Acht agenten gewond bij voetbalrellen rond wedstrijd Ajax-Celtic - Amsterdam 06-11-2013

Auteur Topic: Acht agenten gewond bij voetbalrellen rond wedstrijd Ajax-Celtic - Amsterdam 06-11-2013  (gelezen 19935 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: thetwin84 link=msg=1218047 date=1383842765
Vanmiddag had ik het er met iemand over dat ik het raar vind dat tegenwoordig de politie gericht schiet.
Vroeger moest men op de benen schieten en tegenwoordig vallen er regelmatig doden door politiekogels.
Een schot op de benen is niet gericht? Dat was zeker altijd op goed geluk ofzo?  ::)

Je standpunt snijd verder ook geen hout, maar dat laat ik maar voor wat het is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: StijnC link=msg=1218046 date=1383842362
Liggen er eigenlijk speciale banden op die busjes? Met al dat glas en rommel...

ME busjes zijn aardig aangepast, tot de uitlaat aan toe  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: elvin link=msg=1217951 date=1383826229

een celtic supporter probeerde te vluchten voor een ME er, domme zet, viel 5 meter later en kreeg 3 ME ers bovenop zich. meer foto's op mn site www.elvinhfotografie.tk
https://www.youtube.com/watch?v=bLK6rspPk8s
ledgrow1


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Citaat van: Tony-cc link=msg=1218044 date=1383841373
Zoals ik ook al vermelde in andere topic; Las ergens dat het om dezelfde persoon zou gaan als op deze foto..!?  (Wat het overigens niet goed praat...)

Weet niet of het dezelfde is. Die foto is een moment opname, ziet er inderdaad heftig uit, maar pas als je de context weet kun je er waarde aan hechten naar mijn mening. Even in de speculaasmodus: "VD geeft maximaal verzet en moet onder controle gebracht worden omdat ze snel weg moeten. Dit is even een schop in de maag om dmv deze pijnprikkel het verzet te breken."

Zelfde als in een van de filmpjes van een actie bij het monument. Daar zie je dat een AE'er iemand wegslaat met wat klappen. Als je verder kijkt zie je op de grond nog 2 hooligans vechten en 1 VD aangehouden worden. Ziet er heftig uit, maar wat als het 3 man was die zich op een 4e stortten? Dan heb je in ieder geval 1 weg, 1 aangehouden en kun je je richten op de 2 op de grond.

Ja, de AE gebruikt veel geweld, maar dat is meestal kort en heftig om te voorkomen dat er daarna nog meer geweld plaats vindt. Vergeet niet dat ze midden tussen "de vijand" staan en zich vaak letterlijk een weg eruit moeten vechten, met een aangehouden verdachte.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: elvin link=msg=1217994 date=1383833502
heb jen het over mijn foto's? zoja, er werden 3 jongens gefouilleerd, 1 wou vluchten

Nee, sorry ik had het over de videobeelden die ik eerst in mijn post had gelinkt, maar toen veranderd omdat ze al geplaatst waren....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Citaat van: Sylvester link=msg=1218053 date=1383844592
http://www.youtube.com/watch?v=bLK6rspPk8s
ledgrow1

grappig, ik ben die jongen met zn camera met blauwe vest
Vrijwillige brandweer


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Citaat van: zwelgje link=msg=1217972 date=1383829278

Een avond eerder vielen Ajax Hooligans al een cafe met Celtic Supporters aan:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6570491/e24d2da2/ajax_hoolies_breken_020_af.html

Beelden vanuit het cameratoezicht zo op internet?


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
En om het nog chaotischer te maken: Hare Majesteit was op het paleis en daarna 100m verderop in een partytent hier op het Beursplein 5.
Hulde aan de Amsterdamse dienders  ;)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Celtic Football Club Statement
By: Newsroom Staff on 07 Nov, 2013 18:07
CELTIC Football Club is currently investigating events in Amsterdam last night (Wednesday).
 
We have been informed that there are five individuals detained in Holland. We are not clear if they have any formal association with the Club, however, we will be liaising with the local authorities in Amsterdam, our own police and the British Consulate in order to fully understand events. We would stress that there is no excuse for any form of violent conduct.
 
In addition, we have received numerous complaints from Celtic supporters in relation to their treatment in Amsterdam, which we will also investigate fully.
 
There is no question that Celtic supporters have been subjected to a high degree of provocation. Last week, our supporters were the target of missiles being thrown from Ajax supporters at Celtic Park, a night where 300 seats were damaged within the stadium.
 
This was followed up by an organised attack on a group of Celtic supporters in Amsterdam on Tuesday, the night before the match. We have also received numerous individual reports of other attacks on our fans.
 
The Celtic travelling support has a magnificent reputation across Europe and our fans have visited major European cities over many years without incident. Once again the overwhelming majority of our supporters behaved impeccably.

Bron: http://www.celticfc.net/newsstory?item=4847


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
De relschoppers die een bekeuring krijgen, betalen maximaal 500 euro.
Van de achttien Schotse relschoppers die vandaag nog achter slot en grendel zaten, worden er morgen zes voorgeleid op verdenking van openlijke geweldpleging.
Twaalf zijn heengezonden na betaling van een 'behoorlijke bekeuring', aldus de politie. De bekeuring loopt op tot maximaal 500 euro.
De Dam veranderde gisteren in een slagveld waarbij acht agenten gewond raakten. Eén raakte bewusteloos.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/114955/relschoppers-betalen-maximaal-500-euro