GRIP 1 (Ongeval met politiewagen 1 dodelijk slachtoffer) Europaweg - Apeldoorn 25-10-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (Ongeval met politiewagen 1 dodelijk slachtoffer) Europaweg - Apeldoorn 25-10-2013  (gelezen 26998 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Citaat van: Gelderland link=msg=1213716 date=1382731672
Omdat de TS en HV weer binnen afzienbare tijd inzetbaar moeten zijn. Nogal slecht voor de gebiedsdekking om die daar enkel voor de verlichting te laten staan.

Gelderland,  dit heeft geen gevolgen voor gebiedsdekking hoor, zeker in apeldoorn zijn genoeg kazerne's  en voertuigen inzetbaar die makkelijk de gebiedsdekking kunnen overnemen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Bert_0341 link=msg=1213760 date=1382739847
Gelderland,  dit heeft geen gevolgen voor gebiedsdekking hoor, zeker in apeldoorn zijn genoeg kazerne's  en voertuigen inzetbaar die makkelijk de gebiedsdekking kunnen overnemen.

Wie dan? Ugchelen en Hoofdpost zijn ingezet. Dan heb je alleen nog maar De Maten over, + De herbezette vrijwilligers van Hoofdpost. Die moet je eigenlijk niet te lang op de kazerne willen houden.

Nogmaals de video:

Politievoertuig betrokken bij ernstig ongeval Europaweg Apeldoorn 25 10 2013
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1213764 date=1382739991
Wie dan? Ugchelen en Hoofdpost zijn ingezet. Dan heb je alleen nog maar De Maten over, + De herbezette vrijwilligers van Hoofdpost. Die moet je eigenlijk niet te lang op de kazerne willen houden.


zo even kijkende naar de kaart hoort ugchelen daar als 1e ts heen te gaan dus neem ik aan dat het gaat om de hv van de "hoofdpost" die er staat en niet dan ook de ts van de hoofdpost. als die er wel staat ben ik benieuwd hoe dat zit want hij is niet gealarmeerd althans niet terug te vinden. En zo maar meerijden lijkt me dan ook overbodig, maar dat is een andere discussie die hier niet thuishoort.

en wat betreft de vrijwilligers die er zijn voor herbezetting....  dat weet men volgens mij dat je daarvoor naar de kazerne komt...  dus waarom zouden die dat niet prima kunnen waarnemen?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Bert_0341 link=msg=1213767 date=1382740344
zo even kijkende naar de kaart hoort ugchelen daar als 1e ts heen te gaan dus neem ik aan dat het gaat om de hv van de "hoofdpost" die er staat en niet dan ook de ts van de hoofdpost. als die er wel staat ben ik benieuwd hoe dat zit want hij is niet gealarmeerd althans niet terug te vinden. En zo maar meerijden lijkt me dan ook overbodig, maar dat is een andere discussie die hier niet thuishoort.

en wat betreft de vrijwilligers die er zijn voor herbezetting....  dat weet men volgens mij dat je daarvoor naar de kazerne komt...  dus waarom zouden die dat niet prima kunnen waarnemen?

De TS van Centrum rijd standaard mee wanneer het om een beknelling of inzet HV gaat. Dat zijn regels die zijn afgesproken vanuit hogere hand. De exacte reden daarvoor weet ik niet, maar dit gaat al jaren zo. Dit is beslist door het bestuur van de regio. Niet gewoon overbodig dus, maar waarschijnlijk bittere noodzaak. Ik gok dat de 4x4 TS'sen bepaalde bepakking missen, en dat ze daarom meekomen, maar dat weet ik niet.

Die vrijwilligers zijn onder andere voor herbezetten ja. Maar dat kost veel geld, en is niet goed voor de motivatie. De vraag is dus zeer of dat wenselijk is. Buiten dat voldeed te verlichting van de TS en HV ook niet aan de verlichting die men hebben wilden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Lijkt op de VOA uit voormalig IJsselland ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1213774 date=1382740933
Lijkt op de VOA uit voormalig IJsselland ;)

Correct. VOA kwam uit IJsselland.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Automobilist overleden na aanrijding met politieauto Europaweg Apeldoorn - 25-10-2013
Automobilist overleden na aanrijding met politieauto Europaweg Apeldoorn - 25-10-2013
ndamstra
Gepubliceerd op 25 okt 2013
Citaat
Aan de Europaweg heeft vanavond een groot ongeval plaats gevonden, ter hoogte van de Kwantum-hallen. Alle hulpdiensten waren ter plaatse. Ook is er een traumahelikopter is ingezet.

Het betrof een aanrijding tussen een politievoertuig en een personenauto. De politie was onderweg naar een melding. De politieauto reed met optische- en geluidssignalen over de Europaweg. De personenauto kwam, vermoedelijk via de Dijkgraafweg, de Europaweg opgereden. Vervolgens is er een aanrijding ontstaan.

De inzittende van de personenauto is ter plaatse overleden. Een politieagent liep verwondingen op. Deze kon op eigen kracht naar het ziekenhuis gaan voor behandeling.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
26/10/13 Dodelijk ongeval met politievoertuig Europaweg Apeldoorn.
26/10/13 Dodelijk ongeval met politievoertuig Europaweg Apeldoorn.
nickmaffia
Gepubliceerd op 25 okt 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Voertuigenlijst:

Tankautospuiten:
7732 - TS - Apeldoorn-Centrum
7743 - TS-BT - Ugchelen

Redvoertuigen:
7750 - HW - Apeldoorn-Centrum
7770 - HV - Apeldoorn-Centrum

Haakarmvoertuigen:
9684 - HA - Zutphen
9686 - HA - Harderwijk
9689 - HA - Apeldoorn

Containers:
9680 - VZH - Apeldoorn
9775 - HVH-L - Harderwijk
9792 - COH - Zutphen

Overig:
7205 - DB - Harderwijk
7591 - OvD - Epe/Voorst/Apeldoorn
9680 - VZ - Apeldoorn
9991 - HOvD - West

Ambulancedienst:
06-124 - Ambulance - Apeldoorn
06-125 - Ambulance - Apeldoorn
06-188 - Ambulance - Ermelo
06-812 - OvD-G - West
08-901 - MMT - Gelderland-Zuid/Volkel


Aantal politievoertuigen weet ik niet. Het waren er erg veel. Maar dat zou ook wel te begrijpen zijn na een degelijke melding.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Aanrijding politiebus en personenauto met dodelijke afloop

http://www.politie.nl/nieuws/2013/oktober/26/02-aanrijding-politiebus-en-personenauto-met-dodelijke-afloop.html
Laatste update: 26-10-2013 | 00:33

Apeldoorn - Vanavond, vrijdag 25 oktober rond 20.30 uur, is op de Europaweg in Apeldoorn een 47-jarige vrouw uit Apeldoorn om het leven gekomen na een aanrijding met een politievoertuig.

De politiebus was onderweg naar een melding, toen het door nog onbekende oorzaak tot een aanrijding kwam met de personenauto.

Eén van de twee politiemensen in de bus, is met lichte verwondingen aan rug en nek naar het ziekenhuis gegaan voor controle. Hij kon dezelfde avond nog naar huis. De andere politieman raakte niet gewond.

De politiebus reed op de Europaweg en het vermoeden is dat de personenauto ergens in de buurt van de Dijkgraafweg de Europaweg opgekomen is. De exacte toedracht van het ongeval is nog onduidelijk en wordt onderzocht.
Samen sterk in de hulpverlening!