Verdiensten vrijwillige brandweer en bij kazernering van vrijwilligers

Auteur Topic: Verdiensten vrijwillige brandweer en bij kazernering van vrijwilligers  (gelezen 12920 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ik85

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Het zit al jaren in mijn hoofd om brandweer te gaan worden

Echter heb ik hier nog een aantal vragen over waar ik niet uit komt

1) wat verdient een vrijwillige brandweer op maand bassis ongeveer?
2) waar is dit op gebaseerd? onkosten etc?
3) wat is het bedrag wat je voor de belasting mag houden (ik meen ergens 150 per maand?)

alvast bedankt voor de antworden




Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2013, 10:59:10
Begin bij de basis:
VRIJWILLIGE brandweer, het moet in je zitten om mensen te helpen en op onmogelijke tijden aan de bak te moeten. De bereidheid om in situaties te komen waar een ander mensen van wegloopt. Ja het is een stoere, leuke hobby...Maar wat veel "jonkies" vergeten, het is niet lang leve de lol. De binding en humor zijn van levensbelang om, om te kunnen gaan met de soms heftige zaken die je ziet. (is ongeacht VG of Beroeps).

Als geld je drijfveer is, doe het dan maar niet....Ga dan vakkenvullen bij de lokale Appie Hein

Zoals een collega ooit mooi zei: Mijn baas moet mijn salaris betalen voor mijn boterham en de kaas. De brandweer zorgt ervoor dat er soms hagelslag op kan.

(Zoals de reactie hierboven) inhoudelijk kan je deze informatie gewoon op het internet vinden
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


ik85

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #3 Gepost op: 6 november 2013, 11:05:31
De schema´s heb ik al ingekeken echter is het me nu niet duidelijk hoeveel percentage naar de belastingdienst moet?


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #4 Gepost op: 6 november 2013, 12:33:51
De vrijwillige brandweer word gewoon gezien als een parttime baan. Dus je betaald hier het gewone tarief over.
Dus als je al een gewone fulltime baan heb dan is dat je 1ste inkomem. En dan zou de brandweer gezien worden als je 2de inkomen en dat is dacht ik even uit mijn hoofd 48% belasting maar dit weet ik niet precies.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 6 november 2013, 12:39:33
Als je niet teveel trainingen en inzetten hebt is er fiscaal voordeel te halen: http://www.belastingdienst.nl
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #6 Gepost op: 6 november 2013, 12:45:42
Citaat van: timo link=msg=1217555 date=1383737631
De vrijwillige brandweer word gewoon gezien als een parttime baan. Dus je betaald hier het gewone tarief over.
Dus als je al een gewone fulltime baan heb dan is dat je 1ste inkomem. En dan zou de brandweer gezien worden als je 2de inkomen en dat is dacht ik even uit mijn hoofd 48% belasting maar dit weet ik niet precies.
ik zou dat maar op 52% houden, anders kom je elk jaar weer van een koude kermis thuis na aangifte. :-X :( :'(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #7 Gepost op: 6 november 2013, 13:27:30
Citaat van: ik85 link=msg=1217525 date=1383731223
Het zit al jaren in mijn hoofd om brandweer te gaan worden

Echter heb ik hier nog een aantal vragen over waar ik niet uit komt

1) wat verdient een vrijwillige brandweer op maand bassis ongeveer?
2) waar is dit op gebaseerd? onkosten etc?
3) wat is het bedrag wat je voor de belasting mag houden (ik meen ergens 150 per maand?)

alvast bedankt voor de antworden
1. Dat hangt van je rang  af en je veiligheidsregio, zitten wat verschillen in per
 regio.
2. Dat is gebaseerd op een vaste jaarvergoeding, aantal uitrukken, piket of wachtregelingen, oefenuren en cursusgeld.
3. Dat hangt dus af van je inkomsten, het verschilt per maand.

