Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer

Auteur Topic: Nieuwe fysieke keuring PPMO brandweer  (gelezen 83538 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #80 Gepost op: 8 februari 2015, 16:50:41
Deze teksten zijn allemaal niet nieuw voor mij. 30 jaar brandweerervaring. Ik weet hoe het PPMO werkt. Zelf ervaren en met goed resultaat afgelegd. Alleen valt het mij op dat je hoort dat veel mensen de stairmaster lastig vinden. Dit onderdeel zou anders kunnen bijvoorbeeld door zonder de slangen te gebruiken maar meer treden te laten lopen. Het blijft een momentopname.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #81 Gepost op: 8 februari 2015, 17:16:52
Citaat van: wjr307 link=msg=1329462 date=1423407368
Idem voor hand aan de grond bij de tunnel.

Dat lijkt me dan wel weer erg streng....ik ken genoeg brandweerlieden die de 2 meter benaderen en bijna met geen mogelijkheid onder die tunnel door kunnen komen. Volgens mij heeft een handje aan de grond ook weinig met 'wel of niet het vak kunnen uitoefenen' te maken; lichaamsbouw speelt daarin ook een belangrijke rol.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #82 Gepost op: 8 februari 2015, 17:21:49
Nou ik heb zelf de test gedaan en.ik kan je verzekeren dat dat zo is iig in onze regio en ze zijn er erg streng op!

En wat betreft die stairmaster vervang die slange door n balast die je om kunt hangen en sta toe dat de leuning gebruikt mag/ kan worden. Stuk veiliger en stabieler en prestatie wordt niet minder. Tenslotte moet je met ladderlopen onderdeel ook beide handen vrij hebben anders keuren ze t ook niet goed.


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #83 Gepost op: 8 februari 2015, 17:31:13
De oplossing lees aanpassing hoeft niet zo moeilijk te zijn zonder iets af te doen aan de test.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #84 Gepost op: 8 februari 2015, 17:54:26
Als we het dan toch over aanpassingen aan de traplooptest hebben, en met het oog op recente ontwikkelingen in een aantal veiligheidsregio's: Wat denken jullie ervan om deze test uit te voeren met een slangbundel in plaats van 2 aanvalsslangen?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #85 Gepost op: 8 februari 2015, 17:57:36
Kun je iets meer vertellen over recente ontwikkelingen in diverse regio's. Ik ben benieuwd.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #86 Gepost op: 8 februari 2015, 18:43:41
Citaat van: Casco link=msg=1329503 date=1423414656
Kun je iets meer vertellen over recente ontwikkelingen in diverse regio's. Ik ben benieuwd.

In dit topic vindt je het een en ander over die ontwikkelingen. :)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #87 Gepost op: 8 februari 2015, 18:49:44
Citaat van: honderd link=msg=1329502 date=1423414466
Als we het dan toch over aanpassingen aan de traplooptest hebben, en met het oog op recente ontwikkelingen in een aantal veiligheidsregio's: Wat denken jullie ervan om deze test uit te voeren met een slangbundel in plaats van 2 aanvalsslangen?



Je bedoelt die hd dgsl aanvalstassen? Dat zou inderdaad prima oplossing zijn hand vrij voor leuning en.je hoeft niet zo.op.je voeten te concentreren


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #88 Gepost op: 8 februari 2015, 19:23:45
Wat er ook nog bij komt kijken is dat de treden van de stairmaster ook niet erg diep zijn in verhouding tot de gemiddelde brandweerlaars. Misschien een aanpassing hiervan zou ook welkom zijn.


Casco

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #89 Gepost op: 8 februari 2015, 19:28:47
Dit om de stairmastertest veiliger te maken. Toestaan leuningen vast te houden. Gewicht op andere manier verdelen. Treden dieper. Het kan dan uiteindelijk een prima test zijn. Een gemiddeld trappenhuis heeft diepere treden dan de stairmaster. Hier loop je inderdaad met de aanvalspartner omhoog. Je aan een leuning vasthoudend.