Even een papiertje uit de auto gooien.. Bekeuren jullie daarvoor?

Auteur Topic: Even een papiertje uit de auto gooien.. Bekeuren jullie daarvoor?  (gelezen 15684 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2014, 03:35:06
Hmm.. Nooit bij nagedacht eigenlijk.. ik keek altijd even in mijn achteruitkijkspiegel of er geen weggebruiker achter mij zat en dan vind ik een klein peukie niet echt erg.. ( zelf nooit over nagedacht). Op straat sigarettenpeuken gooien, nja of netjes in de begroeiing is toch al jaren gebruikelijk? Behalve in Singapore.. weet dat het daar strafbaar is;)

Maargoed, als het kan gooi ik m ook vaak in een asbak. Ben alleen soms bang voor prullenbakken.

Heb ook nooit iemand gehoord dat hij bekeurd is voor een peukje uit de auto gooien.. Denk dat het belangrijker is de McDonalds tassen en blikken (die blikken vooral die niet afbreekbaar zijn) aangepakt worden.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #11 Gepost op: 8 januari 2014, 11:49:43
Als burger erger ik me kapot aan achteloos weggegooide sigaretten peuken. Het is voor mij net zo asociaal en egocentrisch als het gewoon weggooien van je kauwgum of ander klein afval.  
Het uit een auto gooien begrijp ik ook niet. Zit er geen asbak in je auto? Zorg dan gewoon voor wat anders waar je je peuk in kan doen. En anders rook je maar even niet  >:D

http://www.laatjepeuknietalleen.nl/ (Let wel, mede opgezet door een sigaretten fabrikant..)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #12 Gepost op: 8 januari 2014, 12:30:07
Dit inderdaad. Je gooit niets klakkeloos zomaar weg, ook een kauwgom of een peuk niet. Om er voor te schrijven ligt maar net aan de situatie maar ik kan het mij voorstellen.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #13 Gepost op: 8 januari 2014, 14:24:49
Of asbak legen voor het rode verkeerslicht, gewoon  volle mep teveel moeite om dit thuis te legen.
Bij instappen begint de inzet.


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #14 Gepost op: 8 januari 2014, 19:28:53
Hmmm... Toch maar even opgezocht.. Filters zijn NIET biodegradable.. Dat wist ik niet.. Ik dacht dat het t zelfde was als bijvoorbeeld een appel in het groen deponeren.

Zal het niet meer doen O0

En kijk.. daar is niet eens een bekeuring voor nodig ^-^


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2014, 00:33:18

Zal het niet meer doen O0

En kijk.. daar is niet eens een bekeuring voor nodig ^-^

Kudos! :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2014, 00:54:25
Citaat van: BartK link=msg=1221062 date=1384803307
Stond vandaag op het station van een verder niet nader te noemen stad (niet in uniform uiteraard), staat er een jongen naast me heel rustig een A4-tje te verscheuren en de stukjes papier op het spoor te gooien.

Dat is niet één stuk afval en mag je dan toch schrijven als feitcode H025?  >:D

Maar alle gekkigheid op een stokje, die gast stond voor een prullenbak en gooit z'n troep op straat. Ronduit asociaal.

In uniform of niet, had ik hem toch echt even aangesproken waar (de piep) hij mee bezig is  ???