Middel hulpverlening (dronken politieman ramt auto gezin) N31 - Harlingen 09-11-2013

Auteur Topic: Middel hulpverlening (dronken politieman ramt auto gezin) N31 - Harlingen 09-11-2013  (gelezen 15663 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1218914 date=1384092461
Met buitenbeschouwing laten bedoel ik de vrijstellingen van het RVV en daar valt drank gebruik niet onder
Duidelijk...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gewonde bij frontale aanrijding N31 Harlingen (09-10-2013)
Gewonde bij frontale aanrijding N31 Harlingen (09-10-2013)
Scannernet.nl
Gepubliceerd op 9 nov 2013
Citaat
HARLINGEN- Bij een ernstige aanrijding op de N31 nabij de Koningsbrug in Harlingen is zaterdagavond één gewonde gevallen. Twee personenauto's raakten elkaar frontaal vlak voor de Koningsbrug. De bestuurder van een Renault kon op eigen kracht het voertuig verlaten. In het andere voertuig zaten vier inzittenden waaronder twee jonge kinderen. De bestuurder (29-jarige inwoner van Franeker) van deze auto raakte bekneld, terwijl de anderen op eigen kracht de auto konden verlaten. Ambulance's, politie en ook de harlinger brandweer waren snel ter plaatse om hulp te verlenen. Een gealarmeerde traumahelikopter heeft een arts afgezet vlak bij het ongeval om vervolgens weer terug te keren naar het UMCG. Het slachtoffer werd bevrijd door de brandweer en vervolgens met spoed overgebracht naar het MCL. Hij raakte slechts lichtgewond. De overige betrokkenen raakten niet gewond. Tegen de bestuurder van de Renault (58-jarige inwoner van Harlingen) is proces-verbaal opgemaakt omdat uit onderzoek bleek dat hij teveel gedronken had. Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) van de politie deed uitvoerig onderzoek naar de toedracht van het ongeval. De weg tussen Kimswerd en Midlum bleef in beide richtingen enige tijd afgesloten. Berger C.L. Int. heeft beide auto's afgevoerd.

Lees gehele artikel op Scannernet.nl: http://www.scannernet.nl/nieuws-uit-h...

(Video: Scannernet.nl - Ruben Alkema)
Samen sterk in de hulpverlening!


MarceldeVries

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
  • EHBO-er AED bediener
En dan dit gisteravond bij Wommels.

Brandweerman rijdt vrouw (78) dood
Een 78-jarige automobiliste uit het Friese Koudum is zaterdagavond iets voor elf uur om het leven gekomen bij een verkeersongeluk op de provinciale weg N359 bij Wommels. De automobilist die haar aanreed, zou bij de brandweer werken. Vermoedelijk had hij te diep in het glaasje gekeken. Dat bericht de politie zondag.

De auto van de vrouw werd ter hoogte van een afslag naar het dorp geraakt door een bestelbus, bestuurd door een 50-jarige inwoner van de gemeente Súdwest-Fryslân. Het slachtoffer raakte bekneld en overleed ter plekke.

De 50-jarige automobilist werd met diverse botbreuken overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek. Omdat er een vermoeden is van alcoholgebruik is er bloed bij hem afgenomen.

De politie onderzoekt de toedracht van het ongeluk.

Bron SBS6 http://www.hartvannederland.nl/nederland/friesland/2013/brandweerman-rijdt-vrouw-78-dood/
Wie een gat graaft voor een ander, heeft tenminste werk!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Tja, rijden onder invloed. Het is werkelijk ongelofelijk dat het OM dit nog steeds afdoet met flauwe sanctiebedragen en voorwaardelijke rijontzeggingen...

Van het weekend weer diverse alcomobilisten aangehouden. Even een paar honderd euro aftikken en weer weg...  :-X


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Het kan zo maar dat een rechter beslist om het zwaarder aan te rekenen. Er zijn diverse arresten bekend waarbij de rechter meewoog dat het beroep van de verdachte met zich meebracht dat deze beter had moeten weten dan de gemiddelde Nederlander. Er is zelfs een naam voor, maar daar kom ik op zondagavond na een weekend sporten niet zo snel op...

En van mij mag dat zwaarder straffen hier best opgaan, trouwens.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: TDMdR link=msg=1219074 date=1384119175
Er zijn diverse arresten bekend waarbij de rechter meewoog dat het beroep van de verdachte met zich meebracht dat deze beter had moeten weten dan de gemiddelde Nederlander.
Beroepschauffeurs worden vaak zwaarder gestraft omdat deze beter zouden moeten weten.
Citaat van: TDMdR link=msg=1219074 date=1384119175
En van mij mag dat zwaarder straffen hier best opgaan, trouwens.
Van mij ook. Al was hij postzeggelplakker in de postkamer van de politie; hij zou, werkzaam bij de politie, beter moeten weten en mag wat mij betreft wel een douw krijgen.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Ik vind het zo slecht dat ze overal maar melden een politiefunctionaris , Nu lijkt het net of die in dienst was!! Ze kunnen beter zeggen: Een politiefunctionaris buiten diensttijd of in ze vrije tijd!
Niet dat dat deze zaak minder erg maakt, maar is wel zo juist om te melden vind ik!
Met Vriendelijke Groet.....


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Aangezien er vaker wordt aangehaald dat een agent eigenlijk altijd in dienst is zou dat toch niks uit moeten maken..?
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1219082 date=1384119868
Ik vind het zo slecht dat ze overal maar melden een politiefunctionaris , Nu lijkt het net of die in dienst was!! Ze kunnen beter zeggen: Een politiefunctionaris buiten diensttijd of in ze vrije tijd!
Niet dat dat deze zaak minder erg maakt, maar is wel zo juist om te melden vind ik!

Helemaal mee eens. Los van het feit dat het een enorme KZ is dat ie met drank op is gaan rijden, maar dat terzijde. Ik plaats zo wie zo grote vraagtekens bij het feit dat het beroep van de verdachte genoemd word in een persbericht.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: 7131 link=msg=1219133 date=1384152973
Helemaal mee eens. Los van het feit dat het een enorme KZ is dat ie met drank op is gaan rijden, maar dat terzijde. Ik plaats zo wie zo grote vraagtekens bij het feit dat het beroep van de verdachte genoemd word in een persbericht.

Gebeurt ook bij de wegwerker die met 150 langs wegwerkzaamheden reed en bij vrachtwagens die bij een aanrijding betrokken zijn word dat expliciet vermeld, schijnt de moderne tijd te zijn.