Hoe lang duurt een AED opleiding

Auteur Topic: Hoe lang duurt een AED opleiding  (gelezen 5205 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2005, 19:04:36
Mits mensen dan wel recent een EH of reanimatie hebben gehaald. Onze ervaring dat je met echte leken die nog nooit iets met EH/reanimatie hebben gedaan toch wel zo'n 6 uur bezig bent.

NRR schrijft 3 uur voor, Medic First Aid 4 uur (mits bovengenoemde vooropleidng).

Gr.

Ik weet dat het slecht is voor de handel, maar zou dan niet eerst reanimatie goed aan moeten leren en later de AED toevoegen ?
Jeroen



Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2005, 23:44:19
Bij onze afdeling hebben we allemaal EHBO en Reanimatie. Toen we de AED cursus  gingen volgen heeft onze instructeur geeist dat iedereen die op cursus komt het reanimatie protocol uit zijn hoofd kent.
Neem van mij aan veel mensen die eens per jaar hun reanimatie bijhouden weten het niet !!

Een avond hebben we besteed aan diverse types en handelingen. En een avond aan het "examen".

Van  uit de afdeling was ook de eis dat we na drie maanden een herhaling zouden doen en ook die met goed gevolg moesten  doorlopen eer we met  de AED mochten werken tijdens diensten.

Het lijkt als of dit allemaal veel tijd kost maar herhaling van handelingen daar gaat het om.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2005, 09:21:20
ach, met een jaartje is het geintegreerd in elke Eerste hulp opleiding...


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2005, 23:14:17
ach, met een jaartje is het geintegreerd in elke Eerste hulp opleiding...


Laten we dat hopen. Er is lang genoeg getreuzeld in ehbo-land.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


ave

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 juni 2005, 12:59:12
Hoe lang een AED training duurd is afhankelijk van verschillende factoren en van je vooropleiding etc..

.

Alle AED trainingen die we geven zowel van DAN, ERC, Medic First Aid, of met onze eigen leermiddelen worden gecertificeerd ook via de Nederlandse Reanimatie Raad


DAN, ERC Medic First AID.?

zijn dit internationale ceriviceringen of zo?


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #15 Gepost op: 2 juni 2005, 14:47:45
Ja Medic First Aid, is een internationale erkende certificering voor Eerse Hulp opleiding en hebben ook een door de ERC, en NRR erkende AED opleiding

DAN heeft aanvullende opleiding voor zuurstof eerste hulp  en een AED opleiding die specifiek gericht is op natte omgevingen., geheel conform de ERC en NRR richtlijnen.

Sommige aanbieders kunnen deze opleiding ook certificeren met een NRR certificaat..