GRIP 3 Twee doden, 1 gewonde na gijzeling in woning Zonnedauw - Reuver 07-11-2013

Auteur Topic: GRIP 3 Twee doden, 1 gewonde na gijzeling in woning Zonnedauw - Reuver 07-11-2013  (gelezen 41755 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
p2kflex
10:45:23 07-11-13GROUP-4SIGMA bak ophalen
1001627BRW Limburg-Noord (Horst aan de Maas) (Bemanning HA/COH ploeg 2)
1001624BRW Limburg-Noord (Horst aan de Maas) (Bevelvoerder)
p2kflex
10:30:06 07-11-13-ALPHA-Opkomen verzorgingsgroep. Bellen MKB
1001889BRW Limburg-Noord (Lomm) (Verzorgingsgroep)
p2kflex
10:25:54 07-11-13-ALPHA-Opkomen kazerne
1001722BRW Limburg-Noord (Nederweert) (Verzorgingsunit)
If you can dream it, you can do it.


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Citaat van: Katje link=msg=1217897 date=1383817896
De inzet van Sigma kan ik niet helemaal plaatsen. Die worden toch opgeroepen in geval van een groot aantal slachtoffers? Verwacht men die dan?
Dit is nou scenariodenken. Men houdt rekening met van alles. SIGMA kan ook worden ingezet bij evacuatie of andere ondersteuning, niet alleen maar bij veel gewonden.


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
p2kflex
10:53:39 07-11-13GROUP-1Alleen BVD!!! bellen met het MKB - Spoed
1001549BRW Limburg-Noord (Lomm) (?)
1001547BRW Limburg-Noord (Lomm) (Blusploeg)
1001462BRW Limburg-Noord (Lomm) (Dienstwisselcode)
1001546BRW Limburg-Noord (Lomm) (Postalarm)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: rsc link=msg=1217899 date=1383818060
Dit is nou scenariodenken. Men houdt rekening met van alles. SIGMA kan ook worden ingezet bij evacuatie of andere ondersteuning, niet alleen maar bij veel gewonden.

L1 ‏@L1 1m
Huizen rondom de woning in #Reuver waar de schutter zich verschanst heeft zijn ontruimd. #schietincident

Daarom waarschijnlijk :-\
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
AS Media ‏@asmedianl 1m
Schietpartij midden op straat Zonnedauw #reuver Limburg Nieuws http://w2u.nl/N7522  pic.twitter.com/iuf6sFbIfU



Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Wat ook weer de SIGMA kan verklaren, men kan rekening houden met die school.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
De buurtbewoner die de gewonde vrouw in Reuver hielp, is ontsnapt aan de dood. Het pistool van de schutter functioneerde niet meer.

Buurman Roger van Schoote trok de vrouw zijn huis binnen, nadat zij was neergeschoten. De schutter keerde terug en richtte zijn pistool op de buurman. "Ik schiet je kapot, riep hij", aldus Van Schoote.

"Maar zijn wapen haperde. Dus hij begon door te laden. En toen ben ik heel snel naar binnen gegaan, met die mevrouw natuurlijk. Daar heb ik eerste hulp toegepast."

Toen Van Schoote de vrouw stabiliseerde, bleef de schutter voor de deur staan. "We lagen plat op de grond. Toen zag ik dat de schutter zich terugtrok. De vrouw is afgevoerd. Ze was behoorlijk gewond en bloedde. Ze had in ieder geval een schotwond aan haar been, voor zover ik dat kon zien".
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Annelinde

  • Beveiliging, BHV, EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 286
  • Beveiliging
Aanleiding schietpartij Reuver ligt in relationele sfeer
De aanleiding van de schietpartij in Reuver lijkt een ruzie in de relationele sfeer.

Een ooggetuige zag dat een vrouw en een man worstelden met een kind. De gewapende man schoot de vrouw neer en riep "Ik schiet je kapot", aldus buurman Roger van Schoote.

Toen de man de vrouw had neergeschoten trok hij het kind mee. "Je krijgt het kind nooit meer te zien", zei de schutter tegen de gewonde vrouw, aldus Van Schoote.

De politie verklaart op dit moment nog geen duidelijkheid te hebben over de identiteit van de schutter en de aanleiding van de schietpartij. De politie kan ook niet bevestigen of het meegenomen kind in het huis zit met de schutter. Dat huis is op dit moment omsingeld door politie. De gewapende man zit nog binnen.

Bron: http://www.l1.nl/nieuws/232313-aanleiding-schietpartij-reuver-ligt-relationele-sfeer


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
http://www.nu.nl/binnenland/3622176/mogelijk-gijzeling-schietpartij-in-limburg.html
Volgens dit bericht is ook een AT ter plaatse en houdt de heli de omgeving in het oog.
Jakkes, kan ik de visite aan vriend die 2 straten verder woont wel uitstellen.  98uiye