Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer

Auteur Topic: Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer  (gelezen 83053 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 6 november 2013, 19:51:33
Nieuwe keuring voor brandweermannen
Nieuwe keuring voor brandweermannen

TVGelderland
Gepubliceerd op 6 nov 2013
Nieuwe keuring voor brandweermannen


Samen sterk in de hulpverlening!


Kevin van Loon

  • Stagiair Brandweer Brabant-Noord
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2014, 11:18:22
Beste Leden,

Mijn naam is Kevin van Loon en ik ben momenteel stagiair bij Regio Brabant-Noord op de locatie Uden.
Mijn stage is ontstaan na de invoering van het huidige PPMO. Deze nieuwe manier van testen vergt vanzelfsprekend een andere aanpak dan voorheen. Het is een redelijk inspannende test en om deze reden is mijn opdracht ontstaan. Ik merk dat er een hoop mensen zijn die enigzins opkijken tegen het afleggen van deze test en het doel van mijn stageopdracht is dan ook om een trainingsprotocol te schrijven waarbij de focus ligt op de voorbereiding op het PPMO.

Ik ben van plan om brandweerspecifieke oefeningen te gaan implementeren in dit protocol om zodoende zoveel mogelijk praktijksituaties na te bootsen. Denk hierbij aan slangen dragen/strekken, slagbewegingen maken op een rubber oppervlak, traplopen in uitrusting enzovoorts. Deze activiteiten moeten te realiseren zijn binnen het terrein van de kazerne of in de vorm van een buitentraining en er dient gebruik gemaakt te worden van attributen die reeds op de kazerne aanwezig zijn. (Denk hierbij aan een deurforceerder welke dient als 'halter') Het gaat hier dus niet om een technische- maar puur om een fysieke training ter behoeven van het uithoudingsvermogen of/en kracht.