Hele rare vraag, maar willen jullie toch helpen?

Auteur Topic: Hele rare vraag, maar willen jullie toch helpen?  (gelezen 3608 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #10 Gepost op: 6 juni 2005, 08:38:45
1. Wat vindt u van Zinloos geweld? Zinloos he.

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld? Omdat mensen tegenwoordig "hele lange tenen hebben'."

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld? Ja tijdens mijn werk.

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld? Ja.

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden? Misschien de daders openbaar maken.

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?
Ik zou de wet veranderen die ervoor zorgt dat de gezichten van de daders openbaar gemaakt mogen worden.
TWITTER foto's suck....


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #11 Gepost op: 6 juni 2005, 09:17:04
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
zinloos want ik zie de lol er niet van in om andere pijn te doen.

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
mensen coninseren enkel nog met geweld een goed gesprek zit er vaak niet in.

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?

ja maar ga ik veder niet op in

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?
de overheid moet eens uit die stomme tweede kamer komen en kijken hoe het werkelijk op straat gaat. en op plaatsen waar het veel gebeurt camara toezicht.

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?

ik vind de straffen veel te weining. mensen die er mee in aanraking gekomen zijn hebben er ook heel hun leven last van dus waarom de daders niet????

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?

de dader en slachttoffer samen een egsprek laten voeren onder toezicht van bewaking en zo het slachttoffer aan de dader duidelijk laten maken wat hij/zij wel niet gedaan heeft en wat de gevolgen zijn voor de toekomst van het slachttoffer. ook zou ik dan de daders een veel hogere straf geven en uitzoeken of zijn reactie uit een probleem van zijn/haar jeugd komt en zo nodig ook de ouders aanpakken
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #12 Gepost op: 6 juni 2005, 13:17:35
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
vreselijk, het lijkt ook wel een rage te worden.

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
Geen tolerantie, geen disipline

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?
neee.

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?
Zwaardere straffen opleggen en beloning geven aan diegene die geholpen heeft.

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?
Zoals ik al eerder zei; er worden te lage of geen straffen uitgedeeld.
Hoogstens een taakstraf. maar dat zie ik niet als een straf.


6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?
Als er iets verandert dan houdt de term Zinloos geweld op.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2005, 13:56:34
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
Onbegrijpelijk. Ik snap niet hoe iemand een ander om niks kapot kan maken.

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
Mensen moeten hun agressie kwijt. Deze mensen kunnen zich blijkbaar niet beheersen en richten het af op een makkelijk slachtoffer.

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?
Gelukkig niet.

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?
In ieder geval zwaar bestraffen, hopelijk heeft dit een afschrikeffect. Daarnaast proberen agressieve mensen in een vroeg stadium te signaleren. Hievoor is betere samenwerking tussen politie, ouders, scholen, huisarts, schooldokter en andere instanties in de omgeving van kinderen nodig.

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?
Ik ben niet goed op de hoogte van de straffen. Het hangt ook van de toestand van het slachtoffer af wat voor straf er gegeven moet worden. Voor een dode moet natuurlijk zwaarder worden gestraft dan voor een bloedneus. De straffen moeten in ieder geval eerder te hoog zijn dan te laag, ivm het afschrikeffect.
In ieder geval achteraf een hoop psychische behandeling, misschien is een rollenspel waarin de dader het slachtoffer speelt wel een hele goede leerschool.

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?
Ik zou de daders het leed van de slachtoffers beter duidelijk willen maken. Misschien op meer documentaires op TV, zodat iedereen kan zien wat de slachtoffers ondergaan waardoor ze het plegen van zinloos geweld eerder zullen laten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2005, 16:17:28
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
Erg zinloos

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
sommige mensen denken niet goed na hoeveel pijn ze een ander kunnen doen en denken dat ze zomaar iemand in elkaar mogen slaan :-X :-\

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?
gelukkig niet

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?
die reclames van nu zijn wel goed, maar verder is er ook niet veel aan te doen, je kan niet zomaar een persoon veranderen zodat hij het niet meer doet, dus zul je met zijn allen zorgen dat je hem in bedwang houdt

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?
erg laag, voor een moord door zinloos geweld zitten ze meestal maar een paar jaar, dat moet toch echt veranderen naar een veel langere straf

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?
mensen moeten helpen als iemand getroffen wordt door zinloos geweld en niet een beetje staan kijken naar hoe hij in elkaar geslagen word


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #15 Gepost op: 6 juni 2005, 16:44:04
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
In geen geval is voor zulk geweld een verklaring te geven (niet goed te praten). Iets wat binnen een normale samenleving niet zou mogen!

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
Omdat nu eenmaal niet alle mensen inzien dat het geweld aan doen van onschuldige mensen niet kan....en dus zinloos is. 't zal bij sommige wel de kick zijn en het gebrek aan respect natuurlijk

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?
Nee, en erg dankbaar voor

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?
In de eerste plaats hard optreden en laten zien waar je als democratie voor staat (repressief)
In de tweede plaats ook preventief bezig zijn/gaan. De bron zien te vinden en daar het probleem aanpakken. (kom je waarschijnlijk al gauw uit bij opvoeding, etc..)

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?
Wat de straffen zijn is mij ook niet echt bekend. Ook vind ik het moeilijk aan te geven wat voor straffen gegeven zouden moeten worden, heeft straffen bij zulke mensen eigenlijk wel nut? Misschien toch weer terug naar de lijfstraffen uit de 16e eeuw?

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?
Veranderen?? Stoppen natuurlijk, maar dat is wel wat te makkelijk.
Leuke maar erg moeilijk vraag, en weet zo 1,2,3 effe geen antwoord..

misshien dat je iets kunt met de woorden: respect, naastenliefde en nederigheid (laat iemand anders ook eens gelijk hebben!)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #16 Gepost op: 6 juni 2005, 19:53:13
BEDANKT ALLEMAAL IK HEB ER NU WEL GENOEG  ;D ;D ;D BEDANKT!!!!!!!!!!!!