Discussie over legitimatiebewijs en toegangspasjes

Auteur Topic: Discussie over legitimatiebewijs en toegangspasjes  (gelezen 36068 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #20 Gepost op: 2 november 2013, 15:57:55
Er gaan veel verhalen de rondte over de nieuwe legitimatiebewijzen, misschien leuk om hier een apart topic aan te wijden?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 3 november 2013, 12:19:41
Citaat van: silque link=msg=1216396 date=1383404275
Er gaan veel verhalen de rondte over de nieuwe legitimatiebewijzen, misschien leuk om hier een apart topic aan te wijden?

Je hebt de aanzet zelf al eerder gegeven ;)
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=42626.msg1202466#msg1202466

Misschien even een verzoekje indienen voor afsplitsing.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #22 Gepost op: 3 november 2013, 16:40:27
Het eerste wat mij eigenlijk opviel: Waarom bestaan er 2! pasjes?
De ene is een geplastificeerd stukje op maat geknipte A4 met een foto, je naam en je dienstnummer, afijn, je legitimatie.
En de tweede is een leeg wit toegangspasje.
Waarom printen we die legitimatie niet gewoon op een RFID pas? Dan heb je er maar eentje nodig en die verschaft gelijk toegang.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geďnteresseerd in


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #23 Gepost op: 3 november 2013, 16:41:44
Citaat van: silque link=msg=1216396 date=1383404275
Er gaan veel verhalen de rondte over de nieuwe legitimatiebewijzen, misschien leuk om hier een apart topic aan te wijden?
Zeker leuk! (ik neem aan dat dat dit topic nu is?) Als we die dingen mogen gaan gebruiken om mee te reizen, het is niet professioneel van me, maar dat zou ik wel ontzettend cool vinden :p
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geďnteresseerd in


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #24 Gepost op: 3 november 2013, 17:11:01
Citaat van: kaasje link=msg=1215788 date=1383209059
Tell me more, tell me moooore!

Wat de vrouw van MinV&J mij vertelde via de mail was dat het een toegangspas word met RFID, dat het ook een identificatiebewijs (!) word (dus ID náást legitimatie), een betaalpas voor intern gebruik (denk aan de kantine), een loginpas voor de computers & printers en dat het ontwerp vrijwel gelijk zal worden aan die van de huidige defensiepas, althans dat is waar ze nu bij de eerste concepten vanuit zouden gaan. Foto's had ze niet, beoogde invoertijdsspanne zou rond 2015 zijn.

Hij word gelijkmatig ontwikkeld met de "Defensiepas"  waarvan hieronder een klein voorbeeldje te zien is:

http://www.defensie.nl/dmo/ivent/in_praktijk/defensiepas/


Aangezien de vrouw bewust naar m'n werkmail gemaild heeft ga ik haar niet quoten uit privacy overwegingen.


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #25 Gepost op: 3 november 2013, 17:21:39
Citaat van: Venture link=msg=1216788 date=1383495061
Wat de vrouw van MinV&J mij vertelde via de mail was dat het een toegangspas word met RFID, dat het ook een identificatiebewijs (!) word (dus ID náást legitimatie), een betaalpas voor intern gebruik (denk aan de kantine), een loginpas voor de computers & printers en dat het ontwerp vrijwel gelijk zal worden aan die van de huidige defensiepas, althans dat is waar ze nu bij de eerste concepten vanuit zouden gaan. Foto's had ze niet, beoogde invoertijdsspanne zou rond 2015 zijn.

Dit zou geniaal zijn!
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geďnteresseerd in


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #26 Gepost op: 3 november 2013, 17:32:03
Betalen via de pas? Dus dan wordt het direct van mn salaris afgeschreven ofzo? En het idee dat we konden 'reizen' met de pas is dus komen te vervallen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 3 november 2013, 17:33:49
Citaat van: BartK link=msg=1216771 date=1383493227
Het eerste wat mij eigenlijk opviel: Waarom bestaan er 2! pasjes?
Waarom printen we die legitimatie niet gewoon op een RFID pas? Dan heb je er maar eentje nodig en die verschaft gelijk toegang.

Ik heb ook twee pasjes. Een geplastificeerd stukje papier met een foto en echtheidskenmerk en een full-color  deurenpas (met foto). De deurenpas is voor interne identificatie maar ziet er zo ''echt'' uit dat de burger geen verschil opmerkt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #28 Gepost op: 3 november 2013, 17:40:46
Ik heb er drie. Een legetimatiebewijs, een interne toegangspas en een toegangspas voor school.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #29 Gepost op: 3 november 2013, 17:52:39
Citaat van: Venture link=msg=1216788 date=1383495061
Wat de vrouw van MinV&J mij vertelde via de mail was dat het een toegangspas word met RFID, dat het ook een identificatiebewijs (!) word (dus ID náást legitimatie), een betaalpas voor intern gebruik (denk aan de kantine), een loginpas voor de computers & printers en dat het ontwerp vrijwel gelijk zal worden aan die van de huidige defensiepas, althans dat is waar ze nu bij de eerste concepten vanuit zouden gaan. Foto's had ze niet, beoogde invoertijdsspanne zou rond 2015 zijn.

Op zich een heel mooi idee. Het is alleen te hopen dat de uitgifte van dergelijke passen snel gaat. Wanneer een agent een pas kwijtraakt of de pas gaat om wat voor reden dan ook stuk, dan kan de agent bijna niets meer, en dan moet het geen weken duren alvorens een nieuwe pas is gemaakt.