Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer

Auteur Topic: Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer  (gelezen 83037 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #160 Gepost op: 22 juni 2015, 19:06:16
Vandaag wordt er weer gekeurd in Nijmegen. Traplooptest in de slangentoren. Is er iemand die de test al gedaan heeft in deze toren? Zo ja, hoe is dit bevallen..


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #161 Gepost op: 25 juni 2015, 21:27:28
Zellf de test gedaan van de week. De trappen in de slangentoren zijn goed te doen. Je bent zo op 20 meter. Ik vind het in ieder geval vele malen beter dan de stairmaster.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #162 Gepost op: 1 december 2015, 03:39:07
Kleine kick hier.

Gisteren de PPMO gelopen voor MWB.

M.b.t. de Stairmaster / traplooptest, deze moesten we lopen met ademlucht en met een harnasje van 20 kg op het bovenlichaam.
Dus zonder 2 losse slangen.
If you can dream it, you can do it.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #163 Gepost op: 1 december 2015, 15:21:00
In oktober ook PPMO gelopen nog in trappenhuis, viel mij op dat zelfs de sportinstructeur ervan baalde dat die stairmaster terug zou komen hij vond het ook een onding.. verder realistische test die prima te doen is. Alleen wel f getraind op hurken lopen maar dat viel erg mee.
Moest wel lachen dat ik een onvoldoende kreeg omdat ik de 1e slang niet goed uitrolde  098uo ook de doc kon erom lachen...


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #164 Gepost op: 12 oktober 2016, 22:05:12
Nu de PPMO een tijdje draait ben ik als liefhebber van getalletjes erg benieuwd naar het percentage afkeuringen. Zijn er mensen op dit forum die officieel of in de wandelgangen iets gehoord hebben over slagingspercentages in hun regio en hoe daar op gereageerd wordt? Zien jullie verschillen tussen beroeps en vrijwilliger?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #165 Gepost op: 12 oktober 2016, 23:00:36
Getallen zijn mij niet bekend,  ik weet wel dat niet alle regio's er mee werken  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #166 Gepost op: 15 maart 2018, 14:16:38

brandweerfrl
Gepubliceerd op 15 mrt. 2018

Citaat
Je moet ’t maar even doen: de deur forceren, slang uitrollen en vervolgens met die slang op je rug in sneltreinvaart de ladder opklauteren. We bedoelen maar, niet voor niets dat onze brandweer fit moet zijn!  💪  💪        Met het PPMO, het preventieve gezondheidsonderzoek, wordt getoetst of een medewerker nog voldoet aan de functie-eisen.  👩‍🚒 Onze eigen Martijn Krol loodst jou in zijn vlog door de fitheidstest van brandweerpost Witmarsum. Go, go, go!
Samen sterk in de hulpverlening!