Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol

Auteur Topic: Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol  (gelezen 11820 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #40 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:09:54
Ik zat in de eerste groep VPers die de nieuwe opleiding heeft gevolgd. Wij hebben inderdaad geen Diploma gekregen, maar een drietal certificaten. Dit zijn de drie kernopgaves die in de nieuwe opleiding zitten. Daarnaast gaan we nu bekijken welke extra kernopgaves we kunnen gaan doen. De Politieacademie wil hier nog niet helemaal aan mee werken, men bekijkt dus of we opleidingen (zoals arrestantenzorg) buiten de academie om kunnen volgen. Zo zijn we breder inzetbaar, denk aan hoteldiensten e.d.

Dingen die ik persoonlijk mis zijn arrestantenzorg, een basis rijopleiding voor ontheffingen en kleine dingen zoals het afnemen van een alcoholtest. Dit soort kleine dingen zijn echter via het korps te regelen. Daarnaast zou het opnemen van aangiftes e.d. wel erg prettig zijn. In principe kun je dit gewoon op het bureau leren, maar je hebt nooit officieel te horen gekregen hoe of wat. Nu mogen we het nog afschuiven op beroeps, zijn ze ook niet altijd even blij mee  098uo


Wat betreft vwp dragende vrijwilligers; Dit zijn nog vrijwilligers uit de tijd van de reservisten. Bij ons hop het bureau lopen er ook drie rond, zij hebben altijd bij de rijkspolitie gezeten en zijn al 25 jaar vrijwilliger. Tweemaal hoofdagent en een maal brigadier. Derhalve hebben zij ook een vwp, maar dit is tegenwoordig niet meer mogelijk.

NB: Misschien dient de titel van dit topic aangepast te worden, wel leuke discussie en vergelijkingen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #41 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:12:34
Citaat van: Meneer link=msg=1213603 date=1382713794

Wat betreft vwp dragende vrijwilligers; Dit zijn nog vrijwilligers uit de tijd van de reservisten. Bij ons hop het bureau lopen er ook drie rond, zij hebben altijd bij de rijkspolitie gezeten en zijn al 25 jaar vrijwilliger. Tweemaal hoofdagent en een maal brigadier. Derhalve hebben zij ook een vwp, maar dit is tegenwoordig niet meer mogelijk.

NB: Misschien dient de titel van dit topic aangepast te worden, wel leuke discussie en vergelijkingen.
Tsja en dat is bij ons weer anders, ik denk dat 1/3e tot de helft van de vrijwilligers met een vuwa rondloopt en er staan nog heel wat in de wacht ivm het probleem met de vuurwapens.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #42 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:17:09
Meneer heeft gelijk, moderators? Topicnaam mag eventueel veranderd worden in: "Vrijwilligers discussie OB" o.i.d.

En inderdaad, ik heb afgelopen maandag te horen gekregen (voor de 4e keer) dat arrestantenzorg een facultatieve kernopgave is.
Maar om de inzetbaarheid te vergroten, kan ik me toch voorstellen dat iedereen die de Mathildelaan als base heeft, geadviseerd mag worden die kernopgave te doen?
Net als inderdaad een initiële rijopleiding en alcoholtest lijken me toch bij de politie basis horen?  ???
Ik ga zelf in ieder geval proberen zoveel mogelijk extra cursussen, opleidingen, kernopgaven volgen..
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #43 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:17:19
Morgen is het zo ver: vervroegd sinterklaasfeest voor mij (netjes zonder zwarte piet uiteraard  0098).
Ik ga m'n kleding en spulletjes ophalen. Geïnteresseerden kunnen mij een PM of een e-mail sturen (of BBM, zie handtekening).
Ik ga de lijst niet publiceren (weet niet of dat de bedoeling is), maar wil het er best privé over hebben.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Sander2

  • VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #44 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:27:56
Nou succes! Grappig dat dat ook anders per regio is.


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #45 Gepost op: 30 oktober 2013, 19:09:29
Ik heb m'n spulletjes inmiddels ontvangen. Ben er best tevreden over. Ik mis (vind ik) alleen nog een medisch koppeltasje, handboeisleutelhouder, ID-houder en een zaklampje.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #46 Gepost op: 30 oktober 2013, 19:13:30
Allemaal praktische zooi die het vtsPN niet levert. Het zaklampje wordt vaan vanuit het korps geregeld of vergoed. Voor de andere dingen zijn wel wat adresjes :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #47 Gepost op: 30 oktober 2013, 19:14:32
Citaat van: BartK link=msg=1215640 date=1383156569
een medisch koppeltasje
Hier moet je zelf voor zorgen

Citaat
handboeisleutelhouder
Deze hebben wij zelf aan moeten schaffen.

Citaat
ID-houder
Verzorgd het korps meestal, even vragen aan je coach/TB.

Citaat
en een zaklampje.
Ook deze moet je zelf aanschaffen. Je kan ook de gok nemen dat er lampen op het bureau of in de auto liggen, maar deze zijn of leeg, of aan de koppel bij andere collega's. Soms vergoeden ze de aanschaf van een lampie.
If you can dream it, you can do it.


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #48 Gepost op: 30 oktober 2013, 23:17:25
Jaa, daar ben ik van op de hoogte. Ik wacht even totdat ik iets meer weet over dingen die je krijgt (tijdens de stage wordt er nogal wat uitgereikt) en dan koop ik zelf wat ik nog nodig vind.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #49 Gepost op: 31 oktober 2013, 08:47:28
In hoeverre is het bij de politie toegestaan om privé aangeschafte zaken toe te voegen aan het uniform?

Wie is er verantwoordelijk als na een ongeval blijkt dat de bijvoorbeeld zelf aangeschafte multitool aan de koppel (extra) letsel aan het eigen lichaam heeft toegebracht?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever