GRIP 2 Middel hulpverlening (busongeluk botsing 3 bussen) A1 - Muiden 02-11-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Middel hulpverlening (busongeluk botsing 3 bussen) A1 - Muiden 02-11-2013  (gelezen 36367 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
wat ik me afvraag, is bij dit incident Sigma/Ambuteam of Rode Kruis ingezet?
Heb ze nergens op de foto's/video's/alarmen gezien.

Lijkt mij toch wel een incident waarbij deze diensten ingezet kunnen worden, of vergis ik me daarin?

Ik denk dan bijvoorbeeld aan het opzetten van een gewondenverzamelplaats/-tent.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: JelmerR link=msg=1217126 date=1383580059
wat ik me afvraag, is bij dit incident Sigma/Ambuteam of Rode Kruis ingezet?
Heb ze nergens op de foto's/video's/alarmen gezien.

Lijkt mij toch wel een incident waarbij deze diensten ingezet kunnen worden, of vergis ik me daarin?

Ik denk dan bijvoorbeeld aan het opzetten van een gewondenverzamelplaats/-tent.

Citaat
za 02 nov 2013, 16:27
Rode Kruis vangt betrokkenen busongeluk op
RIJSWIJK -
De meeste mensen die zaterdagmiddag zijn opgevangen in de kazerne in Muiden gaan snel naar huis. De inzet van het Rode Kruis is daarmee 'afgeschaald', meldt een woordvoerster van de hulporganisatie.
Vrijwilligers van het Rode Kruis hadden zich er voorbereid op de komst van zo'n 350 niet-gewonde reizigers. Een deel daarvan heeft er inderdaad een kopje koffie gedronken.
zie verder bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22024823/__Rode_Kruis_helpt__.html?cid=rss
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Daarnaast zijn er Rode Kruisvrijwilligers ingezet bij de opvang in het Calamiteitenhospitaal.
Maar ja, de spectaculaire plaatjes worden nu eenmaal tussen de wrakken gemaakt...
CN NRK


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Lange files na ongeluk Muiden
Lange files na ongeluk Muiden

AT5Amsterdam
Gepubliceerd op 4 nov 2013
Citaat
Het ongeluk met touringcars op de A1 bij Muiden zorgt voor lange files. Lees verder: http://www.at5.nl/s/tOl
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Zwaar ongeval A1, Calamiteitenhospitaal ingeschakeld - za 2 nov 2013 [RTV Utrecht]
Zwaar ongeval A1, Calamiteitenhospitaal ingeschakeld - za 2 nov 2013 [RTV Utrecht]
rtvutrecht
Gepubliceerd op 10 nov 2013
Citaat
Op de A1 tussen Amersfoort en Amsterdam zijn zaterdagmiddag rond 13:00 uur drie touringcars op elkaar gebotst. Daarbij zijn ongeveer 30 personen gewond geraakt, waarvan twee ernstig.

Kijk voor het laatste (sport)nieuws, weer en verkeer, livestreams en onze radio en tv programma's uit de stad en provincie Utrecht op http://www.rtvutrecht.nl/
Samen sterk in de hulpverlening!


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476