkers ts Hallum is vervangen ondertussen door de hw van Heerenveen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Breaking Nieuws NL ‏@Breaking_NL 1m
GRIP 2: Crashtender van de vliegbasis #Leeuwarden is ter plaatse bij de brand in het centrum van #Leeuwarden


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Nick den Boer ‏@nickdenboer 32s
Crashtender heeft moeite om bij de brand te komen in de smalle straatjes politie gaat auto's verwijderen #Leeuwarden #grip2

Gunst, da's verrassend.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: poster link=msg=1211541 date=1382204670
One-seven is in plaats van HD,
LD zit er gewoon nog op hoor, 3000liters fries water per minuut! En dat hadden ze direct mogen gebruiken.
Niet dat daarmee gesteld kan worden dat de brand niet zo onbeheersbaar als nu is geworden.
Schuim koelt gewoon niet bij dit soort branden. Van beginstadium al uitslaand, gebruik water liefst zoveel als mogelijk.
Ik hoop dat de brand gestopt kan worden. Lijkt me verschrikkelijk om als toeschouwer en tevens bewoner van een van de naburige panden dit mee te maken

Dat is ook precies wat ik zei hoor :D ;)

Zoals Tower-Ladder al aangeeft: eerder woedde er ook een brand in Leeuwarden waarbij de blussing met One-Seven eh... niet heel succesvol was. Dat het nu voor de tweede keer in dezelfde stad op deze manier gebeurt kan natuurlijk toeval zijn, maar volgens mij kunnen we hier landelijk van leren: oudbouw+hoge vuurlast+ontwikkelde brand is gewoon LD.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Idsme ‏@Ids_me 1m
Achterkant komen meer vlammen uit.. pic.twitter.com/Cp5ztjeldT
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Idsme ‏@Ids_me 46s
Pand ernaast komen de vlammen ook uit..zonde zonde zonde pic.twitter.com/odvAJQ7Ib3
https://pbs.twimg.com/media/BW9SCuIIcAAnYP3.jpg
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!