Discussie over legitimatiebewijs en toegangspasjes

Auteur Topic: Discussie over legitimatiebewijs en toegangspasjes  (gelezen 35934 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #50 Gepost op: 4 november 2013, 15:21:35
Citaat van: silque link=msg=1216971 date=1383557075
Overigens moet je ook niet verwachten dat je dmv de pas zomaar de pc in kan, ik zal speciaal voor jou niet zeggen waar, maar er wordt al gewerkt met zoiets en daarbij moet je altijd nog je eigen password intypen.

Op zo'n reactie kon ik natuurlijk wachten. :)
Het gaat er niet alleen om "of iets absoluut geheim te houden is", maar of je als werknemer dit soort details op een publiek internet forum moet gaan bespreken. Zeker met een opmerking dat de informatie uit een interne mail komt....

Maar ik ken inderdaad het beleid van de Politie, en Overheid niet. Wel verbaas ik me al langer over de hoeveelheid informatie die er bijv over de Rijkspas rondslingert.
Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt zou het ondenkbaar zijn dat zulke informatie gewoon gedeeld mag worden.

Dit is ook het laatste wat ik er over ga zeggen, want het is niet mijn bedoeling om een principes discussie te voeren in dit topic, wat over Legitimatie en toegangspasjes ging. Het is tenslotte een forum voor Hulpverleners, en niet voor Informatie en Security vraagstukken . :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #51 Gepost op: 4 november 2013, 15:30:09
Joost en Kaasje, beide jullie opmerkingen herken ik, een tijdje geleden heb ik het veiligheidsonderzoek gehad. Ik vroeg naar legitimatie vond dat pasje er maar raar uitzien. Net alsof hij een pasje geprint had en zelf even geplastificeerd..  ???

Ik vind het in ieder geval goed dat er ontwikkelingen zijn en dat er wordt gekeken naar een andere manier. :)
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #52 Gepost op: 14 augustus 2014, 11:32:35
Nog enig nieuws over de ontwikkelingen van een nieuw politielegitmatiebewijs? Zoals eerder besproken is het "kartonnen" pappiertje echt aan vervanging toe en moet er een pas komen met  (beveiliging) kenmerken. Rijbewijzen, Identieteitsbewijzen etc. hebben al ontwkkeling doorgemaakt maar bij de politie wordt het ook nodig tijd voor een nieuwe pas.
 ^-^ ^-^


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #53 Gepost op: 14 augustus 2014, 11:46:49
Men zou een voorbeeld kunnen nemen aan de Amerikaanse Badge en legitimatie. Daar is geen twijfel over...


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #54 Gepost op: 14 augustus 2014, 12:06:59
Maar nog niets nieuws onder de zon m.b.t dit onderwerp begrijp ik. :-\


Marcel

  • Directiechauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #55 Gepost op: 14 augustus 2014, 13:33:55
Je kunt een pasje nog zo veilig en mooi maken als je wilt maar een gemiddelde burger zou een valse niet herkennen.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #56 Gepost op: 14 augustus 2014, 16:52:41
Heb laatst een nieuwe gekregen met de eenheidsnaam en dit was gewoon dezelfde als eerst. Alleen was de tekst nu gedrukt ipv met een typemachine.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #57 Gepost op: 15 augustus 2014, 13:21:04
Citaat van: Matth link=msg=1289474 date=1408027961
Heb laatst een nieuwe gekregen met de eenheidsnaam en dit was gewoon dezelfde als eerst. Alleen was de tekst nu gedrukt ipv met een typemachine.
Bij mij hebben ze juist niets in gevuld op de regioplek.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #58 Gepost op: 15 augustus 2014, 14:19:59
Het wordt echt tijd voor een nieuwe. In ieder geval eentje die minder fraudegevoelig is en van steviger materiaal.

De huidge legitimatiebewijs lijkt wel een pasje van de bibliotheek of videotheek op de hoek. ;D :P
"Waakzaam & Dienstbaar"


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #59 Gepost op: 15 augustus 2014, 14:38:08
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1289615 date=1408105199
Het wordt echt tijd voor een nieuwe. In ieder geval eentje die minder fraudegevoelig is en van steviger materiaal.

De huidge legitimatiebewijs lijkt wel een pasje van de bibliotheek of videotheek op de hoek. ;D :P

Zelfs die zien er vaak beter uit.