GRIP 3 Twee doden, 1 gewonde na gijzeling in woning Zonnedauw - Reuver 07-11-2013

Auteur Topic: GRIP 3 Twee doden, 1 gewonde na gijzeling in woning Zonnedauw - Reuver 07-11-2013  (gelezen 42090 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Wat een verschrikkelijk drama  :'( Ik heb zelf ook een dochtertje van drie jaar, dan komt het nog wat dichterbij... Ik wens alle betrokkenen, familie, nabestaanden en hulpverleners heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Citaat van: thetwin84 link=msg=1218130 date=1383855856
Het is een zeer verdrietige zaak voor de familie van de overledenen...

Echter gaan nu de vraag komen, kon het AT niet eerder naar binnen gaan?
Waarom heeft de politie niet eerder ingesprongen?
Ik zag vanmorgen dat tegen 9 uur de trauma heli al werd opgeroepen.
Dus van zeer vroeg af aan is er al actie daar... waarom word er pas zo laat ingegrepen?
Hadden de 2 slachtoffers voorkomen kunnen worden?

de krantenkoppen zullen wel weer volgen en het nieuws zal zich er vast in bijten...
Waarom waarom waarom...
Vrij prematuur om nu al zo te reageren. Maar in de persconferentie zegt de politie dat ze goed contact hadden met de man, en dat de man in de loop van de ochtend milder en minder dreigend werd. Er was dus de verwachting dat het goed zou aflopen, de man had zelfs een deadline (12.30 uur) aangegeven wanneer hij en zijn dochtertje naar buiten zouden komen.


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Verschrikkelijk drama. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.  :'(

Citaat van: tomyboy link=msg=1218138 date=1383857506
Leden van het KMAR-AT draaien wat ik hoorde af en toe mee met de reguliere AT, ik dacht om ervaring op te doen, maar pin mij daar niet op vast ;)


Niet zozeer om ervaring op te doen als wel het personeelstekort binnen de politie AT's op te vangen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: cocktail link=msg=1218135 date=1383856483
Meen verder te zien dat de heren een Glock 17 dragen. Hebben "normale" AT's die ook?

Ja. Alle AT's zijn uitgerust met de Glock. De P5 vertoonde met zoveel schieturen teveel slijtage.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Citaat van: thetwin84 link=msg=1218130 date=1383855856
Echter gaan nu de vraag komen, kon het AT niet eerder naar binnen gaan?
Waarom heeft de politie niet eerder ingesprongen?
Ik zag vanmorgen dat tegen 9 uur de trauma heli al werd opgeroepen.
Dus van zeer vroeg af aan is er al actie daar... waarom word er pas zo laat ingegrepen?
Hadden de 2 slachtoffers voorkomen kunnen worden?

Wat ik uit de media c.q. de persconferentie heb begrepen, is dat:
1. de man dreigde zijn dochter en zichzelf van het leven te beroven als de politie de woning zou betreden;
2. de man de onderhandelaar(s) heeft gezegd dat hij om 12.30 uur naar buiten zou komen.
Ik denk dat dit twee essentiële elementen zijn die OM en politie hebben doen besluiten niet eerder de woning te betreden. Vervolgens is er vanaf 12.30 uur geen contact meer met de man.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Wat een vreselijk drama. Sterkte voor alle betrokkenen, hulpverleners en familie.

Mij valt op dat er zo veel foto's beschikbaar zijn gekomen waarop AE'ers, AT'ers en andere inzeteenheden zonder een blur duidelijk herkenbaar zijn.
Heeft dit nog gevolgen?
Ik snap dat in de hectiek er vele foto's geplaatst worden maar is het niet verstandiger om toch even voor het onherkenbare gekozen/gezorgd kan worden?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: voske83 link=msg=1218146 date=1383859053
Wat ik uit de media c.q. de persconferentie heb begrepen, is dat:
1. de man dreigde zijn dochter en zichzelf van het leven te beroven als de politie de woning zou betreden;
2. de man de onderhandelaar(s) heeft gezegd dat hij om 12.30 uur naar buiten zou komen.
Ik denk dat dit twee essentiële elementen zijn die OM en politie hebben doen besluiten niet eerder de woning te betreden. Vervolgens is er vanaf 12.30 uur geen contact meer met de man.

Ja precies dat is uit de media / perconf...
Maar er word nu onderzoek gedaan natuurlijk...
Dus ben wel nieuwsgierig wat daaruit komt
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Citaat van: DvdW link=msg=1218142 date=1383858560
Vrij prematuur om nu al zo te reageren. Maar in de persconferentie zegt de politie dat ze goed contact hadden met de man, en dat de man in de loop van de ochtend milder en minder dreigend werd. Er was dus de verwachting dat het goed zou aflopen, de man had zelfs een deadline (12.30 uur) aangegeven wanneer hij en zijn dochtertje naar buiten zouden komen.

12.30 zouden ze naar buiten komen, en pas rond 14.45 is de inval geweest, ruim 2 uur later dan de deadline.
Ik kan begrijpen dat dat vragen oproept, maar ik neem aan dat daar wel een goede reden voor is geweest!
Met Vriendelijke Groet.....


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Voor de eerdere lezers de leden van de BSB KMAR zijn herkenbaar aan het opschrift Police op hun vesten en idd draaien ze gewoon diensten mee.
Een tijd geleden moest hier in de stad een verdachte van een overval uit huis worden gehaald en was team Zuid niet inzetbaar toen is team Midden gekomen met 3 man de rest waren van de BSB.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Ik ben hier stil van. Zeker als aankomend vader :'(
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.