"Meer blauw op de Politieacademie"

Auteur Topic: "Meer blauw op de Politieacademie"  (gelezen 3868 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Gepost op: 3 november 2013, 16:30:19
De Politieacademie is de laatste maanden (jaren?) regelmatig in het nieuws geweest met bestuurlijke problemen, tegenvallende resultaten, kleine cq grotere incidenten etc. Vandaag las ik een interview met academiedirecteur Leon Kuijs, waarin hij kort een aantal interessante punten aansnijdt over de organisatie en indirect ook de rest van de Nederlandse Politie. Bijvoorbeeld over management, leidinggevenden de straat op en de afstand tussen onderwijs en praktijk.

Voor de geïnteresseerden:
https://www.politieacademie.nl/overdepolitieacademie/nieuws/Paginas/Meer-blauw-op-de-Politieacademie.aspx

Citaat
Lees hier het interview met de nieuwe directeur van de Politieacademie, Leon Kuijs. Dit artikel is verschenen d.d. 19 oktober 2013 in de regionale krant De Stentor. Leon (als nieuwe directeur van de Politieacademie) legt in dit interview uit wat de opdracht van Opstelten is: de Politieacademie wat betreft organisatie en aansturing weer op poten zetten en de academie invoegen in de Nationale Politie.


Senior GGP / Oost-Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1 Gepost op: 3 november 2013, 17:34:39
Waarom toen wel en nu niet staat heel duidelijk uitgelegd op o.a. blackboard, kan me daar ook best in vinden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2 Gepost op: 3 november 2013, 17:47:17
Citaat van: silque link=msg=1216803 date=1383496479
Waarom toen wel en nu niet staat heel duidelijk uitgelegd op o.a. blackboard, kan me daar ook best in vinden.

Bedoel je het beleid omtrent wapenvrije gebouwen?
Dat vind ik inderdaad ook een prima ontwikkeling.  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3 Gepost op: 3 november 2013, 18:15:57
Jep, waarom het eerst wapenvrij was en nu niet meer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #4 Gepost op: 3 november 2013, 21:18:28
Vooral de termijnen voor docenten waar Kuijs het over heeft spreekt me aan. Docenten voor 3-5 jaar detacheren op de academie en daarna weer terug de praktijk in!

Er zitten nu veel te veel docenten die al 10-15 jaar of langer fulltime les geven en geen idee hebben wat er buiten allemaal gebeurt...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 3 november 2013, 21:43:16
Helaas zijn docenten wel meestal schaal 9 of hoger. Mensen op die schalen willen ook nog wel eens ver van de praktijk staan. De OVD/HOVJ komen nog wel veel buiten maar de gemiddelde groepschef van een willekeurige afdeling al een stuk minder...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6 Gepost op: 4 november 2013, 10:26:10
Eens, al lijkt bij ons de trend steeds meer te worden dat docenten minimaal een dienst per periode in de regio werken als Hovj. Het verplicht RTGP toetsen vind ik dus een goede zaak!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.