GRIP 1 (Ongeval met politiewagen 1 dodelijk slachtoffer) Europaweg - Apeldoorn 25-10-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (Ongeval met politiewagen 1 dodelijk slachtoffer) Europaweg - Apeldoorn 25-10-2013  (gelezen 26993 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Wat een hoop tekst over een beetje licht.  Ik zou niet graag in de schoenen van de betrokken agenten staan. Sterkte voor hun en natuurlijk ook de.nabestaanden van het slachtoffer.  
--Niets is wat het lijkt--


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Voor de discussie over de inzet van TS en/of HV bij verlichtingstaken: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=79263


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Ik ben benieuwd wat dit voor een gevolgen heeft voor de betrokken agenten.  :'(
Als er geen optische signalen gevoerd zijn op het moment van de aanrijding waren ze dan wel een voorangs voertuig? Ik meen wel eens begrepen te hebben uit div. Discussies op dit forum dat dit niet het geval is maar weet dit niet zeker.
Verder wens ik alle betrokkenen natuurlijk heel veel sterkte bij dit noodlottige ongeval.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Een hulpverlengingsvoertuig zonder gebruikmaken van de OGS, is een "normale" verkeersdeelnemer.
Bij instappen begint de inzet.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Voorrangsvoertuig = voertuig met blauw zwaailicht én tweetonige sirene. De politie meldt aan het AD "De alarmsignalen waren kort voor de aanrijding uitgezet", wat inhoud dat ze als 'gewone' weggebruiker reden, maar wel met de algemene ontheffingen die de politie heeft. Ondanks de ontheffingen mag de politie niemand in gevaar brengen (art5).


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Citaat van: 6301 link=msg=1214284 date=1382876525
Als er geen optische signalen gevoerd zijn op het moment van de aanrijding waren ze dan wel een voorangs voertuig?
Wie zegt dat de bestuurster uberhaupt voorrang had? Ik meen toch gelezen te hebben dat ze uit een zijweg kwam (Dijkgraafweg), terwijl je op de Europaweg voorrang hebt. Kortom, eerst maar eens het onderzoek afwachten voordat we de zwarte piet toespelen bij de agenten. Het is al erg genoeg.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Oké bedankt.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1214289 date=1382876886
Wie zegt dat de bestuurster uberhaupt voorrang had? Ik meen toch gelezen te hebben dat ze uit een zijweg kwam (Dijkgraafweg), terwijl je op de Europaweg voorrang hebt. Kortom, eerst maar eens het onderzoek afwachten voordat we de zwarte piet toespelen bij de agenten. Het is al erg genoeg.

Volgens mij heb ik ook niet gezegd of gesuggereerd dat de bestuurster van de aangereden auto voorrang had.
En ik speel helemaal niemand de zwarte piet toe. Mijn vraag was gewoon interesse.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Dode bij ongeluk met politieauto Apeldoorn
Dode bij ongeluk met politieauto Apeldoorn
TVGelderland
Gepubliceerd op 25 okt 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Update dodelijk verkeersongeval Europaweg Apeldoorn vrijdagavond 25 oktober

http://www.politie.nl/nieuws/2013/oktober/26/02-update-dodelijk-verkeersongeval-europaweg-apeldoorn-vrijdagavond-25-oktober.html
Laatste update: 26-10-2013 | 20:52

Apeldoorn - Naar aanleiding van het ongeval op de Europaweg vrijdagavond 25 oktober waarbij een 47-jarige automobiliste om het leven kwam en een politieauto betrokken was, is de politie een uitgebreid onderzoek naar de toedracht gestart.

Vanwege onduidelijkheid bij getuigen en betrokkenen over het wel of niet hebben gevoerd van zwaailichten en sirenes, wil de politie – vooruitlopend op het totale onderzoek – duidelijkheid verschaffen op dit punt.

Inmiddels is gebleken dat de betrokken politieauto op weg was naar een spoedmelding. Zij hadden daar aanvankelijk zwaailichten en sirenes voor aan staan, maar deze waren kort voor de aanrijding uitgezet. De politie had hiervoor gekozen om de verdachte, waar zij naar onderweg waren, niet voortijdig te alarmeren over hun komst.

De overige resultaten van het onderzoek zullen, na afronding, op een later moment, naar buiten worden gebracht.
Samen sterk in de hulpverlening!