Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer

Auteur Topic: Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer  (gelezen 83020 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #120 Gepost op: 12 maart 2015, 18:18:53
Het valgevaar bestaat uit de combinatie van het gewicht van de uitrusting- en kledingstukken, het gewicht van de brandslangen en het dragen daarvan onder de armen

Ik ben natuurlijk maar een leek als het op dit soort dingen aan komt maar.....Is dit risico niet aanwezig bij elke trap waarop deze word uitgevoerd of heeft de Stairmaster daar een specifiek probleem naast waardoor het risico vergroot word?


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #121 Gepost op: 12 maart 2015, 18:23:43
Volgens mij is het gevaar op elke trap aanwezig. De stairmaster is voor je gevoel niet natuurlijk. Een gewone vaste trap ben je gewend. Wat ik me ook afvraag is of er een aanpassing waarbij je de leuningen kunt vasthouden. Dit is voor je gevoel een fijner idee.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #122 Gepost op: 13 maart 2015, 19:25:49
Update Stairmaster

13 maart 2015

Stairmaster

Op dinsdag 3 maart heeft de Inspectie SZW het gebruik van de Stairmaster als onderdeel van het PPMO stilgelegd. De inspanningen van Brandweer Nederland zijn er nu op gericht om met alle betrokken partijen zo snel mogelijk te zorgen voor een veilige test op de Stairmaster.

Benodigde maatregelen

De fabrikant van de Stairmaster zoekt momenteel naar oplossingen om het beknellingsgevaar dat door de Inspectie is geconstateerd, zo snel mogelijk te verhelpen. Het gaat om de mogelijkheid tot beknelling van de voet in de open ruimte tussen de wegdraaiende onderste trede en de rand van het bordes.