Verdiensten vrijwillige brandweer en bij kazernering van vrijwilligers

Auteur Topic: Verdiensten vrijwillige brandweer en bij kazernering van vrijwilligers  (gelezen 12959 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2015, 15:36:23
Citaat van: honderd link=msg=1332364 date=1424524849
Ik ben benieuwd hoe het zit met de betaling (vergoeding) van de vrijwilligers als deze op de kazerne aanwezig zijn, dus tijdens de nachtdienst of 24-uurs weekenddienst. Weet iemand daar meet van?

Overigens is dit niets nieuws hoor, gebeurt door het hele land. Misschien niet in elke regio, maar da's wat anders...


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #12 Gepost op: 21 februari 2015, 15:47:54
Citaat van: DiNozzo link=msg=1332370 date=1424526796
Dat is gewoon op internet te vinden: http://www.car-uwo.nl/onderwerpenindex/brandweervrijwilligers/vergoedingen/salarismutaties-en-vergoedingentabellen

Nou, mooi niet dus.. Vandaar mijn vraag. Ik ben benieuwd naar de vergoedingsregeling. Blijkbaar goedkoper dan beroeps (anders hadden die er wel gezeten). En hoe zit het met reiskosten, gezien het nieuwsbericht meldt dat de vrijwilligers van verschillende Twentse posten komen. En dan niet specifiek deze vergoedingsregeling, maar over het algemeen. De regeling en verschillen hiertussen van posten door heel Nederland (zoals ik uit het antwoord hierboven vernomen heb), scheelt het zoveel in kosten om vrijwilligers of beroeps 's nachts te kazerneren?

De vrijwilliger ontvangt voor langdurige aanwezigheid de vergoeding uit kolom vijf van de vergoedingstabel uit bijlage IIb van de CAR-UWO. Het gaat hierbij om activiteiten die meer dan vijf uur tijd in beslag nemen, zoals oefenen in het buitenland. Alleen de uren waarop daadwerkelijk werkzaamheden worden verricht tellen hierbij mee. Als de werktijd wordt onderbroken door een korte pauze, dan wordt dit niet gezien als de aanvang van een nieuwe periode. Reistijd wordt niet vergoed en telt ook niet mee bij de berekening van het aantal uren. Als er lokaal gewerkt wordt met kazerneringsdiensten, moet hiervoor een lokale vergoedingsregeling worden opgesteld. Artikel 19:17 geldt niet voor deze diensten.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2015, 15:55:12
Citaat van: Hunter link=msg=1332376 date=1424529383
Overigens is dit niets nieuws hoor, gebeurt door het hele land. Misschien niet in elke regio, maar da's wat anders...

Meestal in gemeenten grofweg tussen de 40.0000 en 90.000 inwoners. Net te groot voor vrijwilligers en net te klein voor beroeps.