Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer

Auteur Topic: Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer  (gelezen 83611 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #60 Gepost op: 7 februari 2015, 18:53:48
Citaat van: Casco link=msg=1329284 date=1423327732
Ik ben ook benieuwd wat de arbeidsinspectie van deze traplooptest (stairmaster) vindt. Dit in verband met aansprakelijkheid in geval van een ongeval op dit apparaat.
Ik zou zeggen, doe een melding bij de arbeidsinspectie. Ben benieuwt wat ze zullen zeggen. ::)
Wat dat betreft moet er wel iets te zeuren blijven. Eerst werd er moord en brand geschreeuwd over de fietstest. Nu word er weer gezeurd over deze keuring. Lekker terug dan naar die fietstest, die echt niets toevoegt aan een keuring?


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #61 Gepost op: 7 februari 2015, 18:59:14
Er wordt toch hiet gezegd dat deze keuring niet goed is. Ik zou het eerder willen zien als opmerkingen ter verbetering.   8)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 7 februari 2015, 19:01:21
Waar ik me aan stoor is dat men hier begint over het niet vast kunnen houden van een leuning tijdens de traptest, en dan de arbeidsinspectie erbij begint te slepen. En in de praktijk en tijdens een oefening net zo braaf met 2 slangen onder de arm naar boven hobbelt. ::)


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #63 Gepost op: 7 februari 2015, 19:02:59
Inderdaad. Be baan is prima, maar de traplooptest kan verbeterd worden, lees veiliger. We lopen als brandweermannen ook niet elke dag een trap op met bepakking en slangen. Er staat ook ergens dat je ten alles-in-één een hand vrij moet hebben om een leuning vast te pakken. Het is maar een test. Repressief kun je afwijken van deze regels. Dat is duidelijk.


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #64 Gepost op: 7 februari 2015, 19:09:13
De test is prima. De baan dan. De traplooptest kan veiliger zodat meer mensen hiervoor slagen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #65 Gepost op: 7 februari 2015, 19:10:07
Tijdens de test staan er mensen om je heen ter beveiliging. En er wordt ook gezegd dat mocht het fout gaan je de slangen direct mag laten vallen. Ook hier geld dat je je zelf niet voorbij moet lopen. Zover ik weet mag je zelf het tempo bepalen wat je gaat lopen, als je die 100 treden in 2 minuten maar loopt.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #66 Gepost op: 7 februari 2015, 19:50:50
Ik zou het wel eens leuk vinden als de blauwe en de rode kant van test gaan wisselen. Agenten de PPMO en brandweer de FVT.

ik vind de PPMO er leuk uitzien, benieuwd hoe ik daar als blauwe op scoor! :)


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #67 Gepost op: 8 februari 2015, 08:04:57
En toch is het iets wat steeds terugkomt en eerlijk gezegd vond ik het ook niet echt prettig op die stairmaster omdat je echt in de lucht aan t lopen.bent voor je gevoel. Waarom niet een gewicht van 2 slangen in ene hand en met andere hand leuning. Test wordt er niet lichter of  zwaarder van maar wel een stuk prettiger voor de deelnemers
 En tuurlijk heb je dan weer mensen die roepen moet realistisch maar bij ons in de wagen liggen de slangen niet zo mooi getyrapt en een slachtoffer (pop van 80) kun je ook niet zo makkelijk aan n harnas slepen. Dus waarom passen ze dat niet gewoon aan zijn n.hoop mensen die huidige manier zo niet prettig vinden


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #68 Gepost op: 8 februari 2015, 08:59:08
Ik blijf het raar vinden. Er komen mensen niet door de keuring heen, en dan moet de test maar worden aangepast. Je kunt je dan ook gaan afvragen wat die mensen dan nog bij de brandweer doen.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #69 Gepost op: 8 februari 2015, 09:56:57
Nee hoor t gaat om de uitvoering want zoals ik al aangaf wordt hij er niet makkelijker op als je de leuning mag vasthouden. Wel logischer en veiliger. Want ik wil jou wwleens een stilstaande roltrap in het warenhuis op zien Rennen/ lopen 100 treden zonder de leuning aan te raken (is qua treden enige vergelijkbare trap) En laten we eerlijk zijn de test is al vaker aangepast... Want in het begin had de pop ook geen harnas om hem makkelijk vast te kunnen houden