GRIP 2 Middel hulpverlening (busongeluk botsing 3 bussen) A1 - Muiden 02-11-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Middel hulpverlening (busongeluk botsing 3 bussen) A1 - Muiden 02-11-2013  (gelezen 36566 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1216491 date=1383419618
Zo normaal vind ik dat niet. Ik heb nog nooit gehoord van HA's die op andere posten bakken moeten ophalen. De bakken staan meestal op dezelfde post gestald als waar de HA staat. Anders krijg je alleen maar onnodige voertuigbewegingen.

Veelal staan de bakken inderdaad op 1 post, echter kan het zijn dat het voertuig van deze post al is ingezet of buiten gebruik is. Ook kan het zijn dat er meerdere bakken ter plaatse nodig zijn dan is het sneller om een lege voertuigbeweging te maken dan een retourrit met het initiële voertuig te maken.  O0

Over het openrijden met de haak, dit mag niet en kan tot schade leiden bij het voertuig. Ondanks dat het ruige systemen zijn en veel kunnen hebben kunnen de cylinders door zijwaarste krachten ontzet raken.
En simpelweg mag het niet vanwege een regeltje dat heeft te maken met afstand vanaf achterzijde voertuig en afstand achterzijde uitstekende delen tov de achteras.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Tja, zoals eerder al gezegd, als niet alle bakken passen dan moet het zo..

Niet iedere regio werkt hetzelfde, daarom kan het zomaar zijn dat wat de één in Hollands Midden normaal vindt, de ander in Utrecht heel vreemd is...

Vindt de discussie niet erg interessant, wel interessant is het rijden met de haak uitgeklapt..  En om wat voor bak ging het, COPI? Dan zou ik het raar vinden dat hij Prio 1 rijdt...


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Citaat van: FF4266 link=msg=1216498 date=1383420754
Vindt de discussie niet erg interessant, wel interessant is het rijden met de haak uitgeklapt..  En om wat voor bak ging het, COPI? Dan zou ik het raar vinden dat hij Prio 1 rijdt...

Citaat
hier nog een filmpje die ik heb van de HA 14-1384 van Huizen die vanaf de hoofdpost naar de nevenpost rijdt om de HV-bak op te halen.
If you can dream it, you can do it.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Calamiteitenhosp. ‏@calhosp 33m
Het calamiteitenhospitaal is weer gesloten. Er zijn 33 lichtgewonden behandeld. Inmiddels zijn alle patiënten naar huis of elders opgenomen.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: FF4266 link=msg=1216498 date=1383420754
COPI? Dan zou ik het raar vinden dat hij Prio 1 rijdt...

Waarom? Is coördinatie dan niet belangrijk? Er is zelfs een wettelijke opkomsttijd van 30 minuten.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Busongeluk Muiden medewerkers De Friese Wouden

Citaat
Laatste update zaterdag 2 november, 21.30 uur
Van de 36 gewonden als gevolg van het busongeluk eerder op de dag op de A1 bij Muiden zijn 35 inmiddels thuis of onderweg naar huis. Hierbij gaat het om medewerkers van De Friese Wouden en familie die snijwonden, kneuzingen en/of nekklachten hebben opgelopen. 1 medewerkster moet vanwege een gebroken neus en een gebroken jukbeen een nacht overblijven in het AMC in Amsterdam. Hoewel de schrik er flink in zat, en er de nodige emoties waren bij terugkomst op de kantoren in Drachten, Heerenveen en Burgum (Berchhiem), bleef daarmee de schade beperkt. Eerder werd er bericht over 2 tot 4 zwaargewonden. Even na 21.30 uur wordt de laatste bus in Drachten verwacht.