Ik krijg een beetje de indruk dat je het mee r ziet als extratje naast je hoofdinkomsten. Ik kan je zeggen dat je er best wel wat aan over houd, maar daar tegenover staat wel dat je er soms veel voor moet doen en soms ook moet laten. Laat je eerst goed voorlichten over de lusten maar vooral de lasten.  Die vergoeding komt er gewoon bij.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 6 november 2013, 16:43:41
Citaat van: ik85 link=msg=1217525 date=1383731223
Het zit al jaren in mijn hoofd om brandweer te gaan worden

Echter heb ik hier nog een aantal vragen over waar ik niet uit komt

1) wat verdient een vrijwillige brandweer op maand bassis ongeveer?
2) waar is dit op gebaseerd? onkosten etc?
3) wat is het bedrag wat je voor de belasting mag houden (ik meen ergens 150 per maand?)

alvast bedankt voor de antworden
Zoals mijn voorgangers al melden, is het een en ander gebasseerd op je oefenavonden, opleidingsavonden en uitrukken. En is het meer een vergoeding, en zeker geen vetpot er maandelijks rond van komen bv gaat je zeker niet lukken.
Als het goed geregeld is regelt de veiligheidsregio alles rond de belastingen en zorgen zij dus voor de juiste belastingafdracht, vandaar dat je er niet van rond kunt komen.
De vergoedingen die ik krijg zetten we op een aparte rekening om er mee te kunnen sparen.

Ik geef je 1 ding mee. Doe je het voor het geld kun je zoals al eerder is verteld beter gaan vakken vullen in een supermarkt of een krantenbaan zoeken. De brandweer moet wel in je zitten als een passie. Ja je maakt best wel spannende uitrukken mee, maar ook een paar maal per nacht je nest uit voor een automatisch brandalarm hoort er ook bij.
Ook een persoon van een boom schrapen en vervolgens in een lijkenzak moeten stoppen hoort er ook bij. Of na een brand iets wat lijkt op een stoffelijk overschot moeten gaan bergen hoort er ook bij. Vandaar ook dat het een absolute must is dat je thuisfront er voor de volle 100% achter moet staan. De pieper gaat op de gekste momenten, ook op momenten dat het niet uit komt. Denk dus goed na.....


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2015, 14:20:49
p2kflex
10:19:41 21-02-15GROUP-11 ONGEVAL LETSEL (BEKNELLING) VENRAYSEWEG HORS 3233 3271
1001623BRW Limburg-Noord (Horst aan de Maas) (?)
1001624BRW Limburg-Noord (Horst aan de Maas) (Bevelvoerder)
1001621BRW Limburg-Noord (Horst aan de Maas) (Blusploeg 1)
1001622BRW Limburg-Noord (Horst aan de Maas) (Blusploeg 2)
1001459BRW Limburg-Noord (Horst aan de Maas) (Dienstwisselcode)
1001638BRW Limburg-Noord (Venlo) (Chauffeurs)
1001882BRW Limburg-Noord (Venlo) (Kazernealarm)
1001787BRW Veiligheidsregio Limburg-Noord (OvD Venlo)


Weet iemand of de 23-3233 TS Venlo tijdelijk in Horst staat, gezien de gealarmeerde blusploeg en de gealarmeerde TS.

Citaat van: Alwin link=msg=1332177 date=1424449055
Overdag zitten er beroeps op de kazerne. Maar vanaf 18.00 draaien er vrijwilligers dienst deze komen niet alleen van Almelo maar ook van andere Twentse korpsen. In het weekend worden er 24 uurs diensten gedraaid door de vrijwilligers. Mocht de inzet van de 2de Ts die op Centrum staat ook nodig zijn dan word hiervoor een 2de ploeg vrijwilligers opgeroepen.

De posten Noord en Zuid zijn niet meer in gebruik.

Ik ben benieuwd hoe het zit met de betaling (vergoeding) van de vrijwilligers als deze op de kazerne aanwezig zijn, dus tijdens de nachtdienst of 24-uurs weekenddienst. Weet iemand daar meet van?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.