Het ongeluk gebeurde even voor 13.00 uur. 360 medewerkers van zorgorganisatie De Friese Wouden en hun familieleden waren i.v.m. een personeelsuitje op weg naar Scheveningen om de musical Sister Act te bezoeken. Van de 6 bussen raakten er 3 betrokken bij het ongeluk.

bron: http://www.friesewouden.nl/
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: HIT link=msg=1216497 date=1383420710
Veelal staan de bakken inderdaad op 1 post, echter kan het zijn dat het voertuig van deze post al is ingezet of buiten gebruik is. Ook kan het zijn dat er meerdere bakken ter plaatse nodig zijn dan is het sneller om een lege voertuigbeweging te maken dan een retourrit met het initiële voertuig te maken.  O0

Over het openrijden met de haak, dit mag niet en kan tot schade leiden bij het voertuig. Ondanks dat het ruige systemen zijn en veel kunnen hebben kunnen de cylinders door zijwaarste krachten ontzet raken.
En simpelweg mag het niet vanwege een regeltje dat heeft te maken met afstand vanaf achterzijde voertuig en afstand achterzijde uitstekende delen tov de achteras.
Het is ook wel vreselijk belangrijk om je druk te maken over het rijden met een open haak, om snel een hulpverleningsbak op te halen bij een andere post. Een bak die met prio1 terplaatse moest komen. Kan het 100x niet mogen om wat voor reden dan ook, opdat moment is men bezig met een uitruk. Knappe vent die er dan wat van gaat zeggen of de chauffeur gaat beboeten vanwege het overschrijden van een regeltje.
::)
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1216491 date=1383419618
Zo normaal vind ik dat niet. Ik heb nog nooit gehoord van HA's die op andere posten bakken moeten ophalen. De bakken staan meestal op dezelfde post gestald als waar de HA staat. Anders krijg je alleen maar onnodige voertuigbewegingen.
Mooi hè dat haakarmsysteem. Het voertuig zet de container af op de plaats incident, en kan weg om een eventuele andere container op te halen. Volgens mij was daar dat haakarmsysteem voor bedoeld. Dus hoezo onnodige voertuigbewegingen?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Peter71 link=msg=1216523 date=1383426479
Het is ook wel vreselijk belangrijk om je druk te maken over het rijden met een open haak, om snel een hulpverleningsbak op te halen bij een andere post. Een bak die met prio1 terplaatse moest komen. Kan het 100x niet mogen om wat voor reden dan ook, opdat moment is men bezig met een uitruk. Knappe vent die er dan wat van gaat zeggen of de chauffeur gaat beboeten vanwege het overschrijden van een regeltje.
Boeit me ook niet dat het niet mag,
Citaat van: HIT link=msg=1216497 date=1383420710

Over het openrijden met de haak, dit mag niet en kan tot schade leiden bij het voertuig. Ondanks dat het ruige systemen zijn en veel kunnen hebben kunnen de cylinders door zijwaarste krachten ontzet raken.
En met kromme cilinders trekt hij geen enkele bak meer op O0 Voor de sceptici, dit gebeurt vaker dan je zou denken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: HIT link=msg=1216497 date=1383420710
Veelal staan de bakken inderdaad op 1 post, echter kan het zijn dat het voertuig van deze post al is ingezet of buiten gebruik is. Ook kan het zijn dat er meerdere bakken ter plaatse nodig zijn dan is het sneller om een lege voertuigbeweging te maken dan een retourrit met het initiële voertuig te maken.  O0

Over het openrijden met de haak, dit mag niet en kan tot schade leiden bij het voertuig. Ondanks dat het ruige systemen zijn en veel kunnen hebben kunnen de cylinders door zijwaarste krachten ontzet raken.
En simpelweg mag het niet vanwege een regeltje dat heeft te maken met afstand vanaf achterzijde voertuig en afstand achterzijde uitstekende delen tov de achteras.

Nmm draait de haak om een zeer stevig scharnierpunt dat de zijwaartse krachten opneemt. De cylinders nemen geen zijwaartse krachten op. Dat is het geval tijdens alle standen van de haak.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Laten we het bij deze inzet houden...nieuw topic openen staat vrij.  O0